Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke særlig fan av selvtortur, og er ikke stinn av penger, så jeg tyr som regel til høvelen for å fjerne uønsket hår. Men har veldig lyst til å vokse legger og bikinilinje til bryllupet.

Får man masse nupper og røde flekker, så man helst ikke bør gjøre det på selve dagen eller dagen før? Hvor fort begynner egentlig håret å vokse ut igjen? Kjipt å dra til salong og vokse hvis det uansett er vokst ut i gjen til dagen!

Noen med litt peil som har noen råd? Eller en salong å anbefale? Når man tar bikinilinjen, tar de "under" også, eller bare på siden? Må man ta brazilian for å ta det "under"? Vil ikke ta ALT!! :overrasket:

Alle råd tas i mot med STOR takk!!!

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tipper to dager før er optimalt.

Du blir litt rød rett etter voksingen, og du kan bli veldig rød og nuppete når hårene vokser ut igjen. Og det kan de begynne å gjøre så fort som etter en uke.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg vil forresten absolutt anbefale salong. Jeg har forsøkt å vokse leggene mine selv, men da fikk jeg ikke bort mer enn ca halvparten av hårene. Er hårete, ja...

Gjest LilSweetie
Skrevet

Noen med litt peil som har noen råd? Eller en salong å anbefale? Når man tar bikinilinjen, tar de "under" også, eller bare på siden? Må man ta brazilian for å ta det "under"? Vil ikke ta ALT!!  :overrasket:

Alle råd tas i mot med STOR takk!!!

:sjenert:

Hvis du ber om at de tar bikinilinjen, tar de vanligvis ikke det "under", så hvis du vil det er det greit å bestille brazilian. Du trenger ikke ta alt da, du kan be om å få igjen en stripe med brazilian, det blir bra!

Skrevet
Jeg tipper to dager før er optimalt.

Du blir litt rød rett etter voksingen, og du kan bli veldig rød og nuppete når hårene vokser ut igjen. Og det kan de begynne å gjøre så fort som etter en uke.

:overrasket::overrasket: Har jeg aldri hørt noe om!! Hvorfor skjer det? :forvirret:

Skal på salong ja! Har prøvd selv, og jeg tror ikke jeg hadde klart å fjerne hybelkaniner på den måten en gang... :ler:

LilSweetie: Men det er vel kanskje ikke alle steder som vokser som gjør brazilian? Og så koster det kanskje dobbelt så mye?

Gjest gjest1
Skrevet
:overrasket:  :overrasket: Har jeg aldri hørt noe om!! Hvorfor skjer det?  :forvirret:

Tror det skjer fordi hårene vokser ut, men har problemer med å trenge opp gjennom huden igjen. Kanskje "hullet" hårene lager tetter seg igjen, jeg vet ikke. I alle fall skaper hårene en liten betennelse, og særlig i bikinilinja kan det se ut som jeg har masse kviser en stund etter voksing. (Eller retter sagt etter napping, jeg napper ofte ut hårene der med pinsett, pleier ikke å få somlet meg til salong)

De sier det hjelper med peeling, men jeg har kanskje ikke peelet nok :forvirret:

Gjest Gjesta
Skrevet

Hva i alle dager har dette på bryllup å gjøre?

Støtter for øvrig tipset om to dager før.

Skrevet
Hva i alle dager har dette på bryllup å gjøre?

Støtter for øvrig tipset om to dager før.

Jeg skal vokse noen dager før bryllupet mitt! Det har det med bryllup å gjøre! :ler: Om noen vil flytte den, så får de flytte den!

cruel: Men det høres jo ikke særlig fint ut!! Er det verdt å ha helt glatte legger, hvis det er fullt av små betennelser?!? :forvirret: Og kviselignende greier i bikinilinjen?!

Ble litt småskeptisk jeg nå... :sjenert:

Gjest gjest1
Skrevet
cruel: Men det høres jo ikke særlig fint ut!! Er det verdt å ha helt glatte legger, hvis det er fullt av små betennelser?!?  :forvirret: Og kviselignende greier i bikinilinjen?!

Det er en periode fra dag to til dag syv etter voksing som det er helt glatt og fint, så timing er essensielt. ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Det blir ikke verre av voksing enn av barbering. Snarere tvert imot.

Eller... det er nå min erfaring.

Skrevet
Det er en periode fra dag to til dag syv etter voksing som det er helt glatt og fint, så timing er essensielt.  ;)

Men kan man ikke gå i korte skjørt og sånn før og etter den tiden da? Ikke så fryktelig sexy å slenge betente ben opp på min kjære...

(Ikke det at jeg henger og slenger så fælt med beina i utgangspunktet!! :ler: )

Gjest gjest1
Skrevet

Sånn er det på meg, ja :tristbla:

Men det er jo ikke sikkert at det samme gjelder for deg. Du må nesten bare prøve det. Men når jeg sier betennelser, så snakker jeg altså om noe kviseliknende greier.

Skrevet

Jeg har brukt epilatorer som fjerner hår fra roten i de siste 6 årene til å fjerne hår fra både bein og bikinilinje. Har aldri fått noe betennelse. Det det noen få ganger har blitt rødt av er hvis det blir noen ingrodde hår. Disse har av og til bare forekommet på bikinilinja. Men beina blir mye glattere og deiligere når hårene fjernes med roten, så jeg synes absolutt at du skal gjøre det. Og som sagt over, er 2 dager før kjempefint. Venninna mi har gått til Annes hudpleie salong i Bergen for å vokse ben og det blir kjempefint. Hvor bor du?

Skrevet
Jeg  har brukt epilatorer som fjerner hår fra roten i de siste 6 årene til å fjerne hår fra både bein og bikinilinje. Har aldri fått noe betennelse. Det det noen få ganger har blitt rødt av er hvis det blir noen ingrodde hår. Disse har av og til bare forekommet på bikinilinja. Men beina blir mye glattere og deiligere når hårene fjernes med roten, så jeg synes absolutt at du skal gjøre det. Og som sagt over, er 2 dager før kjempefint. Venninna mi har gått til Annes hudpleie salong i Bergen for å vokse ben og det blir kjempefint. Hvor bor du?

Jeg bor i Oslo, så det blir liiiitt langt unna! :ler: Så tøff du er som tør å bruke epilator!! Det er et av mine utopiske mål! :ler:

cruel: dekker de kviselignende greiene hele beina? :overrasket:

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet

Jeg vokser bikinilinje og legger gjennom hele sommerhalvåret og har aldri hatt betente hårsekker/ inngrodde hår. Der du vokser får du kjøpt en type krem som smøres på et par dager etter voksing, for å forebygge dette.

Gjest Gjesta
Skrevet

Afr0dite:

Får du betente hårsekker av barbering?

Det er lite trolig at det blir verre ved voksing enn barbering. Mulig du får tilsvarende reaksjoner, men verre blir det nok ikke.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg ville tatt en prøverunde med voksing en måned eller to i forveien, siden du aldri har gjort det før. Går det bra kan du jo bare gjenta det når dagen nærmer seg. Det er litt dumt å vært nervøs for å få røde nupper i tillegg til alt det andre som skal stresses med.

Skrevet
Jeg ville tatt en prøverunde med voksing en måned eller to i forveien, siden du aldri har gjort det før. Går det bra kan du jo bare gjenta det når dagen nærmer seg. Det er litt dumt å vært nervøs for å få røde nupper i tillegg til alt det andre som skal stresses med.

Hihi, har ikke en måned eller to, for jeg gifter meg om drøye tre uker! :rosasmil:

Tispa: Nope, får ikke betente hårsekker ved barbering! Tror jeg da? Aner egentlig ikke helt hvordan det ser ut... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...