Gå til innhold

Potetpresse for lage potetmos

Anbefalte innlegg

Gjest getty
Skrevet

I USA har man skikkelig praktiske potetpresser for å lage potetmos. Ser ut som en overvokst hvitløkspresse omtrent.

Får man kjøpt dette i Norge også? Angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte en slik mens jeg bodde der... Blir gal av å skrelle poteter før de moses :sur:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det finnes i norge også, ja. Spør etter purepresse, de har det på traktøren og har sett det på tilbords og andre kjøkkenutstyrsbutikker.

Gjest getty
Skrevet
Det finnes i norge også, ja.  Spør etter purepresse, de har det på traktøren og har sett det på tilbords og andre kjøkkenutstyrsbutikker.

Yey :) Men da kjøper jeg en slik snart

Gjest allium
Skrevet

Jeg har en sånn en, fant den hos en venninne i en kurv merket "til loppemarked", og rasket den med meg...

Men hvordan unngår du å skrelle potetene? Jeg synes det blir med skall i pressen også, jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Men hvordan unngår du å skrelle potetene?  Jeg synes det blir med skall i pressen også, jeg.

Jeg skjærer potetene på langs, slik at de blir mest mulig flate. Har aldri fått skall i mosen..

Gjest allium
Skrevet
Jeg skjærer potetene på langs, slik at de blir mest mulig flate. Har aldri fått skall i mosen..

Deler dem i to, mener du? Eller flere deler? Før eller etter koking?

Gjest getty
Skrevet
Deler dem i to, mener du?  Eller flere deler?  Før eller etter koking?

Deler dem i to ja, etter koking..

Gjest allium
Skrevet
Deler dem i to ja, etter koking..

Takk for teskjeen, det må prøves.

Skrevet

De har det også på Clas Ohlson.

Gjest Gjest1
Skrevet

Men får man utnyttet poteten ordentlig med en sånn?

Skrevet
Men får man utnyttet poteten ordentlig med en sånn?

Hva mener du? Det er ingenting av poteten som går til spille i allefall, og potetmosen blir mye glattere og bedre enn med en vanlig stapper (jeg liker i allefall ikke klumper i mosen).

Gjest Gjest1
Skrevet

Hva mener du? Det er ingenting av poteten som går til spille i allefall, og potetmosen blir mye glattere og bedre enn med en vanlig stapper (jeg liker i allefall ikke klumper i mosen).

Jeg har bare ikke sett en sånn i bruk og så for meg at halve poteten lå igjen i pressen. Men om ikke det stemmer så er det jo kjempeflott. Kjøper sikkert en sånn en jeg. :)

Skrevet

Kjøpte en slik på Rafens for en stund siden, og den er rett og slett genial!

Kok - stapp - press.

Gjest Gjest
Skrevet

Åh takk for denne tråden. Dette har jeg lett etter en stund - helt siden hun svenske kokken Tina brukte det i et program. :klem:

Skrevet

Høres helt dust ut synes jeg! Kan jo bare bruke den til en ting!! :klaske:

Jeg lager alltid potetstappe i blendern. Kok - blend - stappe. Og blender kan man jo bruke til alt!! :enig:

Skrevet
Høres helt dust ut synes jeg! Kan jo bare bruke den til en ting!!  :klaske:

Jeg lager alltid potetstappe i blendern. Kok - blend - stappe. Og blender kan man jo bruke til alt!! :enig:

Det er da mange ting som bare kan brukes til én ting uten at det gjør dem dustete. ;) Jeg synes konsistensen på potetmosen blir absolutt best med en slik potetpresse, i blender blir det jo nesten som lim.

Skrevet
Det er da mange ting som bare kan brukes til én ting uten at det gjør dem dustete.  ;) Jeg synes konsistensen på potetmosen blir absolutt best med en slik potetpresse, i blender blir det jo nesten som lim.

Her i huset er det så lite skapplass at alt som ikke kan brukes til mer enn én ting er helt dust! :ler: Men jeg skal skrive det bak øret til den dagen jeg får et palass! :-D

Skrevet (endret)

Så du har altså verken boksåpner, brusåpner, gafler eller potetskreller?

Eller plenklipper? Hva med bil? Den kan jo bare brukes til å kjøre i ;)

Endret av tuji

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...