Krista83 Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Sambo skulle koke vann og hadde et uhell med frityren. Frityren som er i plast sto på bakerte plate på komfyren og det var denne platen han klarte å skru på. Altså, hvordan får jeg av smeltet plast av støpejernsplatene? Og hvordan bli kvitt den brente plastlukten i leiligheten? Er denne lukten farlig? hjelp oss...
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Luft skikkelig nå med en gang - og la vinduene stå oppe til du merker lukten er forsvunnet. Vent til platen er kald og skrap av plasten. Om det er farlig, vet jeg ikke - det er uansett for sent å tenke på det. Jeg har stekt et vaffeljern og lever ennå.
Krista83 Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2006 Er det lett eller vanskelig å skrape av plasten?
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 Husker ikke, men det spiller jo ingen rolle - for den må av.
Twigi Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Jeg mener å huske at pappan min strødde salt på platene for å unngå svidd lukt (men det er sikkert alt for sent for deg...) Selv har jeg i min svært ferske svigerdattertilværelse prestert å smelte en plastpose på en plate hos svigermor...... Husker ikke hvor lang tid det tok å få den ren igjen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå