Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #21 Skrevet 20. juni 2006 Ja... Nå blir jeg nesten litt lei meg. Har de kun invitert av høflighet?! Også er jeg så naiv og takker ja, og attpåtil har gledet meg!! Kanskje de rett og slett ikke har tenkt så langt(?) Takk for at dere har vært like "ærlige" som det jeg har ønkset ← Går vel an å melde avbud dersom du heller vil det?
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #22 Skrevet 20. juni 2006 Og; jeg ville nok forklart hvorfor dersom jeg ble spurt om årsaken. Kanskje det er flere langveisfarende kaffegjester som har takket nei også?
Gjest Bellatrix Skrevet 20. juni 2006 #23 Skrevet 20. juni 2006 Ja, med mindre bryllupet er i morgen så kan du takke nei nå. Og si at dere ikke har råd til å reise så langt hvis dere får spørsmål.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #24 Skrevet 20. juni 2006 Ja, med mindre bryllupet er i morgen så kan du takke nei nå. Og si at dere ikke har råd til å reise så langt hvis dere får spørsmål. ← Hvorfor skal de begrunne det med det? De HAR jo råd til det (ihvertfall ettersom de har takket ja), men de synes de blir avspist med for lite i forhold til utgiftene
Gjest Bellatrix Skrevet 20. juni 2006 #25 Skrevet 20. juni 2006 Hcis de får spørsmål, så er det vel greit å ha et svar på lager? De trenger selvsagt ikke å begrunne noe som helst i utgangspunket, men det kan være en grei ting å si kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #26 Skrevet 20. juni 2006 Det er vel ikke frekt å si nei til å reise 60 mil for en kopp kaffe og et kakestykke. For meg er det ekstra viktig at de som er bedt til kaffe har kort reisevei. Da kan de dra hjemom mellom kirken og kaffen... (dvs helt til omtrent alle jeg egentlig hadde tenkt å be til kaffe tilbudte seg som serverings og ryddehjelp hele kvelden...) Snille venniner som skjønner at det ikke alltid er like lett å sette en grense
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #27 Skrevet 20. juni 2006 Det er vel ikke frekt å si nei til å reise 60 mil for en kopp kaffe og et kakestykke. ← Nemlig
Gjest T.S Skrevet 20. juni 2006 #28 Skrevet 20. juni 2006 Nei, frekt er de ikke av oss å eventuellt takke nei. Det har dere rett i. Nå har det seg slik at jeg i utgangspunktet ønsker å være der! Men jeg reagerte på hvordan de har ordnet dette. Kjenner vel egentlig at jeg blir mer og mer irritert Kanskje jeg skal legge vekk den nyinnkjøpte kjolen, og vente på bedre tider Det er jo bare prinsippet her. Ikke engang en velkomsdrink får vi.... input: Jeg har slektninger vi skal bo hos, og besøker disse gjevnlig uannsett. Derfor takket vi spontant JA
Gjest Cosmic Girl Skrevet 20. juni 2006 #29 Skrevet 20. juni 2006 Vi skal ha kaffegjester i bryllupet. Det skyldes at vi kun har plass til et visst antall til middag, pga bevisste valg vi har tatt mht lokalet, men klart vi ønsker å dele denne dagen med flest mulig av våre venner/familie. Vi spanderer alt i vårt bryllup. Inkl fri bar. Noe annet ville ikke falt meg inn.. Dersom vi ikke hadde hatt fri bar, ville det ikke vært aktuelt for vår del å invitere til kaffe/kaker. Det hadde vi synes var frekt. Ei heller var det alternativ å invitere folk som bor langt unna til kaffe/kaker. Vi synes det er frekt av oss å skulle be folk om å reise lang vei, ha utgifter i forbindelse med både reising og overnatting, kun til kaffe/kaker. Men det er nå oss.. !
Gjest T.S igjen Skrevet 20. juni 2006 #30 Skrevet 20. juni 2006 Cosmic Girl: Ja, slik du beskriver over er en veldig fin løsning da man først har valgt å invitere til kaffe
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #31 Skrevet 20. juni 2006 Det er vel ikke frekt å si nei til å reise 60 mil for en kopp kaffe og et kakestykke. ← Nei, derimot er det veldig frekt å be noen reise 60 mil for en kopp kaffe og et kakestykke. Enkelte eier ikke skam i livet.
Prinsesse på erten Skrevet 20. juni 2006 #32 Skrevet 20. juni 2006 Vi skal ikke ha kaffegjester i bryllupet vårt. Har selv vært "annenrangs-gjest" (ja, det kan faktisk føles slik...) ved altfor mange anledninger nå til å synes at den ordningen er noe særlig.... I tillegg har vi mange tilreisende gjester, og det gjør det helt umulig (etter min mening) å invitere noen kun på en kaffikopp og et kakestykke. Det kunne aldri falt meg inn. Jeg må faktisk innrømme at jeg synes det er ille nok å ikke kunne tilby alle gjestene soveplass. De fleste må ta inn på hotell og det er jo en relativt stor utgift... Mulig jeg er litt hysterisk, men jeg hater tanken på at bryllupet vårt skal være en økonomisk belastning for noen...
Kara W Skrevet 20. juni 2006 #33 Skrevet 20. juni 2006 Jeg tror ikke brudeparret hadde noen baktanker når de inviterte deg annet enn at de sannsynligvis hadde syntes det var koselig at du kom og antok at du ville fått det hyggelig. Utover det tror jeg ikke de tenkte i det hele tatt. Ja, det er en litt frekk invitasjon fra deres side, men jeg tror den var ment godt. Det finnes jo også de som inviterer av høfflighetsgrunner og egentlig forventer å få et nei...
Susan Sto Helit Skrevet 20. juni 2006 #34 Skrevet 20. juni 2006 Nei, frekt er de ikke av oss å eventuellt takke nei. Det har dere rett i. Nå har det seg slik at jeg i utgangspunktet ønsker å være der! Men jeg reagerte på hvordan de har ordnet dette. Kjenner vel egentlig at jeg blir mer og mer irritert Kanskje jeg skal legge vekk den nyinnkjøpte kjolen, og vente på bedre tider Det er jo bare prinsippet her. Ikke engang en velkomsdrink får vi.... input: Jeg har slektninger vi skal bo hos, og besøker disse gjevnlig uannsett. Derfor takket vi spontant JA ← Her har du vel grunnen til at du er invitert! Brudeparet regner med at du har lyst til å være der. Men når de velger å invitere folk på kaffe, så synes jeg de burde gi noe igjen for det. (Spesielt for de med lang reise, som deg.) Synes du skal reise jeg, og heller gi en mindre gave, og skrive i kortet at gaven fra deg var at du kom!
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #35 Skrevet 20. juni 2006 Jeg synes nesten det virker som om de inviterer dere fordi de må. Hvem reiser så langt i et bryllup bare for å komme til kaffe. Det hadde ikke jeg gjort. Nå er ikke jeg gift. Men vi har faktisk snakket om det emne der. Vi føler det ikke er noe vits å invitere noen kun til kaffen, dersom reiseveien er lang. Det sier seg nesten selv at de ikke kommer. Hadde jeg fått en invitasjon til kaffen, hadde jeg takket nei. Jeg ville ha sendt de gavekort på en butikk, som ikke ligger der de bor. Da blir det litt reising på de og det har de bare godt av, mener jeg.
Gjest Aloha Skrevet 20. juni 2006 #36 Skrevet 20. juni 2006 De har sikkert bedt dere av gode årsaker...dvs de ønsker å ha dere der. Men jeg skjønner problemstillingen, det kan føles feil at dere skal bruke massevis av et penger på et bryllup hvor dere ikke får noe servering. Personlig mener jeg kaffegjester bør bo i nærområdet, og ikke 60 mil unna. Det koster en del for reise, klær, gave, middag, egen alkohol etc...og alt man får til gjengjeld er kaffe og kake..?
Gjest T.S Skrevet 20. juni 2006 #37 Skrevet 20. juni 2006 Jeg synes nesten det virker som om de inviterer dere fordi de må. Hvem reiser så langt i et bryllup bare for å komme til kaffe. Det hadde ikke jeg gjort. Nå er ikke jeg gift. Men vi har faktisk snakket om det emne der. Vi føler det ikke er noe vits å invitere noen kun til kaffen, dersom reiseveien er lang. Det sier seg nesten selv at de ikke kommer. Hadde jeg fått en invitasjon til kaffen, hadde jeg takket nei. Jeg ville ha sendt de gavekort på en butikk, som ikke ligger der de bor. Da blir det litt reising på de og det har de bare godt av, mener jeg. ← Ca 40% av gjestene er kaffegjester, og venner av brudeparet.... Og vi tilhører alle samme, tidligere, vennekrets. Kanskje dette er en høfighetsinvitt; Vel, det er jammen dumt med folk som ikke tørr å gjøre som de selv ønsker fordi de liksom vil være så innmari "greie"!! Vi hadde sluppet hodebry og forundringer, og de hadde sluppet å invitere til noe som ikke har annet enn gamle venner og kaffe på menyen.. Jeg tror vi heller treffer "de gamle vennene" en tur på byen jeg.
Missbumblebee Skrevet 20. juni 2006 #38 Skrevet 20. juni 2006 Jeg kan ikke tenke meg at dere har blitt invitert uten at brudeparet virkelig vil ha dere der... Men jeg skjønner godt at du reagerer på å måtte reise 60 mil som kaffegjest!
Gjest T.S igjen Skrevet 20. juni 2006 #39 Skrevet 20. juni 2006 Må legge til at det ikke engang er i samme land. Vi bor i Danmark og de bor i Sverige. Brudeparet er svensk/norsk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå