Titti72 Skrevet 22. juni 2006 #21 Skrevet 22. juni 2006 Jeg ringte og sjekket med biltilsynet. Fordi jeg tok lappen på vinteren, i mørket, så var det mørkekjøring. Lappen min er holdbar livet ut. Puh...
Gjest Cosmic Girl Skrevet 22. juni 2006 #22 Skrevet 22. juni 2006 Godt det ordnet seg. Lykke til med oppkjøring!!!
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2006 #23 Skrevet 22. juni 2006 Uansett førekort eller ikke, hvorfor må du betale skadene når det er han som ikke overholdt vikeplikten? ← Av den enkle grunn at så lenge den ene parten, altså Jens i dette tilfellet, ikke har førerkort for det kjøretøyet vedkommende var fører av, så vil den førerkortløse få regresskrav mot seg fra forsikringsselskapene. Begge to, sannsynligvis. Resultat: 1. Bot for å kjøre uten førerkort. Denne blir forhøyet om det skjer en ulykke. Selv om det var mopedisten ikke overholdt vikeplikten, er det ikke sikkert at bilisten overholdt aktsomhetskravene i §3. 2. Må ta førerkortet på nytt, men får muligens sperrefrist på inntil to år. 3. Krav fra to forsikringsselskap om å dekke forsikringsutbetalingen for både bilist og moped. 4. Krav fra motpartens forsikringsselskap om å dekke forsikringsutbetaling ved evt senskader som oppdages i ettertid. 5. Tap av bonus på forsikringen. 6. Mulige problemer med å få forikring senere
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå