Gå til innhold

Barn og forkjølelse

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Nå som jeg ikke har barn selv vet jeg ingenting om dette temaet.. men lurer fælt for nå begynner jeg å bli lei av å sitte barnevekt... (høres dumt ut men..)

ei i familie til kjæresten min ringer hele tiden og spør om vi kan istte barnevakt fordi barnet er sykt... Og det er veldig ofte... barnet er sykt ca hver 2-3 uke. Sier at h*n blir smittet av nabobarna.

Så hvor ofte er det "vanlig" for barn å være syke? H*n er snart 4 år.

Er kanskje litt egoistisk, men tror moren sier barnet er sykt fordi hun vil ha besøk, og klager fælt på at vi må sitte litt lenger osv...

må nevne at vi ikke får betalt for å sitte der, det trenger vi ikke heller, er jo familien. Nå begynner jeg å bli litt lei, men får dårlig samvittighet og klarer ikke si nei.

Har prøvd å prate med henne om at hvis barnet ikke er feber kan hun ta h*n med seg, da det er varmt ute. Nytter ikke for da svarer hun at barnet er slapt og i dårlig humør, når vi kommer er barnet i perlehumør og bare gliser og ligger og sparker og ler. Litt rart.. men da er svaret at h*n nettopp har fått smertestillende..

Skal barn få så mye smertestillende at de med ett blir blide og så opplagte at det er som om de aldri har vært syke?

guuud det her ble et lagt og kjedelig innlegg, men kan det tenkes at moren dikter opp sykdom eller er det så vanlig`?

hva gjør dere når barna er syke og hvor mye skal til før dere ikke kan ta de med på butikken?

Er 2 mil herfra og til henne, er ikke akkurat en svipptur heller.

og vi sitter barnevakt opptil 2-3 ganger hver 2-3 uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:overrasket:

Nei, det høres nok ut til at hun kanskje misbruker dere litt...?

Og hvis ikke bør hun ta med barnet til legen og få det undersøkt. Så ofte skal et barn slippe å være syk. Og personlig liker jeg lite at man gir barn smertesstillende for en hver ting - og hver 2-3 uke?? :overrasket: Høres mye ut.

Var jeg dere ville jeg satt meg ned og snakket med henne om barnet. Fortell at dere synes barnet bør få seg en undersøkelse da det er så ofte sykt. Dere kan vel også si at det ikke passer å være barnevakt hver måned.

Ikke lett, men det er til deres eget beste, tror jeg.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...