Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil du begraves "hel" eller vil du kremeres?

Jeg vil kremeres.

Grunnen er vel så enkel at da bare "forsvinner" kroppen min uten at noe eller noen skal kødde med den!

Tanken på at jeg skal ligge der uten liv og marker og biller og edderkopper og alt ekkelt skal kose seg med kroppen jeg har levd med og tatt vare på hele livet er nesten litt horribel!

Vet jo at jeg ikke kommer til å merke noe som helst, men det VIL jo skje.

Nei, takke meg til kremasjon! Mange som brenner opp i branner osv. Da er både sjela og kroppen borte!

Noen som har andre synspunkt på dette?

Håper ikke jeg skifter mening.. :forvirret:

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj! Den skal vel kanskje ikke på kropp og helse!!? :ler:

Mod?? *rope*

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ser ingen problemer med at ikke min kropp skal kunne brukes til føde for annet liv når jeg ikke har brukt for den lenger.

Gjest Thalassa
Skrevet

jeg tror jeg vil begraves. kanskje til og med donere kroppen til forskning, men det må jeg nok tenke litt mer på.

Skrevet
Jeg ser ingen problemer med at ikke min kropp skal kunne brukes til føde for annet liv når jeg ikke har brukt for den lenger.

Hvorfor det?

Er billene avhengig av døde menneskekropper?

Har aldri vært særlig glad i krypdyr jeg så da får de heller sulte ihjel!

Og jeg ser heller ikke på kroppen min som noe jeg har lånt. Det er meg uansett. Orker ikke tanken på at kroppen min (jeg) skal bli spist opp og råtne opp! Bedre å brenne opp!

jeg tror jeg vil begraves. kanskje til og med donere kroppen til forskning, men det må jeg nok tenke litt mer på.

Ja, det kunne sikkert jeg ha gjort også. Men de kan vel kremere kroppen etter de har brukt den?

Skrevet

Jeg vil begraves ved siden av , eller så ønsker jeg at min kjære begraves ved siden av meg...

Skrevet
Jeg vil begraves ved siden av , eller så ønsker jeg at min kjære begraves ved siden av meg...

Ja, det er jo en tanke.

Vil også ligge ved siden av min kjære i evig tid, men mest sannsynlig er vel den ene råtnet bort når den andre kommer.

Vil heller treffes etter døden.. sjelene..

Gjest Thalassa
Skrevet
Hvorfor det?

Er billene avhengig av døde menneskekropper?

Har aldri vært særlig glad i krypdyr jeg så da får de heller sulte ihjel!

Og jeg ser heller ikke på kroppen min som noe jeg har lånt. Det er meg uansett. Orker ikke tanken på at kroppen min (jeg) skal bli spist opp og råtne opp! Bedre å brenne opp!

Ja, det kunne sikkert jeg ha gjort også. Men de kan vel kremere kroppen etter de har brukt den?

jo.. men da er den sikkert tulla så mye med at det ikke gjør så mye med noen biller o.l.

Det er egentlig ikke så viktig hvordan jeg blir begravet, bare levningene kommer tilbake til naturen igjen.

Skrevet

Tenker på å registrere meg til organdonasjon, synes egentlig det er tullete at man skal kunne reservere seg mot å redde andre mennesker som kan ha et godt og langt liv. Så jeg må bare få ut fingeren.

Ellers vil jeg kremeres.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg vil kremeres. Orker heller ikke tanken på at kropppen min bare skal ligge å råtne.

De må gjerne ta ut alt av organer som kan brukes på nytt, jeg har jo ikke bruk for det lenger, men resten av meg kan de brenne.

Skrevet

Jeg vil begraves, helst i familiegraven i hjembyen min.

Skrevet
Jeg vil kremeres. Orker heller ikke tanken på at kropppen min bare skal ligge å råtne.

De må gjerne ta ut alt av organer som kan brukes på nytt, jeg har jo ikke bruk for det lenger, men resten av meg kan de brenne.

Enig!!

Skrevet

Jeg vil donere bort det jeg kan av organer, og så kremeres. Det er jo allerede stappfullt på en del kirkegårder (ja det er visst et problem), og jeg ser ingen grunn til at jeg skal ta opp mer plass enn nødvendig etter jeg er borte.

Gjest gjest1
Skrevet
Tenker på å registrere meg til organdonasjon, synes egentlig det er tullete at man skal kunne reservere seg mot å redde andre mennesker som kan ha et godt og langt liv. Så jeg må bare få ut fingeren.

Ellers vil jeg kremeres.

Ved organdonasjon tar de jo bare ut de organene de trenger, og så får familien kroppen tilbake og kan begrave/kremere.

Selv sliter jeg med å bestemme meg, så jeg tror andre får ta den avgjørelsen for meg

Gjest Fantus
Skrevet

Først kan de få fjerne alle organer som kan brukes og etterpå vil jeg kremeres. Når jeg er død, så er jeg død og som kremert tar man minst plass på en overfylt kirkegård.

Skrevet

Jeg vil og kremeres, og de kan få alle organenen mine.

Skrevet

Jeg vil også donere bort organene mine. Deretter er det forsåvidt det samme som skjer med kroppen min. Det tror jeg at jeg vil overlate til andre å bestemme når den tid kommer:)

Gjest Gjest
Skrevet
Det får noen andre finne ut av.

Synd at du ser det sånn.

Moren min døde for 4 år siden og vi søskenene var veldig glad for at hun hadde sagt en gang at hun ville kremeres. Da var det så greit for oss å ordne i stand begravelsen.

Jeg vil også kremeres og det vet gudskjelov familien min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...