Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er 175 høy og str 44. Litt stor, men er fornøyd med meg selv. Har tenkt å begynne å trene for å forebygge belastningsskader i forbindelse med jobb, men har altså problemer med å finne treningstøy som passer.

Buksene er som oftest VELDIG lave i livet, og jeg nekter å flashe g-strengen på et treningssenter. Er litt stor over baken og lårene, og har problemer med å få på XL som er den største str jeg har funnet til nå.

Trøyene er for korte i livet, for trange rundt puppene og generelt for små.

Er det ikke meningen at om man er litt overvektig så bør man motiveres til å trene? Har nå sloss med MANGE ulike modeller i alle de store kjedene, på alt for små prøverom, og finner ikke noe som jeg vil føle det komfertabelt å trene i. Begynner å bli skikkelig provosert, irritert og forbannet!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en venninne som nettopp kom på 2 plass i em i stykrløft i over 90kg klassen, og hun har masse treningstøy. Hun bruker for det meste helt enkle bomulls teskjorter og joggebukser. Disse vil jeg tro du får tak i på de fleste sportsbutikker, men du kan jo også prøve obs! sånn foreløpig.

Etterhvert så vil du sikkert finne mer som passer.

Lykke til med treningen. :)

Gjest Gjest
Skrevet

VAnlige bomullst-shorter ja! De passer nok helt sikkert !Hvis du får L i en slik t-skjorte så passer den nok , uten å være trang....

Gjest Gjest
Skrevet

Selvsagt kan jeg bruke t-skjorter og joggebukser, men har lyst til å se litt smart ut når jeg trener også. Og det er nettopp dette som irriterer meg. Hvorfor finnes ikke treningstøy i str over 42? Hvorfor må man allerede være veltrent for å passe treningstøyet i butikkene?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er nok mye større enn deg og bestiller treningstøyet mitt fra H&M, synes de har fine treningsklær der. Hvis du bruker treningstøy med litt stretch i bør du da kunne få det på.

Denne buksen har jeg f.eks. kjøpt, er stretch, men den bruker jeg til vanlig da, ikke på trening.

Skrevet

Jeg kjøper og treningstøyet mitt på H&M.

Jeg er 163 høy, veier 68 kg og bruker str 40 ca. Jeg sliter også med og finne meg treningstøy som er mer proff. Da må jeg jo ha str xl, synes jo det er helt koko.

Skrevet

Sånne størrelser er jo helt syke :frustrert: Jeg trener ganske mye, og er absolutt ikke overvektig, men jeg sliter med å finne ting som passer...

Bukser som passer over hoftene er aaaalt for vide i livet, og gensere som er passe i armene og over magen, får jeg knapt én pupp oppi :sur:

Klesindustrien burde skytes :sur:

Gjest Gjest
Skrevet

Treningstøy i damestr er ofte små i str.

Hvertfall om du tenker på Nike, Puma, Umbro, Brooks, Asics etc.. typiske deilige treningsklær som du kjøper på g-sport/intersport.

Det du bør kikke litt på er å gå på unisex str. Det er ikke herrestr som mange tror. Det er mange damer som bruker de. Noen klær finnes kun i unisex og de går til begge kjønn, damestr går jo kun til damer og er ofte trange og innsvingte.

Jeg har en del i unisex str fordi jeg syns det er så mye mer beveglighet i de klæra, å jeg er en str 38! Vil ikke hemmes i treningen pga for trange klær.

Så kanskje det er noe å vurdere??

Har selv jobbet i en g-sport forretning, og solgte mye unisex klær til damer faktisk.

Gå ellers for lette og pustende klær, samt noe som er vindtett om du trener ute!

Lykke til :)

Men gå på en sportsbutikk, klærne har så mye bedre passform og kvalitet der enn det du kjøper på H&M bl.a.

Og det er ti ganger morsommere og lettere å trene om utstyret sitter bra og er deilig og behagelig å trene i, er en liten motivasjon i seg selv det :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i mitt bomulls treningstøy fra H&M jeg.

Har hatt mye fra Nike, puma og adidas og i forskjellige materialer. Og jeg synes ikke det spiller så stor rolle, men nå trener ikke jeg som en proff, og svetter faktisk lite.

Skrevet

Jeg kjøper også fra H & M, og jeg synes kvaliteten er veldig god. Dessuten synes jeg de ser bra ut på meg, selv om rumpa er alt for stor enda... Prisen er jo også sånn at man kan kjøpe to bukser for prisen av en Adidas-bukse.

Ellers bruker jeg T-skjorter, og da finnes det jo noen som ikke nødvendigvis er slamsete reklame t-skjorter. Det finnes jo alle slags typer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...