Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Hoh. Siden jeg allerede har øyet mitt som avatar trenger jeg ikke forklare øyeformen min jo. Jeg sliter som en helt med å få lagt øyenskygge. For øyeformen min tillater det ikke uten at det ser stygt ut :( Hvordan ville dere sminket det der øyet?

Og hvilke farger passer jeg? Er ikke så lys i huden som på bildet men er ikke kjempebrun heller.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror du blir kjempefin med øyenskygger i fargene brunt, bronse, gull og kanskje mosegrønn.

Jeg ville tatt en lys nyanse fra pupillen og innover mot nesen, og så lagt en mørkere nyanse ytterst, og tonet den ut i en slags "katteaktig" spiss. Se for deg en tenkt linje som går fra ytterkanten av øyet og opp mot den ytterste enden av øyenbrynet. I denne svenske bloggen ser du bilder av bl.a øyenskygge-legging og "katteaktige spisser", siden dette her kanskje var dårlig forklart: :ler:http://finnveden.nu/ytligheter/?p=669#comments

Gjest gjest1
Skrevet

Ah! :) Slik lagde jeg før, bare i sort fordi jeg var mørk rebell :ler:

Jeg får prøve meg fram. Takk for svar!

Gjest Gjest
Skrevet

Grått og/eller svart passer sikkert kjempebra til deg når du skal sminke deg til du skal på fest! Synes det er så kult med sotede øyne. :tommelsmil: Da kan du jo i tillegg bruke sminke fra den tiden du var mørk rebell (praktisk OG økonomisk) :legrine:

Gjest gjest1
Skrevet
Grått og/eller svart passer sikkert kjempebra til deg når du skal sminke deg til du skal på fest! Synes det er så kult med sotede øyne.  :tommelsmil: Da kan du jo i tillegg bruke sminke fra den tiden du var mørk rebell (praktisk OG økonomisk)  :legrine:

Det spørs jo nesten hvor lenge siden dette er da, ikke bra å bruke for gammel sminke! Bakterier og skit som ikke er bra for øyet... :)

Gjest gjest1
Skrevet

4 år :engel: Tror ikke det funker!

Men jeg har lyst å lære meg å legge sotet øyenskygge, bare at jeg ser ut som en satanist da :( Det var ikke planen!

Skrevet

Man må ikke bruke svart eller grå øyenskygge for å få sotete look. Det er like fint med f. eks. brun eller plommefarget. Pass på å bruke en lys lebestift til, eller bare gloss.

Skrevet

Hva med å gå på bodyshop? Der kan man bli sminket og få sminketips:) Jeg er like lost selv jeg, men kom over l'oreals sommerteam på et kjøpesenter, så jeg satte meg i stolen og fikk hjelp :) Fant da ut at jeg faktisk ikke var så lost som jeg trodde ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Øhm. Pepper = lepper. De er så små og du ser nesten ikke den overleppa mi :(

Jeg skal sjekke ut bodyshop om jeg tør. Nå har jeg ikke lyst til å bli sånn sminkedokke med krem og pudder i fjeset, er fornøyd med huden min. Men det blir så kjedelig med bare mascara og eyeliner hver dag!

Skrevet

Da kan du si at du bare vil sminke øynene:)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg anbefaler Make up store. De minner kanskje litt om en billigere kopi av MAC, men de har skikkelig freaky farger! :ler:

Skrevet
Øhm. Pepper = lepper. De er så små og du ser nesten ikke den overleppa mi :(

Jeg skal sjekke ut bodyshop om jeg tør. Nå har jeg ikke lyst til å bli sånn sminkedokke med krem og pudder i fjeset, er fornøyd med huden min. Men det blir så kjedelig med bare mascara og eyeliner hver dag!

Da sier du bare hva du vil ha tips og hjelp til da vettu;) Jeg ble sminket uten foundation når jeg gjorde det

• 2 uker senere...
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg fikk endelig dratt avgåre på et parfymeri og lærte hva globallinjen er, samt at jeg passer grønt! Tjohei! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...