Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har lyst til å overraske typen min nå i sommer med en langweekend et sted, men vet ikke hvor. Skal være så billig som mulig siden vi er studenter, og jeg har ikke mye penger å rutte med.

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, du kan jo dra nesten overalt. Hvor stort budsjett har du? Selv i de store byene er det lett å gjøre kupp.

Berlin-tur får du lett for drøye 2000 pro pers for fly og hotell. Det er en utrolig kul by som har absolutt alt. Historie så det holder, gammel arkitektur, supermoderne arkitektur og kunst, spennende spisesteder og uteliv og god stemning.

Gjest Gjest
Skrevet

Har budsjett på 5000 kr, inkl. mat. (så er ikke store greiene...)

Skrevet

På Norwegian finner du Berlin-billetter til ca 750 tur-retur per person, altså 1500 totalt. Vi fant hotell som kostet 2300 kr for fire netter på dobbeltrom. Da er du oppe i 3800. Maten er ikke så dyr, og kjæresten din vil nok insistere på å betale en middag eller to siden du tar ham med?

Send meg en PM hvis du vil vite mer om hotellet.

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Har sagt det før og sier det igjen ; Dra til Gøteborg!

Det er ikke like eksotisk som Athen, Roma eller Paris, men det er flott for det!

I Gøteborg kan du gjøre ca alt! Gå på kule kafeer, sitte på brun pub, ligge i parken, gå bananas på Liseberg, dra øyhopping i skjærgården osv osv osv..

Og best av alt ; Det er billig å dra dit, og det er billig å være der!

Gjest Fantus
Skrevet

Glasgow er en flott by for langweekend. Ryanair flyr billig dit fra Torp (Flybuss Oslo-Torp koster ca 200 kr) Mange fine, billige hoteller rett i sentrum.

Gjest *Gjesten*
Skrevet
Har sagt det før og sier det igjen ; Dra til Gøteborg!

Det er ikke like eksotisk som Athen, Roma eller Paris, men det er flott for det!

I Gøteborg kan du gjøre ca alt! Gå på kule kafeer, sitte på brun pub, ligge i parken, gå bananas på Liseberg, dra øyhopping i skjærgården osv osv osv..

Og best av alt ; Det er billig å dra dit, og det er billig å være der!

Jeg kunne ikke vært mer enig! Jeg og sambo gjorde det i fjor. Togbilettene Oslo-Gøteborg kostet 150 kr pr pers hver vei. Så vi brukte kun 600 kr på togturen. Vi bodde på First Hotell Q som er rett over jernbanestasjonen. Bodde på superior rom (siden selve transporten var billig) Betalte vel ca 1000 totalt pr natt (vanlig rom kostet 600 pr natt mener jeg å huske - det er for begge).

Gøteborg er en kjempefin by!! Masse fint å se på, koselige restauranter og kafeer. Bra shopping og Liseberg!

Gjest Jersey i.i.
Skrevet

Trådstarter her. Takk for svar folkens.

Jeg trenger litt flere råd her. Hvordan skal jeg klare å holde det hemmelig? Pakking osv?

Dette skal være en overraskelse helt fram til flyet/toget/hva det måtte bli...

Han vet at jeg pønsker på noe, men han aner ikke hva...virker som om han tror jeg skal ta han med på restaurant eller kjøpe et spill til han over nettet eller noe :ler:

Skrevet

Oi, det med pakking er jo en utfordring. Det enkleste er vel kanskje å be ham pakke til en helg, og si at dere skal noe annet - hyttetur, feks. Men likevel få ham til å ta med mest mulige normale klær, fjellstøvler er det jo liten vits i ;)

Skrevet

Jeg har vært i london en gang i halvåret, og jeg er student! Kjøp billetter gjennom ryan air, BILLIG og bra! Kan dere reise ut sent eller hjem tidlig får du billetter til rundt 100,- + skatt. jeg bruker å ligge på Tria hotel i Notting hill, ca 700 kr natta for et dobbeltrom inkl. frokost!

Gjest Jersey i.i.
Skrevet
Jeg har vært i london en gang i halvåret, og jeg er student! Kjøp billetter gjennom ryan air, BILLIG og bra! Kan dere reise ut sent eller hjem tidlig får du billetter til rundt 100,- + skatt. jeg bruker å ligge på Tria hotel i Notting hill,    ca 700 kr natta for et dobbeltrom inkl. frokost!

Det hørtes også bra ut ;) Nå har jeg mange alternativer her i hvert fall!

Hvordan er Notting hill-"strøket"?

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å dra til en av de baltiske byene?

Skrevet

Notting hill er kjempe fint! Mange stilige hus og gå og titte på, og rent og pent!

Ikke langt fra hotellet til undergrunnen heller :smile:

Gjest Gjest
Skrevet

Til Riga kan du få tur-returbilletter til 1115 kr pr pers i juli (455 pr vei + avgifter).

www.airbaltic.com

Gjest Gjest
Skrevet

1115 kr t/r per pers til Berlin også.

www.germanwings.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...