Gjest splæsj Skrevet 20. juni 2006 #1 Del Skrevet 20. juni 2006 Kan en person som er f.eks døv eller blind på et øye ta lappen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #2 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg kjenner en som har glassøye på det ene øyet, og hun har lappen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brumma* Skrevet 20. juni 2006 #3 Del Skrevet 20. juni 2006 En døv bekjent får ikke ta lappen... Synes egentlig det er litt merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 20. juni 2006 #4 Del Skrevet 20. juni 2006 Ja, man kan få legeattest på at man er i stand til å kjøre en bil selv med større handicap. Jeg har f.eks hørt om en person med Down syndrom som har lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest splæsj Skrevet 20. juni 2006 #5 Del Skrevet 20. juni 2006 Ok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 20. juni 2006 #6 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg har døve foreldreldre på jobben, de kjører bil. I allefall en av de... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsey Skrevet 20. juni 2006 #7 Del Skrevet 20. juni 2006 De jeg kjenner som er døve har i hvert fall førerkort. Hadde vært gøy å vite hvordan de tilrettelegger undervisningen i forkant av førerkortet da. Når det gjelder dårlig syn så kan man kjøre om man bare har syn på et øye. Mangler man derimot litt syn på begge øynene er reglene strengere. Selv om man i flere tilfeller vil ha mer syn enn den som mangler synet totalt på ett øye vil man ikke få lov å kjøre (ikke spør meg hvorfor da). Når det gjelder andre fysiske handicap vet jeg jo at man kan tilrettelegge biler slik at de kan kjøres med feks bare venstre fot eller lignende. Da må jo føreren med dette handicapet ha førerkort også. Andre handicap i kategorien ADHD osv. vil også kreve legeattest fra en ansvarlig, og man vil ikke kunne være yrkessjåfør med den diagnosen (det gjelder sikkert de aller fleste andre milde handicap også). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #8 Del Skrevet 20. juni 2006 Hun ene jeg hadde som pasient har lappen. Hun er omtrent helt lam og sitter i eletrisk rullestol... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå