Gå til innhold

invitert til kaffe i bryllup

Fremhevede innlegg

Gjest Fruktfat
Skrevet
Si nei takk til invitasjonen. Og send dem et gavekort på 500 kr hos IKEA i gave (forutsatt at de bort langt nok, slik at turen blir dyrere enn det de kan handle for). :sjarmor:

:ler:

jeg hadde takket nei. er i utgangspunktet ikke imot verken kaffegjester eller at man betaler drikket selv, men jeg hadde ikke reist 60mil for det.

jeg hadde UANSETT ikke reist 60 mil for en kaffekopp.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktfat
Skrevet
Ta det for det det er, de har nok ikke råd til å bruke mer penger på bryllupet, men de har lyst å ha dere der.

det tror jeg og.

Skrevet

For det første så tar jeg helt avstand fra kaffegjester i mitt bryllup. Alle gjester skal føle at de er like viktige. Men jeg forsøker likevel å forstå hvorfor noen velger denne løsningen, selv om det er fjernt fra mine (og min samboers) prioriteringer. Mange ønsker å ha flest mulig tilstede, og de tenker kanskje ikke på utgiftene til gjestene slik som mange her er veldig fokusert på. Kanskje er de redde for å fornærme noen dersom de ikke inviterer dem? Det er utrolig vanskelig å skrive gjesteliste for mange.

Et bryllup er en anledning til å treffe gamle venner og familien til de som gifter seg. Så til TS vil jeg si at det er ikke sikkert at venninnen din ser på deg som en annenrangs gjest, og hun vil sikkert gjerne at du skal komme, med eller uten gave. Dersom du tror det blir et hyggelig bryllup der du møter igjen gode venner, så ville jeg dratt. Ikke alt kan måles i kroner og øre. Og om du ikke har råd til å gi noen dyr gave så har sikkert alle forståelse for det. Slik ville hvertfall jeg vurdert det.

Huff, at det skal være så mye diskusjoner om penger i forbindelse med bryllup... Man kan jo ikke unngå det, men av og til kan man kanskje se på de andre sidene ved det også? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...