Gå til innhold

Hva skjer med Daturaen min?

Anbefalte innlegg

Gjest allium
Skrevet

Det ser ut som den ikke har fått vann på evigheter... men den sto jo ute i regnet igår.

Så lenge været var varmt og fint måtte jeg vanne den minst annenhver dag for at den ikke skulle klappe sammen, men nå ser den akkurat sånn ut igjen... og det kan da ikke være vannmangel?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det erneste jeg kan tenke meg, er om bladene har reagert p åregnets trykk, og derved har "falt sammen litt". Hvordan ser de ut nå da?

Gjest allium
Skrevet

Like triste fortsatt... og nå har jeg flyttet den inn under tak.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Har den blitt skikkelig våt, eller bare litt i overflaten? Ikke alltid at regnet trenger ned dit det trengs, pga blader og sånt i veien. Dessuten skal det ganske mye regn til for å få til rotbløyte.

Det kan også hende at den har fått for mye vann, sjekk at det ikke står vann i bunnen av potta.

Gjest allium
Skrevet

Det sto vann i bunnen av potten.

Dette virker vanskelig... vanner jeg med over 2 døgns mellomrom tørker den ut, kommer det et regnskyll drukner den...

Gjest Gjest
Skrevet

Kan det være for kaldt for den ute?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det er med vanning av planter som det er med bilkjøring og valg av dekk: Det hjelper ikke om det var bar asfalt og sommerføre i går, hvis det er en halvmeter snø og blankis i dag. Følg med på om planta er tørst, er den tørst så må den ha vann, er den ikke tørst, så skal den ikke ha vann. Den skal ikke stå i vann, for da får ikke røttene oksygen, og da drukner planta. Hvis den er veldig våt, og det blåser litt kaldt, så kan den også bli sånn som du beskriver. Prøv å sette den varmt og lunt, og la den tørke opp litt før du vanner den igjen. Ikke knusktørr, men sånn at du ikke kan vri den opp...

Har av og til kunder innom som har vanna ihjel plantene sine, og de fatter ikke hva de har gjort galt før jeg fysisk vrir opp rotklumpen, og det kommer en halvliter vann ut. Da går det som regel opp et lys for dem.

Gjest allium
Skrevet
Det er med vanning av planter som det er med bilkjøring og valg av dekk: Det hjelper ikke om det var bar asfalt og sommerføre i går, hvis det er en halvmeter  snø og blankis i dag. Følg med på om planta er tørst, er den tørst så må den ha vann, er den ikke tørst, så skal den ikke ha vann. Den skal ikke stå i vann, for da får ikke røttene oksygen, og da drukner planta. Hvis den er veldig våt, og det blåser litt kaldt, så kan den også bli sånn som du beskriver. Prøv å sette den varmt og lunt, og la den tørke opp litt før du vanner den igjen. Ikke knusktørr, men sånn at du ikke kan vri den opp...

Har av og til kunder innom som har vanna ihjel plantene sine, og de fatter ikke hva de har gjort galt før jeg fysisk vrir opp rotklumpen, og det kommer en halvliter vann ut. Da går det som regel opp et lys for dem.

Skjønner. Den står under tak nå, men bør jeg ta den inn også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...