Gå til innhold

Bittskinne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet sånn ca hva en bittskinne av typen som dekker alle tennene koster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt en på www.dentway.no....kun 695

fungerer godt

• 11 måneder senere...
Skrevet

Jups, jeg fikk NTI biteskinne (liten som dekker fortennene) i dag, kostet 3200,- for skinnen og hele greia kom på rett under 4000,-. Jeg var hos tannlegen i max 40 minutter og da rakk han å ta røntgenbilder og sjekke tenna for hull også :)

Men det er kanskje forskjell fra tannlege til tannlege hva slags utstyr og kunnskap de har :)

WOW den var dyr. Dekker NAV denne skinnen ??

Skrevet

SleepRight Secure Bittskinne er det noen som har testet den?

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt en på www.dentway.no....kun 695

fungerer godt

Har akkurat besztilt en slik type som koster 795,- på dentway.no, den skal være strekere enn den til 695,-

Men har bestilt den på Amazon.uk og den kom kun på kr 200,- med porto akkurat nå !!! Sleep Right Secure Comfort heter den.

Det går virkelig TREEEGT med utviklingen av biteskinner hos tannlegene, opp mot hvor mange som syns og slite med dette problemet. Så håper denne er OK. har brukt blekeskinner jeg har bestilt på nettet til biteskinner, det er først i år jeg har innsett at dette er et alvorlig problem for meg for tiden eller problemet har blitt forsterket ! Så da jeg var hos tannlegen i vår / sommer så mente hun at NAV ikke dekke de som skulle være kun på fortennene, I tillegg mente hun jeg hadde laget meg fin bittskinne selv av vanlig myk blekeskinne, der jeg hadde klippet den til for og slippe all gummien/plasten i kjeften, men mulig jeg ikke fikk riktig informasjon ift at NAV ikke dekker de skinnene som kun er på fortennene ???

Jeg sitter med et inntrykk av at tannlegevesene - nav -- eller hvem skal jeg legge skylden på, ikke er spesielt interessert i å finne opp en behagelig skinne i munnene så man kan sove godt om natten.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg drar opp denne, for jeg ble også svett av at det skulle koste over 4000,-

Har allerede vært og tatt avstøpning!

Også satt de meg opp på ny time for å sjekke at den passet/ tilpasse den, det ble jeg også svett av for det blir vel 7-800 i tillegg...

Burde jeg avbestille timen? Er jo dumt å ikke gjøre det skikkelig, men føler meg litt snytt for å betale enda en time for noe som MÅ passe når de har tatt avstøp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...