Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Er det noen her som vet sånn ca hva en bittskinne av typen som dekker alle tennene koster?
Titti72 Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Jeg har en som dekker fortennene. Trygdekontoret betaler en del av summen så jeg tror den kostet meg 500,- Ring og spør tannlegen din.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Ah. Da kan det vel ikke koste all verden. Gikk fra tannlegen uten å spørre hva prisen var, så jeg ble litt smånervøs når noen begynte å snakke om priser tett opp mot 10000.
Titti72 Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 10.000,- ??? Du snakker om biteskinne for mennesker som gnisser tenner? Jeg tror min kom på ca. 2000,- Tannlegen sendte inn kravbrev til TK og jeg betalte det som var over TK satser. 1
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #5 Skrevet 21. juni 2006 10.000,- ??? Du snakker om biteskinne for mennesker som gnisser tenner? Jeg tror min kom på ca. 2000,- Tannlegen sendte inn kravbrev til TK og jeg betalte det som var over TK satser. ← Skinne for tanngnissing ja. Jeg snakket med en som hadde fått quotet priser på 8-10000 for en slik bittskinne og da ble jeg mens jeg formelig følte bankkontoen min kollapse.
Titti72 Skrevet 21. juni 2006 #6 Skrevet 21. juni 2006 Da har h*n vær ute etter å lure deg. Dra og hent deg en du. Den lages mens du sitter i stolen. 1
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 Da har h*n vær ute etter å lure deg. Dra og hent deg en du. Den lages mens du sitter i stolen. ← Skulle ta en til to uker sa de. De tok avstøpning som skulle sendes avgårde til tanntekniker(antar jeg). Jaja, jeg får vel både den og regninga tids nok. Uansett blir det nok billigere enn å reparere tennene dersom jeg fortsetter å gnisse dem i stykker.
Titti72 Skrevet 21. juni 2006 #8 Skrevet 21. juni 2006 Jeg fikk skinnen på dagen hos min tannlege. Det er en form som fylles med masse, når den har størknet så passer den perfekt til dine tenner. Den heter NIT skinne. Jeg leste nå på lommelegen at det har kommet nye regler fra 1. januar 2006 så du får ta det opp med tannlegen din. http://66.249.93.104/search?q=cache:KbeV5r...1377+biteskinne
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #9 Skrevet 21. juni 2006 Jeg fikk en sånn biteskinne en gang.. en 'gom' liksom som jeg skulle ha på om natten.. trodde ikke jeg betalte noe ekstra for den jeg.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #10 Skrevet 21. juni 2006 Jeg fikk skinnen på dagen hos min tannlege. Det avhenger helt av om man trenger en myk eller en hard bittskinne. En myk lages relativt raskt, mens en hard tar flere dager å lage for tannteknikeren.
Titti72 Skrevet 21. juni 2006 #11 Skrevet 21. juni 2006 Det avhenger helt av om man trenger en myk eller en hard bittskinne. En myk lages relativt raskt, mens en hard tar flere dager å lage for tannteknikeren. ← Min er bein hard. Den dekker de to fortennene mine, og er ikke en gomme. En skikkelig tannlege burde ha slike ferdigskinner liggende for det er ikke uvanlig å bruke. Det trengs ikke en tanntekniker for å lage en skinne.
Gjest Fruktfat Skrevet 21. juni 2006 #12 Skrevet 21. juni 2006 samboeren min har hatt bege deler; både en liten som dekker to fortenner og en til hele kjeven. begge er harde, den minste delte seg så han trengte en ny og fikk den store. det store kosta 2400 eller 2500, trygdekontoret dekker rett under to tusen. han fikk ingen av dem på dagen nei, avstøpning og så til tanntekniker.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #13 Skrevet 21. juni 2006 Min er bein hard. Den dekker de to fortennene mine, og er ikke en gomme. En skikkelig tannlege burde ha slike ferdigskinner liggende for det er ikke uvanlig å bruke. Det trengs ikke en tanntekniker for å lage en skinne. ← Nå er jeg faktisk tanntekniker da, så jeg vet at det å fremstille ei hard bittskinne er en omfattende prosess som tar flere dager. Det er ikke snakk om ferdigskinner, de tilpasses hver enkelt pasients tannsett. Mulig det finnes noen spesielle skinner som dekker bare et par tenner og er en enklere løsning.
Gjest Fruktfat Skrevet 21. juni 2006 #14 Skrevet 21. juni 2006 Mulig det finnes noen spesielle skinner som dekker bare et par tenner og er en enklere løsning. ← min sambo har som sagt hatt den som dekker et par tenner, og den må også tilpasses, og var innom tanntekniker.
Titti72 Skrevet 22. juni 2006 #15 Skrevet 22. juni 2006 Nå er jeg faktisk tanntekniker da, så jeg vet at det å fremstille ei hard bittskinne er en omfattende prosess som tar flere dager. Det er ikke snakk om ferdigskinner, de tilpasses hver enkelt pasients tannsett. Mulig det finnes noen spesielle skinner som dekker bare et par tenner og er en enklere løsning. ← Jeg har NTI skinnen. Det var en form tannlegen hadde på kontoret. Den fikk litt fyllmasse nedi som skulle stivne, og når den var klar så slipte hun og gnikket på den og jeg var ute fra henne etter max en time. Og da overdriver jeg tiden. Mulig du er tanntekniker, men da er det rart at du ikke har hørt om dette før. Og ikke kjenner igjen NIT skinnen. Klipper fra Holmboesgate tannlegekontorssider: Det finnes 2 varianter av bittskinne. En som kalles NTI skinne og som sitter kun på fortennene i overkjeven. Denne lages mens du sitter i stolen, og du får den med hjem samme dag.
Phaedra Skrevet 17. desember 2010 #16 Skrevet 17. desember 2010 Tråden er ryddet iht. KGs regler. Du kan ikke poste innlegg som inneholder: * Identifisering av deg selv eller andre privatpersoner gjennom for eksempel fullt navn, adresse, eller telefonnummer. Phaedra,mod
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #17 Skrevet 19. desember 2010 jeg har en som dekker hele underkjeven. den er kjempe hard (plastikk?), men jeg har allerede klart å gnisse småhull i den:-/ tror den kom på 2000-3000 kr, men trygdekontoret dekker en god del av den
Gjest Monica Skrevet 19. desember 2010 #18 Skrevet 19. desember 2010 Skinnen må tilpasses hver enkel person. Jeg har en som settes på fortennene oppe. Fikk den for noen år siden og kosta da ca 4000 kr. Tannteknikerne skal jo og ha betalt. Tok vel ca 2 uker før jeg fikk den. hadde tidligere en som dekket alle tennene opp den det var veldig ubehagelig, men den må og tilpasses hver enkelt.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2011 #19 Skrevet 28. februar 2011 Jups, jeg fikk NTI biteskinne (liten som dekker fortennene) i dag, kostet 3200,- for skinnen og hele greia kom på rett under 4000,-. Jeg var hos tannlegen i max 40 minutter og da rakk han å ta røntgenbilder og sjekke tenna for hull også Men det er kanskje forskjell fra tannlege til tannlege hva slags utstyr og kunnskap de har
Titti72 Skrevet 28. februar 2011 #20 Skrevet 28. februar 2011 Jups, jeg fikk NTI biteskinne (liten som dekker fortennene) i dag, kostet 3200,- for skinnen og hele greia kom på rett under 4000,-. Jeg var hos tannlegen i max 40 minutter og da rakk han å ta røntgenbilder og sjekke tenna for hull også Men det er kanskje forskjell fra tannlege til tannlege hva slags utstyr og kunnskap de har Det var en dyr skinne, du vet at trygdekontret dekker mestparten av summen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå