Gå til innhold

Dere uten tørketrommel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når dere vasker håndklær?

Har alltid hatt tørketrommel når jeg bodde hjemme men da jeg flyttet hadde jeg ikke råd eller plass. Så når jeg henger håndklærne mine til tørk nå blir de kjempestive og rue. Ikke akkurat behagelig å pakke seg inn i etter dusjen. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker tøymykner, da blir det mykt og godt.

Gjest Chica
Skrevet

Har aldri hatt tørketrommel, så gjør som jeg alltid har gjort - henger de til tørk på tørkeverandaen.

Den dagen det evt blir barn hadde det kanskje vært kjekt med tørketrommel? Men har fått inntrykk av at det sliter på klær og trekker masse strøm?

Skrevet

Samme som noen over her sier - bruker skyllemiddel og henger til tørk. Funker så fint, atte.

Skrevet

Vasker dem (med vaskemiddel + tøymykner), henger dem til tørk på snor (inne), bretter dem sammen og legger dem på plass. Bruker dem. :ler:

Selvfølgelig litt forskjell på tørketrommel/lufttørk - men så fryktelig stive og rue blir de da ikke.... :sjenert:

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei!

Jeg og bruker skyllemiddel samtidig som jeg tenker på "alle" fordelene med å ikke ha tørketrommel feks: strømbesparende, håndklæderne (og alle andre klær)varer lengre for de slites ikke av tørketrommelen :)

xx

Gjest Elfrida
Skrevet

Det er en vanesak. Tørking på tørkestativ gir stiver håndkler enn tørketrommel, samme hvor mye skyllemiddel man bruker. Men hvis håndklene er gamle blir de ekstra stive, så et tips er kanskje å kjøpe noen nye?

Skrevet
Det er en vanesak. Tørking på tørkestativ gir stiver håndkler enn tørketrommel, samme hvor mye skyllemiddel man bruker. Men hvis håndklene er gamle blir de ekstra stive, så et tips er kanskje å kjøpe noen nye?

Ja, det er kanskje en ide det. :sjenert:

Gjest Elfrida
Skrevet

Hey, kul avatar! Det var badegakken sin det! :twisted:

Gjest Gjesta
Skrevet

Har du mulighet til å tørke dem ute?

Utetørk gir gjerne litt bevegelse i tøyet pga vind, og gjør faktisk stor forskjell.

Jeg har tørketrommel, men unngår å bruke den mer enn nødvendig. Dermed blir det fortrinnsvis utetørk, evt innetørk av håndklær.

Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Tørker alt på snor. Og når jeg vasker håndklær bruker jeg sjeldent skyllemiddel. Klarer i leve med litt stive håndklær og synes at de får mye bedre oppsugningsevne enn når/hvis jeg bruker skyllemiddel...

Dette gjelder især helt nye håndklær, de "gamle" har bedre oppsugningsevne uansett synes nå jeg i allefall...

Endret av prestekrage
Gjest gjesta
Skrevet

Noen håndkler blir stive uansett, andre gjør det ikke.

Gjest Gjesta
Skrevet

Forresten, Edikk istedetfor skyllemiddel bedrer oppsugningsevnen...

xx

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg skal bare tørke meg med de, så jeg synes ikke det er så nøye dersom de er litt stive jeg

Skrevet

Vasker på vanlig måte, bruker skyllemiddel og henger til tørk. Mine er myke!

Skrevet

Du kan også stryke dem, da blir de mykere også......men det tar jo litt tid da

Skrevet
Liker litt stive håndklær jeg da. :tommel:

Jeg og :) . Får følelsen av at de er nyvasket da.

Så jeg vasker de i maskin med vaskemiddel (ikke myknings-/skyllemiddel) og henger dem til tørk inne.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg liker dem også litt stive, men ikke sånn at de står av seg selv (svigers liker det, og nekter å bruke skyllemiddel av den grunn). Utetørk hjelper litt på stivheten. Men nye håndkler kan jeg som regel ikke fordra, for de er altfor myke og bare flytter vannet rundt på kroppen.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg bruker bare vaskemiddel og henger dem ute på balkongen eller inne, alt etter værforhold. I går brøt vaskestativet sammen, så da måtte vi stikke innom en vaskesalong for å tørke dem. Det hender vi gjør det en gang i blant, pga. plassmangel når vi vasker mye.

Litt stive blir de, men tøymykner liker jeg ikke når jeg vasker håndklær. Synes ikke de tørker skikkelig da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...