Gjest fortvilet mor Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Jeg og min mann kom hjem fra en sammenkomst litt tidligere enn planlagt og fant til sjokk og gru vår 13 år gamle sønn i kjellerstuen i "full akt" med en kamerat på samme alder. Situasjonen er meget anspendt her nå. Ingen snakker. Noen tips?
snøfnugg Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Oj! Synes at dere burde prate om det i rolige former. Han har tross alt ikke drept noen..
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 Forstår at dette er litt pinlig, men tenk på at det er ti ganger så pinlig for ham som for dere. Syns ikke dere behøver å snakke dette i hjel i det hele tatt; mange 13-åringer eksperimenterer og noen har sex. Sånn er det. Stikk hodet inn til ham (regner med han har "gjemt" seg, stakkars) og fortell ham kort og greit at det er normalt å eksperimentere litt, og at dersom han er homo, så er det greit det også. (For det er vel det?) Ikke mas mere på ham, og la ham komme og snakke hvis han vil selv. Dette er jo ikke verdens undergang, akkurat. Lykke til!
Missbumblebee Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 Forstår at dette er litt pinlig, men tenk på at det er ti ganger så pinlig for ham som for dere. Syns ikke dere behøver å snakke dette i hjel i det hele tatt; mange 13-åringer eksperimenterer og noen har sex. Sånn er det. Stikk hodet inn til ham (regner med han har "gjemt" seg, stakkars) og fortell ham kort og greit at det er normalt å eksperimentere litt, og at dersom han er homo, så er det greit det også. (For det er vel det?) Ikke mas mere på ham, og la ham komme og snakke hvis han vil selv. Dette er jo ikke verdens undergang, akkurat. Lykke til! ← Ikke lag et for stort nummer ut av det.
Gjest Ava Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 (endret) Synes ikke du skal snakke med ham om dette - det vil bare gjøre alt verre. Har faktisk opplevd nesten det samme med min eldste sønn og bestekameraten. Kameraten hans viste seg aldri mer hos oss etter dette - selvom vi aldri nevnte noe om det. Det var mannen min som kom litt overraskende på dem i kjellerstuen ... Jeg fikk jo helt noia da mannen min fortalte meg det ... tenkte at sønnen min er homo Men ingen fare ... han er nå 20 og er veldig heterofil ... Endret 20. juni 2006 av Ava
Gjest Grønn Frosk Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 Jeg er nok ikke helt enig med Ava. Dersom dere ikke nevner det i det hele tatt, vil han begynne å lure på når bomben vil falle. Kanskje han vil unngå dere, holde seg vekke fra hjemmet etc, fordi han er redd for konfrontasjonen. Jeg syns Gjest sitt råd om å snakke forsiktig med ham, og fortelle at dette er greit, er den beste måten å håndtere det på.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #7 Skrevet 20. juni 2006 Forstår at dette er litt pinlig, men tenk på at det er ti ganger så pinlig for ham som for dere. Syns ikke dere behøver å snakke dette i hjel i det hele tatt; mange 13-åringer eksperimenterer og noen har sex. Sånn er det. Stikk hodet inn til ham (regner med han har "gjemt" seg, stakkars) og fortell ham kort og greit at det er normalt å eksperimentere litt, og at dersom han er homo, så er det greit det også. (For det er vel det?) Ikke mas mere på ham, og la ham komme og snakke hvis han vil selv. Dette er jo ikke verdens undergang, akkurat. Lykke til! ← Enig med gjesten her. Dere foreldre må virkelig gjøre deres beste for å samle dere, og ikke frike ut over dette her.
Maja23 Skrevet 20. juni 2006 #8 Skrevet 20. juni 2006 Forstår at dette er litt pinlig, men tenk på at det er ti ganger så pinlig for ham som for dere. Syns ikke dere behøver å snakke dette i hjel i det hele tatt; mange 13-åringer eksperimenterer og noen har sex. Sånn er det. Stikk hodet inn til ham (regner med han har "gjemt" seg, stakkars) og fortell ham kort og greit at det er normalt å eksperimentere litt, og at dersom han er homo, så er det greit det også. (For det er vel det?) Ikke mas mere på ham, og la ham komme og snakke hvis han vil selv. Dette er jo ikke verdens undergang, akkurat. Lykke til! ← signerer denne!
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #9 Skrevet 20. juni 2006 Jeg er nok ikke helt enig med Ava. Dersom dere ikke nevner det i det hele tatt, vil han begynne å lure på når bomben vil falle. Kanskje han vil unngå dere, holde seg vekke fra hjemmet etc, fordi han er redd for konfrontasjonen. Jeg syns Gjest sitt råd om å snakke forsiktig med ham, og fortelle at dette er greit, er den beste måten å håndtere det på. ← Enig. Du kan jo bare si at det går helt fint og at dere ikke trenger å snakke om det om han ikke vil. Det er uansett bare eksperimentering i den aldern, kanskje han er hetero/ bifil/ homofil. Ikke lett å vite, men nå har dere hvertfall litt tid å forbrede dere på det om ikke annet.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #10 Skrevet 20. juni 2006 Homseri er fint. Men det kunne vel foretrekkes at de begynte å eksperimere om heller 3 år!
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #11 Skrevet 20. juni 2006 Jeg ville faktisk ikke synes det var ok at 13 åringen min hadde sex, det er fortsatt 16 år som er den seksuelle lavalder. Jeg ville snakket til begge to. Heller ikke greit om de hadde sex steder i huset som andre bruker, badet og deres eget rom er greit.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #12 Skrevet 20. juni 2006 Homseri er fint. Men det kunne vel foretrekkes at de begynte å eksperimere om heller 3 år! ← Ungene begynner tidligere og tidligere nå til dags
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #13 Skrevet 20. juni 2006 (endret) Jeg ville faktisk ikke synes det var ok at 13 åringen min hadde sex, det er fortsatt 16 år som er den seksuelle lavalder. Jeg ville snakket til begge to. Heller ikke greit om de hadde sex steder i huset som andre bruker, badet og deres eget rom er greit. ← Ja, for all del Gi dem traumer i tillegg. Er forresten enig i at de kan holde seg på rommet hvertfall. Endret 20. juni 2006 av Binna
Twigi Skrevet 20. juni 2006 #14 Skrevet 20. juni 2006 Synes du har fått mange gode råd. Ikke stikk det under teppet, men ikke gjør noe stort nummer av det heller. Klart han holder på å stryke med av skam. Jeg ville synes det hadde vært pinlig å ferske min sønn og hans kjæreste gjennom flere år. Tenk hvordan det må føles å bli ferska i noe som sikkert var veldig eksperimentelt og sikkert ikke veldig lett for de to å snakke om etterpå heller! Stakkars gutt!
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #15 Skrevet 21. juni 2006 Jeg fikk jo helt noia da mannen min fortalte meg det ... tenkte at sønnen min er homo Hadde det vert så ille da?
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #16 Skrevet 21. juni 2006 Tror nok jeg ville snakket med han om det ja
Trebarnsmor Skrevet 21. juni 2006 #17 Skrevet 21. juni 2006 (endret) Ja hvorfor ikke snakke om det? Det er jo normalt å snakke om sex og alt det "derre". Så hvorfor ikke? Hva er egentlig problemet? At han er homofil? Er det så gale da? Barn har jo seksuelle følelser også. Endret 21. juni 2006 av Trebarnsmor
Trebarnsmor Skrevet 21. juni 2006 #18 Skrevet 21. juni 2006 (endret) Jeg klinte med gutter da jeg var 5-6 år. Endret 21. juni 2006 av Trebarnsmor
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #19 Skrevet 21. juni 2006 13år? Hjelpes... Greit nok at de unge begynner tidligere, men er det så lurt da? Bør en ikke som foreldre oppmuntre barna til å vente med sex til de vertfall er 16? 13... de har vel så vidt fått hår på tissen
Gjest Miloine Skrevet 21. juni 2006 #20 Skrevet 21. juni 2006 (endret) Forstår at dette er litt pinlig, men tenk på at det er ti ganger så pinlig for ham som for dere. Syns ikke dere behøver å snakke dette i hjel i det hele tatt; mange 13-åringer eksperimenterer og noen har sex. Sånn er det. Stikk hodet inn til ham (regner med han har "gjemt" seg, stakkars) og fortell ham kort og greit at det er normalt å eksperimentere litt, og at dersom han er homo, så er det greit det også. (For det er vel det?) Ikke mas mere på ham, og la ham komme og snakke hvis han vil selv. Dette er jo ikke verdens undergang, akkurat. Lykke til! ← Veldig enig med gjesten her! Dette må jo ikke ties ihjel! Han er jo netopp kommet i puberteten, og han prøver ut sin sexualitet!Det er ikke dermed sagt at han er homofil, men om han er det så er han han vel det da! Var det det at det var en annen gutt du/dere syns var værst eller var det at han hadde sex? Skjønner forsåvidt at det var kombinasjonen som egentlig var mest sjokerende, men som gjest sier så er ikke dette verdens undergang. Klina dem eller var det kjønnsorganer involvert? Dersom det var det siste er det en tidlig debut være seg jente eller gutt. Snakk rolig med gutten deres om dette, men ikke på noen negativ måte! Han er sikkert kjempeflau nå ovenfor dere, og jeg syns dere som foreldre bør være dem som tar opp dette først med gutten deres. Ungdom som er i en identitetssøkende fase er veldig utsatte for psykiske problemer. Om han sier at han tror kanskje at han er homofil, så må dere for all del ikke bli hysteriske av den grunn! Han er en ungdom i en svært sårbar alder. Den største feilen foreldre kan gjøre er å påføre barn skamfølelse, og gjøre dem redde for egen seksualitet Vær åpen med han, så åpner han seg for dere. Respekter barnets seksuelle følelser og privatliv. Det er veldig vanskelig å være homofilt barn. Men hvis dere som foreldre er åpne for alt barnet måtte føle, vil barnet få det mye lettere nå og sener! Uansett så er det jo ikke sikkert at han er homofil da. Endret 21. juni 2006 av Miloine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå