Gå til innhold

nesten innbrudd

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

flere ganger det siste halvåret har jeg opplevd at noen har prøvd å åpne døren til leiligheten min.. dette skjer da på dagtid mellom kl 13 og 15. jeg bor i en liten blokk, er bare et par leiligheter i bygget. når døren nede står åpen så er det noen som benytter seg og går opp trappa og tester om døra mi er ulåst! heldigvis er den alltid låst (vet ikke hvor ofte dette skjer men jeg bor hjemme alene med en baby). tror jeg har opplevd dette 5-6 ganger nå mens jeg har vært hjemme de siste 6 månedene. etter å ha prøvd døra ringer vedkommede på 1 gang. så venter de litt og går. og nei jeg tør ikke å åpne døra for noen som prøver å komme rett inn! vet jo ikke hva slags folk det er. men jeg har sett hvem det har vært de to siste gangene. 1 mann hver gang, har sett 2 stk hittil. de er ca 50 år. når jeg så han ene idag så tenkte jeg kanskje at det er jehovas vitne ellerno? er ikke de veldig påtrengende? men ville de virkelig ha prøvd å trenge seg inn i uvitende menneskers leiligheter for å spre sin religion? har dere noen anelse hva slags folk dette kan være? og ikke si postmenn/budmenn ellernoe for de prøver da ikke å trenge seg inn i folks leiligheter?? de banker da på...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Dette var litt ekkelt synes jeg. Det er da ingen selgere/bud/postmenn/jehovas som prøver døra FØR de ringer på? (eller for den saks skyld, prøver døra i det hele tatt)

Nei, jeg hadde fortsatt å ha døra låst hvis jeg var deg. Hadde nok ikke åpnet jeg heller, er litt pysete med sånt.

Endret av Rosin
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det ikke er så mange leil der synes jeg du burde ringe på til de som bor der og si at når døren står åpen, har du opplevd flere ganger (.... )osv. De aller fleste ville vel tatt det alvorlig! Hvis ikke, kan du vel skrive en lapp nede på inng.døren? Eller begge deler.

Skrevet

Var et tema i avisen her oppe for en kort tid tilbake hvor kriminelle gikk inn til folk som var hjemme og rasket med seg verdisaker. Antagelig fordi ved å snike seg inn til intetanede folk med ulåste dører sparer de seg bryet med å bryte opp dører og vinduer og slikt.

Jo frekkere man er, jo mer utbytte får man... Nok av eksempler på det, til eksempel de som spaserer ut av butikkene med plasmatv. Man tror rett og slett ikke at noen kan gjøre slikt, derfor får de det til.

Men så får vi håpe at dette ikke er tilfelle hos deg, og at det heller er Jehovas som renner ned døren. Da er det bare å henge opp en lapp på døren med beskjed om "vennligst ikke forstyrr grunnet høy alkoholkonsumering etterfulgt av seksuell umoral". Så ser du trolig ikke mer til de ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Jammen, Jehovas'er går da ikke rett inn til folk? Vel kan de være litt plagsomme, men de jeg har møtt på har da vært høflige og ringt på selvom døren har vært ulåst og gått igjen når jeg ikke har åpnet døren ;)

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg ville tatt en telefon til politiet jeg. Jeg har opplevd noe lignende en gang. Da kjente politiet til en som pleide å gjøre slikt, og gå inn og raske med seg ting der det var åpent. De tok en prat med ham og gjorde ham oppmerksom på at han var observert, og etter det opphørte problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...