vonnie Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Hei Var hos fastlegen min i dag og der nevnte jeg tilfeldigvis at jeg og sambo har prøvd å få barn ca fra januar. Og at syklusene mine er lange ( mellom 30-35 dager) og da ville han sende meg til Gynekologisk poliklinikk på sykehuset for utredning..... Min mor har hatt PCOS og de lurer da på om jeg kan ha fått dette jeg også. Er dette noe somm er arvelig? Og blir det da veldig vansklig for meg å få barn....jeg ble litt redd og tankefull jeg nå. Litt lei meg egentlig... Og må samboer være med meg til sykehuset eller kan de sjekke meg først og finne ut om det er noe med meg for så og evt ta og sjekke han senere? Føler at jeg ikke vil plage han med det første. Han har en veldig stresende jobb og har mye å gjøre. litt vansklig for han og komme fra jobben. Hva foregår på utredning og noen som hvet hvor lang tid jeg må vente før jeg evt får en time? Hilsen litt deppa meg. :cry:
Gjest gjesta Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 De sjekker gjerne mannens sæd samtidig som deg. Du må belage deg på flerer blodprøver på ulike dager i syklusen for å bekrefte eggløsning/sjekke hormonnivået ditt. Mange av prøvene vi tok tok det lang tid å få resutat på. Vi måtte vel vente i litt over to måneder før vi kom til den første timen.. (Men da var alle blodprøver tatt og analysert) Jeg vil også tro at du må ta innvendig ultralyd for å se hvordan alt står til "inne hos deg". Dere blir kalt inn til den første timen begge to, så mannen må nok belage seg på å ta fri fra jobb. Men det gjør han sikkert gladelig! Lykke til!
Holly Hobbie Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 PCOS gaar ofte i familier, ja, selv om det ikke gjoer det hos alle. Jeg har det, men saavidt jeg vet har ingen andre i familien det. Men du, det er ikke sikkert det skal saa mye til for aa bli gravid selv om du skulle ha PCOS. Flere eksempler her inne til inspirasjon! Saa fatt mot. Ofte er det bare en kur eller to med pergotime som skal til. Hilsen en som har proevd like lenge som deg og ogsaa har PCOS.
Gjest Anerikke Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 Åh, nå ble jeg helt satt ut! Vi har prøvd siden november, og jeg har også lange sykluser. Ca 32 dager. Ikke noe PCOS i familien. Sitter her og venter på mensen i prøveperiode 8...
Holly Hobbie Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Åh, nå ble jeg helt satt ut! Vi har prøvd siden november, og jeg har også lange sykluser. Ca 32 dager. Ikke noe PCOS i familien. Sitter her og venter på mensen i prøveperiode 8... ← Fra MyDr.com: The length of the menstrual cycle can vary from a short cycle of only 21 days to a long cycle of 40 days. The length of the cycle is calculated by counting the first day of bleeding as day 1 and then counting until the very last day before the next bleed (period). The length of the menstrual cycle is commonly described as 28 days, although this may be true for only one in 10 women. Jeg tror ikke du trenger aa bekymre deg over lengden paa syklusen din hvis ikke den varierer noe saerlig fra gang til gang.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 min syklus er på mellom 40 og 47 dager, så 32 dager er ikke så veldig lange da... Håper min blir kortere snart
Holly Hobbie Skrevet 20. juni 2006 #7 Skrevet 20. juni 2006 For lange sykluser kan man proeve en urte som heter Agnus Castus. Har proevd den selv en maaned, foer jeg begynte med pergotime, og jeg fikk litt kortere syklus. Men hvis du har uregelmessig mens og er proever, og du ikke blir gravid snart, saa er det kanskje lurest aa bestille seg en legetime...
Gjest Anerikke Skrevet 20. juni 2006 #8 Skrevet 20. juni 2006 Håper jo at det ikke er noe galt, men akkurat nå ser jeg ikke så lyst på det...
Holly Hobbie Skrevet 20. juni 2006 #9 Skrevet 20. juni 2006 Håper jo at det ikke er noe galt, men akkurat nå ser jeg ikke så lyst på det... ← Skjoenner godt den foelelsen. Har dere proevd lenge?
Gjest Anerikke Skrevet 20. juni 2006 #10 Skrevet 20. juni 2006 Har ikke uregelmessig syklus. Men hvis det går over et år, bestiller jeg time hos legen!
Holly Hobbie Skrevet 20. juni 2006 #12 Skrevet 20. juni 2006 Hoeres fornuftig ut. Er jo mange som proever lenge foer det klaffer, uten at det er noe galt. Svigermoren min fortalte meg nettopp at de proevde i 18 maaneder med nummer to... Snart klaffer det sikkert for dere ogsaa! (og for oss, haaper jeg.... )
Gjest Anerikke Skrevet 20. juni 2006 #13 Skrevet 20. juni 2006 Får håpe det klaffer for oss begge! Jeg tror jo egentlig at både jeg og mannen er friske og raske, men det kommer så mange rare tanker... Ihvertfall når jeg mistenker at mensen er rett rundt hjørnet, og hormonene herjer som verst! Ser forresten at du bor i Skottland, Holly Hobbie? Var der i påska, i Dumfries. Der er jo bare nydelig!
Holly Hobbie Skrevet 20. juni 2006 #14 Skrevet 20. juni 2006 Har faktisk ikke vaert i Dumfries ennaa, men ja, det er noen nydelige steder her borte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå