Gå til innhold

invitert til kaffe i bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

De tenker kanskje som så at det er frekt å ikke invitere dere, og at de derfor gjør det slik at det er opp til dere selv å komme?

Jeg hadde ikke giddet å reise så langt for å komme til kaffe i et bryllup. Det kan du jo bare si også; "Nei, takk, vi syns det blir for langt å reise for å komme til kaffe i bryllupet deres, men takk for invitasjonen".

Syns ikke dere trenger å legge i en dyr gave til brudeparet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Neffi
Skrevet

Selv skal vi i to kaffebryllup denne sommeren - og er slett ikke begeistret for det. Og nå er jeg bare litt voldsomt ærlig :overrasket:

.. men 60 mil... det er laaaangt det!

Gjest Gjest
Skrevet

Ærlig talt, det er ikke frekt å invitere til kaffi, eller å takke nei. Ta det for det det er, de har nok ikke råd til å bruke mer penger på bryllupet, men de har lyst å ha dere der. Det ¨må vel være en ærlig sak? Hvis du tror de inviterer dere kun av høflighet er det vel ikke noe problem å si neitakk.

Dere bestemmer selv hvor mye dere bruker på gave, og på alkohol. Dermed betaler dere ikke for maten til andre. At du tenker sånn sier mest om at du er litt kynisk selv. Det ville aldri falt meg inn å invitere folk for å "tjene" på det iallfall.

Gjest Gjest
Skrevet
Skjønner du problemstillingen? Det handler ikke om at dere skal betale for de andre gjestenes middag.

Joda, men det er kamuflert som drinkebetaling.

Er vel samme søren hva man betaler for så lenge man må betale.

Gjest Gjest
Skrevet
Ca 40% av gjestene er kaffegjester, og venner av brudeparet.... Og vi tilhører alle samme, tidligere, vennekrets.

Kanskje dette er en høfighetsinvitt; Vel, det er jammen dumt med folk som ikke tørr å gjøre som de selv ønsker fordi de liksom vil være så innmari "greie"!! Vi hadde sluppet hodebry og forundringer, og de hadde sluppet å invitere til noe som ikke har annet enn gamle venner og kaffe på menyen.. Jeg tror vi heller treffer "de gamle vennene" en tur på byen jeg.

Smart - dere må jo betale drinker begge steder uansett. :)
Gjest Bellatrix
Skrevet
Smart - dere må jo betale drinker begge steder uansett. :)

Ja, og i bryllupet får de kaker. :sikle:

Gjest Gjest
Skrevet
Må legge til at det ikke engang er i samme land. Vi bor i Danmark og de bor i Sverige. Brudeparet er svensk/norsk.

:hoho:

Å holy - det forklarer jo "alt".

Jeg var i et svensk bryllup for en stund siden - det var som en lørdagsfest.

Svenske gjester kom enten i dongeri eller i noe hverdagstjafs, mens vi norske stod der i vår fineste stas.

Maten var grei nok - noe lasagnegreier (god, men merkelig som bryllupsmat).

Dessert fikk vi ikke.

Utpå kvelden var det bryllupskake, kringle og et fat med tørre småkaker.

De svenske gjestene ga fullstendig f... i oss andre, utenom når vi skulle reise - da sa brudens mor til meg at det hadde vært et hyggelig bryllup og jeg måtte jo selvfølgelig bekrefte det av ren høflighet.

I dette bryllupet hadde de valgt å be alt som kunne krype og gå - nærmest dratt inn folk fra gata.

Det stod ikke på pengene, for det sa de at de helelr ville bruke på noe annet.

Greit nok, men hadde jeg visst det jeg vet i dag - så hadde jeg ikke reist 40 mil hver vei for noe sånt dusteri.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, og i bryllupet får de kaker.  :sikle:

Det får man på restaurant også. ;)

Gjest Bellatrix
Skrevet
Det får man på restaurant også. ;)

Ikke uten å betale.;)

Gjest Gjest
Skrevet
Ta det for det det er, de har nok ikke råd til å bruke mer penger på bryllupet, men de har lyst å ha dere der.
Det kan like gjerne være at de ikke gidder å bruke mer penger på bryllupet sitt, men lesser på med kaffegjester de antar ikke kommer fordi de gjerne vil ha gavene der. ;)
Gjest Bellatrix
Skrevet
Det kan like gjerne være at de ikke gidder å bruke mer penger på bryllupet sitt, men lesser på med kaffegjester de antar ikke kommer fordi de gjerne vil ha gavene der. ;)

Jeg er overrasket over hvor negativt folk tror om vennene sine. :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet
Ikke uten å betale.;)

Nettopp - og det må man gjøre i det bryllupet også. Man betaler kanskje for å kjøpe seg nye klær, man betaler for en gave og man betaler for å komme seg dit.

Noen ganger kan de bryllupskakene bli vel dyre. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er overrasket over hvor negativt folk tror om vennene sine.  :overrasket:

Etter å ha vært dum nok til å lese litt her på bryllupsforumet, så får man ett innblikk i hvordan disse gjerrigbrudene tenker.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke en brud som har laget innlegg.. det er en gjest. Jeg kjenner ingen bruder som tenker så utspekulert om sine gjester iallfall.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror ikkje jeg hadde reist så langt som kaffegjest. Var i et bryllup en gang der kaffen ikke var før klokka 21 på kvelden, så det ble et langt opphold mellom kirka og kaffen. Selvfølgelig er dette et valg som brudeparet tar, men da må de også regne med at flere ikke kommer.

Vi kjører "all inclusive" for alle gjestene, men det er fordi vi er i en situasjon der vi har råd til det. Vi har begrenset antall gjester til de som vi har regelmessig kontakt med, pluss nærmeste familie. Kunne sikkert hatt over 100 gjester vi også dersom vi bad "rubb og rake", men da prioriterer vi å gi våre nærmeste en ordentlig fest! :kose:

Gjest Gjest
Skrevet
Etter å ha vært dum nok til å lese litt her på bryllupsforumet, så får man ett innblikk i hvordan disse gjerrigbrudene tenker.

For ikke å snakke om gjerriggjestene...

Gjest Gjest
Skrevet

Det er da både bruder og gjester som diskuterer her inne på forumet, er ikke bare bruder som synes det er helt greit med f.eks penger i gave/ bonger/ betale for seg i baren/ kaffigjester.

Gjest gjest1
Skrevet

T.S. - Du nevner at ca 40% av gjestene er invitert til kaffen. Virker jo som at dere er ganske mange i samme båt og at brudeparet ikke har sett seg råd til å spandere middag på alle men har mange de ønsker å dele dagen med.

Jeg er enig med de andre her at det er drøyt å invitere noen som må reise så lang, kun til kaffen - også får man ikke gratis drikke engang utover kvelden. Men om dette er en god venninne av deg så ville jeg ikke spekulert i påstandene her inne om at dere kun blir invitert for gaven etc. Venninnen din blir sikkert kjempeglad for at du vil feire dagen sammen med henne.

Skrevet (endret)

vi skal gifte oss i august. har en sønn på et år, jeg har bare ekstravakter på et sykehjem. (mannen er i full jobb) huset er ny kjøpt, og som dere sikkert forstår er ikke økonomien så god.

MEN min man er fra en bygd ca 40 mil vekke fra selskapslokalet, og reisetiden er på 7 timer + pga en del ferger.

og derfror ber vi alle 80 gjester til middag. da slepp vi folk som stå på gangen og venter osv. vi har fri bar når det gjelder brus, vin, brennevin, cognac, og baileys. øl og rusbrus må de skaffe sjøl.( må sette grensen en plass)

desverre har vi ikke en kjangs til å huse de tireisende, men vi har opplyst godt op rimelige hytter i nærheten, i tillegg til hotell. har også tenkt på å samle info om hvor folk bor når det nærmer seg og kansje ordne frakt til kirken og til lokalet, for å holde utgiftene nede for gjestene. men vi får se ann den ideen til senere om det er gjennomførbart. :)

må faktisk innrømme at middag til 80 stk ligger på BARE rundt 6000 kr og da regner jeg grovt. det blir ca 75 pr pers det.....

da serverer vi inndrefilet i strimler. kokt i fløtesaus med brokkoli,løk, og paprika. + poteter.

og nattmaten er betasuppe på skikkeli saltlår..... :sjarmor:

nei, det går ann å innkludere alle på en middag om en vill...... det har i allefall vi bevist :klappe:

lykke til med valget....

Endret av lille my
Gjest Gjest_malla_*
Skrevet
:hoho:

Å holy - det forklarer jo "alt".

Jeg var i et svensk bryllup for en stund siden - det var som en lørdagsfest.

Svenske gjester kom enten i dongeri eller i noe hverdagstjafs, mens vi norske stod der i vår fineste stas.

Maten var grei nok - noe lasagnegreier (god, men merkelig som bryllupsmat).

Dessert fikk vi ikke.

Utpå kvelden var det bryllupskake, kringle og et fat med tørre småkaker.

De svenske gjestene ga fullstendig f... i oss andre, utenom når vi skulle reise - da sa brudens mor til meg at det hadde vært et hyggelig bryllup og jeg måtte jo selvfølgelig bekrefte det av ren høflighet.

I dette bryllupet hadde de valgt å be alt som kunne krype og gå - nærmest dratt inn folk fra gata.

Det stod ikke på pengene, for det sa de at de helelr ville bruke på noe annet.

Greit nok, men hadde jeg visst det jeg vet i dag - så hadde jeg ikke reist 40 mil hver vei for noe sånt dusteri.

Jeg var også i et svensk bryllup for noen år siden, kjørte 4 timer og leide oss inn på et hotell.

Middagen var helt enkel og knapt nok så det rakk til alle. Dessert var jordbær, fløte og is og da sa brudeparet at vi måtte la barna få først fordi det ikke var nok til alle. Til drikke fikk vi cider, og den eneste kaken var bryllupskaken i tre etasjer og som knapt rakk til alle den også. :overrasket:

Jeg ble en smule sjokkert, vant som jeg er til bryllup på bygda i Norge med overflod av mat og for ikke å snakke om bugnende kakefat. Men brudeparet var fornøyd, og det var vel hovedhensikten.

Men over til tema, hvis jeg hadde hatt noen andre jeg kunne besøke i løpet av helgen for å slå flere fluer i en smekk, så hadde jeg takket ja til å dra 60 mil. Men ikke ellers, det blir fort en dyr kake og kaffe med reise, gave og hotell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...