Gå til innhold

Psykolog

Gjest Tristessa

Fremhevede innlegg

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg gikk til psykolog i nærmere et halvt år, begynte å gå på denne tiden i fjor og sluttet da sommeren kom.

Nå føler jeg meg sliten og kunne tenkt meg en tur tilbake til samme psykolog, som jobbet for PPT her jeg bor. Da jeg søkte på Gule Sider på internett, fant jeg ut at han ikke jobber der lengre, adresseoppføringen er i alle fall en annen. Er litt fortvilet nå, jeg har ikke råd til å betale dyre dommer for samme psykolog (PPT er som kjent gratis) og jeg vil helst ikke ha en ny, for jeg likte den gamle så godt. Er en smule fortvilet nå, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er å gå og snakke med legen din.

Selv om den psykologen du vil gå til ikke jobber for PPT lenger, så kan han være offentlig godkjent. Er han det, så kan du få rekvisisjon fra legen din. Du betaler da en egenandel per gang, som går på egenandelkortet (eller hva det nå heter igjen). Når du har betalt 1350 tilsammen (tror jeg) så får du frikort som gjelder resten av året.

Kan hende at legen din vet om andre billigere løsninger også!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Har ikke så mange tips å komme med, men forhåpentligvis har du en bedre lege enn meg.

Jeg fikk beskjed om at jeg heller fikk kontakte psykolog som ikke har noen støtte, for det var så lange ventelister hos de som har støtte..

Er ikke snakk om å prøve å stå på litt for å hjelpe meg..

Har ikke hørt om det PPT engang jeg? Hva går det ut på egentlig, siden de er gratis?

Jeg skal til psykolog i januar, og må betale 550 kr for en time!!

Skrevet

Få legen din til å henvise deg til poliklinikken din

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...