Gå til innhold

Hvorfor finnes det ikke poteter på glass?

Anbefalte innlegg

Gjest splæsj
Skrevet (endret)

I nabolandene og resten av landene jeg har vært i, finnes det alltid kokte poteter på glass i butikkene. Jeg har ofte kjøpt det, grei mat når en er backpacker. Men og greit hvis en vil ha kokte poteter i en fei. Det fines bare kokte poteter på pose. Kokte poteter på pose er vondt. Det smaker ikke poteter, men pose. Så hvorfor, hvorfor fines ikke dette i Norge?

Og mens jeg er i gang, hvorfor finnes det ikke eddik-chips heller? Det er jo så nammis!

Har lest undersøkelser som viser at ny is - og sjokolade alltid selger dårlig.

Er virkelig nordmenn så konservative i matveien?

Endret av G. Sky
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du svarer på ditt eget spørsmål:-) Dessuten er markedet lite i Norge, så man går vel fort med tap når man prøver å introdusere et nytt produkt.

Mener jeg har sett hermetiske poteter i Norge, men mulig det var utenlands.. Eddik-chips, sånn potetgull med eddik? Det husker jeg de prøvde å selge tidlig på nittitallet. Det smakte vondt og solgte nok ikke så mye. Virker som det som selger er utallige varianter av salt og pepper, grillkrydder og "naturlige" chips. Stort sett er variasjonen større i potetflak-konsistens enn i smak.

Gjest getty
Skrevet

Du mener slike poteter som man får på restauranter? Blææh..

Angående potetgull, etter 3 år i USA så kan jeg ikke få nok av norsk potetgull :) Vi kan potetgull i dette landet.

Skrevet

Savner også salt/eddik-potetgull, min favoritt da jeg bodde i England.

Gjest splæsj
Skrevet
Vi kan potetgull i dette landet.

Joda,vi kan kjedelige, trauste smaker,det er jeg enig i.

Gjest splæsj
Skrevet
Savner også salt/eddik-potetgull, min favoritt da jeg bodde i England.

De selger noen dyre på deli de luca, men smaken er ganske mild, så det er ikke helt det samme. På noen fotballpøber selger de bittesmå poser med eddikchips. men de er enda dyre.

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg har lest det motsatte angående det som står her om markedet i Norge. At det norske markedet var fint å prøve ut nye produkter på, bl.a. for coca cola og at Norge dermed var ett av de markedene der nye produkter ble prøvd ut.

Skrevet
Mener jeg har sett hermetiske poteter i Norge, men mulig det var utenlands.

Finnes i Norge, men jeg tror stort sett i storhusholdningsutsalg.

Gjest Gjest
Skrevet

Pringles har en variant med eddik/salt. De har den ihvertfall på Ultra! Men den smaker best i varmere strøk..

Gjest gjest1
Skrevet
Pringles har en variant med eddik/salt. De har den ihvertfall på Ultra! Men den smaker best i varmere strøk..

Nå fikk jeg lyst på en iskald bitter og sånn potetgull :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...