Gjest Frk Åberg Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Ja, nå skal jeg endelig krype til korset og begynne å bruke foundation, hvertfall innimellom. Har da falt på ID Bare minerals. Hviket nettsted er best å bestille dem fra? Noen positive erfaringer? Jeg er ganske fersk som sminkeshopper på nett. Dere som bruker dette; bruker dere forskjellige nyanser avhengig av årstid? Jeg trodde jeg ville måtte ha en av de lyseste, men så sa en hudpleier at jeg var en typisk medium beige (tror jeg det var). Hun tok på meg litt også, og det så helt greit ut. Men nå har jeg fått litt farge i ansiktet i det siste, så tenkte kanskje det var derfor. En venninne har en boks i et år (hun bruker hver dag), og det frister ikke å kjøpe dobbelt opp før det blir tomt. Vil heller ikke at det skal se unaturlig ut til vinteren (vil heller ha en som er for lys enn for mørk, men ønsker ikke å dekke over all brunfarge om sommeren). Jaja, jeg vil vel finne det ut når vinterblekheten setter sitt tak igjen, men tenkte bare jeg skulle høre.
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 (endret) Før kjøpte jeg hos Essentialdayspa, men sist hadde de skrevet verdi inkludert porto på pakken, og jeg måtte betale moms og tollbehandlingsgebyr selv om pakken egentlig var under grensa. Det ble dyrere enn hos hudpleier her hjemme. Så jeg advarer mot den siden (de var bra før). Neste gang tror jeg rett og slett at jeg kjøper hos hudpleier. Det koster 399 og varer i ett år, så det er ikke så vanvittig ille. Jeg bruker også Medium Beige; den er OK på vinteren, men litt for lys om sommeren, men 5.2 som er neste opp, er altfor mørk. Derfor bruker jeg alltid litt solpudder over, sommer som vinter. Lite tips ang. nettbutikker, dessverre. Beautybridge solgte BE før, men ikke nå lenger. Endret 20. juni 2006 av Elphaba
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 colorfulsprinkles.com selger også id m. ganske rimelig etter hva jeg har forstått - og de skriver ned verdi så man slipepr mva. vurderer å bestille derfra selv, men aldri fått meg til å gjøre det enda. Nå er jeg HELT tom, så rpørs om ikke jeg likegodt kjøper hos hudpleier. Må ha denne uka føler jeg, orker ikke vente ei uke... men dere som har peil *mens vi snaker om fargenyanser, vinter/sommer* ; Jeg har i vinter brukt fairy light 1.2, men synes kanskje den er hakket for lys nå som jeg har fått litt farge.. Hva er hakket over? er det medium beige? (bør ha med litt gultone i foundation da min hud er rosatonet)
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 (endret) Medium Beige er nok hakket opp fra 1.2, og er gultonet. 2.0 er rosatonet, tror jeg. Endret 20. juni 2006 av Elphaba
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Var nå inne på colorfulsprinkles. Ble helt forvirra, jeg. Det var så mye forskjellig der. Skal vel bare ha foundationen, men hva er alle de andre tingene? All over face color og de andre tingene til selve huden? Er det solpudder og ting som skal "highlighte"? Jeg er helt ute på sånt. Når det gjelder børster; bør man helst kjøpe børste der fra, eller fungerer det like godt med en fra Body shop? Har sjkønt at det er noe med disse mineralene som skal absorberes i børsten og slippes ut litt etter litt. Skjer dette magiske også med andre børster? Hvis ikke, hvilken børste kjøper man? Flawless face brush? En ting til. Jeg har rosatone i huden, men jeg trodde da jeg måtte velge en foundation som var rosa - eller nøytral. Stemmer ikke det? Vil jeg ikke komme til å se gul og gusten ut hvis jeg prøver å "gå imot" min naturlige farge?
Gjest Frk Åberg Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 Det var forresten jeg som skrev det rett over her.
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 Det beste er å bruke den tilhørende børste, eller en annen naturhårskost. Kostene fra Body Shop er ikke så egnet, for de tar ikke opp like mye farge. Men du kan jo prøve, og heller kjøpe kost senere. Til rosatonet hud er egentlig kald foundation best, men en gultonet foundation ser i 99% av tilfellene allikevel finere og freshere ut, synes jeg. 1.2 og 2.3 er gultonet, 2 og 3 er rosatonet. Du trenger ikke andre ting enn selve foundationen i første omgang, du kan bruke rouge og solpudder fra et hvilket som helst merke til.
silja Skrevet 21. juni 2006 #8 Skrevet 21. juni 2006 jeg bruker også fairly light på vinterhalvåret, og har nylig kjøpt medium beige nå til sommerbruk. Den passer perfekt. Min hhud er også rosatonet, og bruker jeg foundation som er mer rosa enn gul, ser huden bare grå ut liksom.. gusten. anbefales;) etter å ha prøvd ID, blir man ikke fornøyd med annet. Alt annet føles som en "maske"
Gjest KATTAstrofe Skrevet 21. juni 2006 #9 Skrevet 21. juni 2006 Jeg har ikke prøvd ID, men Glo minerals (er det stor forskjell?). Kjøpte en hos hudpleier for et halvt år siden, fargen var helt perfekt til meg. Og nå har jeg kjøpt en på Ebay for 120 NOK inkludert porto. Betalte nærmere 450,- hos hudpleieren.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #10 Skrevet 21. juni 2006 Jeg fikk prøvene mine fra Colorfulsprinkles i dag og løp rett inn og fikk de testa ut.. Fant ut at medium beige passet meg, så nå går jeg titt og ofte og kikker meg i speilet for jeg er så fornøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå