tuji Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Språket til fotballkommentatorene er til å grine av, verken mer eller mindre. Har de et gen for å misforstå uttrykk som vi andre ikke har? F. eks. er det mange som tydeligvis tror at "spisskompetanse" betyr en fotballspillers evner som spiss. Jeg dauer .
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Kan du vise til et eksempel på at det er blitt brukt feil?
tuji Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2006 Ja, av Semb i kampen mellom England og Sverige som akkurat er ferdig.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 (endret) Kan du vise til et eksempel på at det har blitt brukt feil? Endret 20. juni 2006 av Slangen
T.S Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 Mankan si at en spiss`spisskompetanse er spisskompetanse.... Dvs sette ballen i mål..
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 20. juni 2006 #7 Skrevet 20. juni 2006 Det gjorde jeg nettopp. ← Nei det gjorde du ikke. Du sa når han sa det, men viste ikke til et konkret eksempel, en setning.
tuji Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 20. juni 2006 (endret) Mankan si at en spiss`spisskompetanse er spisskompetanse.... Dvs sette ballen i mål.. ← Nå ble det litt mange spisser for meg... falt av Endret 20. juni 2006 av tuji
tuji Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2006 Nei det gjorde du ikke. Du sa når han sa det, men viste ikke til et konkret eksempel, en setning. ← Jeg sitter ikke akkurat og noterer under kampen, så jeg kan ikke gjengi det ordrett, men han sa i hvert fall om den ene spissen at han virkelig hadde spisskompetanse, og det var tydelig ut fra setningen at han mente "kompetanse som spiss", ikke spisskompetanse på noe annet.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 20. juni 2006 #10 Skrevet 20. juni 2006 Det kan jo være at han mente f.eks. skudd eller hodespill.
tuji Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 21. juni 2006 Nei, som sagt var det tydelig at han ikke mente noe sånt. Han er ikke den første jeg har hørt som bruker dette ordet feil heller.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 21. juni 2006 #12 Skrevet 21. juni 2006 Mulig de bruker det som spisser, men jeg tror det er litt spøkefullt. Litt vanskelig å diskutere det når man ikke har noen eksempler, men jeg skal spisse ørene neste gang Semb kommenterer.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 21. juni 2006 #13 Skrevet 21. juni 2006 Men når vi er ca. inne på temeat. Jørn Andersen må være det klareste eksempelet på type dum (tidligere) fotballspiller.
Gjest Skya Skrevet 21. juni 2006 #14 Skrevet 21. juni 2006 Språket til fotballkommentatorene er til å grine av, verken mer eller mindre. Har de et gen for å misforstå uttrykk som vi andre ikke har? F. eks. er det mange som tydeligvis tror at "spisskompetanse" betyr en fotballspillers evner som spiss. Jeg dauer . ← Har alltid trodd at det var det dette utrykket betyr jeg da.
tuji Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #15 Skrevet 22. juni 2006 Men det er det altså ikke I går ytret den samme Semb at en av spillerne måtte bli tøff i topplokket. Jeg lurer veldig på hvordan man blir det.
Gjest meya84 Skrevet 22. juni 2006 #16 Skrevet 22. juni 2006 Jørn Andersen må ha bodd for lenge i tyskland tror jeg..han har jo tysk tonefall, og mange av orda er en blanding av tysk og Norsk En annen ting, noen som så Togo mot Sveits? Grusomt å høre på han ene som kommenterte! Det gikk på dialekt da, ikke setningsoppbygning Orka nesten ikke ha på lyd jeg..
tuji Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #17 Skrevet 22. juni 2006 Føljetongen om dustete sportskommentatorer fortsetter. Hørt på dagens sending fra Norges sterkeste mann: "Han gjorde et velfortjent forsøk"
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #18 Skrevet 28. juni 2006 Sånt er da bare morsomt. Ingen ting å grine for....
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #19 Skrevet 29. juni 2006 Både språket og dannelsen/manerene til sportsreportere er helt krise. Min familie ville aldri ha akseptert at jeg giftet med en sportsfyr/sportsreporter! De er ikke fine nok...dårlig snøvlete språk, og litt "smådumme" i hodene sine.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 29. juni 2006 #20 Skrevet 29. juni 2006 Både språket og dannelsen/manerene til sportsreportere er helt krise. Min familie ville aldri ha akseptert at jeg giftet med en sportsfyr/sportsreporter! De er ikke fine nok...dårlig snøvlete språk, og litt "smådumme" i hodene sine. ← Du har et par ting å lære om trolling. Bud nr. 1, det må virke som om du ikke poster kun for å trolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå