lidia Skrevet 17. desember 2002 #1 Del Skrevet 17. desember 2002 Jeg er ikke akkurat noen god kokk, og jeg har aldri laget ribbe. Kan noen komme med noen gode tips til meg...jeg er en mester til å mislykkes på kjøkkenet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2002 #2 Del Skrevet 17. desember 2002 Jeg har alltid hoppa glatt over alle disse "reglene" for hvordan ribba skal lages, så og så lenge i kjøleskap, svoren i vann, damping osv. Sørg for at den er romtemperatur før steking, gni den inn med salt og pepper og sett den på rist i ovnen på 175 grader. Langpanna med litt vann i setter du under. Svoren ruter du med en skarp kniv hvis du ikke får gjort det på butikken. Det tar ca 1,5 time per kilo ribbe, det kan være greit å fylle på mer vann i langpanna hvis det fordamper underveis, så det ikke brenner seg. Har du grill i ovnen din kan du bruke den litt på slutten for å få sprø svor hvis ikke den har blitt sprø av seg selv. Ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2002 #3 Del Skrevet 17. desember 2002 www.matprat.no her bør du vel få en oppskrift. I tillegg til det forrige person skrev inn bør du la ribben ligge på en asjett når du steker den, for at fettet skal renne ned. Det er også lurt ågni inn ribbne med salt og pepper min en dag før du stekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå