Gå til innhold

fotoforum... finnes det ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

legger denne her for den passer ikke inn under data og internettunderforumet.

jeg har fotografering som hobby men det hadde vært gøy å dele ting med andre som har interessen for å få litt feedback.

noen som vet om det finnes fotoforumer i likhet med KG men med mulighet for å legge ut bilder ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

www.foto.no om jeg ikke husker feil.

Gjest -eline-
Skrevet
www.foto.no om jeg ikke husker feil.

Stemmer det, foto.no er et kjempebra norsk forum med mulighet til å legge ut bilder for kritikk etc. Er flere slike forum i bla Danmark, er masse linker til flere forum både der og i resten av verden her (litt ned på siden).

Gjest Gjesta
Skrevet

To til:

www.photosight.no

www.digit.no

Skrevet

Jeg henger meg på denne!

Hadde vært gøy å få litt tilbakemelding på bilder jeg har tatt. Har forøvrig nettopp laget meg blogg på blogger.com. Tror at hvis man er litt aktiv å kommenterer andre sine blogger så får man respons tilbake. Selv om det ikke nødvendigvis er fra profesjonelle fotografer... Har du laget blogg så vil jeg gjerne se :)

Skrevet
Har du laget blogg så vil jeg gjerne se  :)

meg mener du ?

Skrevet
meg mener du ?

Ja :-)

Var akkurat inne på den ene foto linken diskusjonsforum hvor folk kommenterte blilder. Det var på et ganske høyt nivå på kommentarene hvis du skjønner . Jeg er ikke noe teknisk flink enda, men liker å se på bilder alikevel...

Skrevet

ok, har regget meg på foto.no men det er 48 timers karantene før jeg får lagt inn bilder så jeg må vente.

likte ikke helt den maks to bilder i uka regelen deres heller.

Gjest Gjesta
Skrevet
ok, har regget meg på foto.no men det er 48 timers karantene før jeg får lagt inn bilder så jeg må vente.

likte ikke helt den maks to bilder i uka regelen deres heller.

De fleste fotoforum har slike regler.

Egentlig skal vi være glade for det, for det gir brukerne tid til å se på og kommentere flere bilder.

På digit.no og photosight er det ingen karantene for å få langt inn, og mulighet til å legge inn ett bilde pr døgn.

Gjest Rognebær
Skrevet

Foto.no er et veldig ålreit forum. I begynnelsen kan det være litt frustrerende med bildemengderegelen, men det har virkelig en hensikt. Det gjør at du faktisk tenker deg om og plukker ut de bildene du virkelig er fornøyd med, istedet for å spamme forumet med bilder. Tenk så uinteressant det hadde blitt dersom alle la ut kreti og pleti. Ingen hadde giddet å kommentere noen bilder, fordi det var så mye dårlig.

Husk at jo mer du kommenterer andres bilder, jo flere kommentarer er det sannsynlig at du får selv også!

Skrevet

Jeg skulle inn og anbefale www.foto.no, men ser det er allerede gjort. Tror nok det er en bra ting at man kan legge ut maks to bilder i uken, av de grunnene som allerde er nevnt.

Så kan jeg jo også slenge på en link til DeviantArt; www.deviantart.com. Internasjonalt og ikke bare for foto, men mange ulike medier. Sinnsykt mye dårlig der, men også sinnsykt mye bra.

Skrevet
Ja :-)

Var akkurat inne på den ene foto linken diskusjonsforum hvor folk kommenterte blilder. Det var på et ganske høyt nivå på kommentarene hvis du skjønner . Jeg er ikke noe teknisk flink enda, men liker å se på bilder alikevel...

Er enig med deg her, er nok ganske høyt nivå på kommentarene der inne. Noe som jo er flott for de som måtte ønske det, men foreløpig er nok det litt for overveldende for meg. Men det er jo masse fine bilder til inspirasjon der da!

Er innimellom inne på www.photofriday.com. Det er en slags ukentlig konkurranse med forskjellig tema hver gang. Der kan man hente masse inspirasjon til nye bilder. I tillegg vil du se av de innsendte fotoene at nivået er alt fra feriefotografier til proffesjonelle bilder. Så der har jeg lagt inn noen ganger.

Men si gjerne i fra om du finner noen diskusjonsforum for oss på lavere nivå :)

Skrevet
Foto.no er et veldig ålreit forum. I begynnelsen kan det være litt frustrerende med bildemengderegelen, men det har virkelig en hensikt. Det gjør at du faktisk tenker deg om og plukker ut de bildene du virkelig er fornøyd med, istedet for å spamme forumet med bilder. Tenk så uinteressant det hadde blitt dersom alle la ut kreti og pleti. Ingen hadde giddet å kommentere noen bilder, fordi det var så mye dårlig.

he he, joda.. skjønner den men det er bare litt frustrerende fordi jeg har en del bilder fra før som jeg er utrolig fornøyd med :ler:

men at man må vente 48 timer skjønner jeg ærlig talt ikke, hadde det vært f.eks at man må være aktiv på forum med kommentarer i 48 timer først så hadde jeg skjønt det.

Gjest Gjesta
Skrevet

48-timersregelen på foto.no var veldig frustrerende, men i løpet av de to døgna skjønte jeg hvorfor. Det tar omtrent så lang til å gjøre seg kjent med forumet, finne fram osv.

-Dessuten får de silt ut de mindre "seriøse" på den måten.

Skrevet (endret)

nja, for min del så fører det kun til at jeg ikke gidder å gå inn der på et par dager.

men finnes det steder hvor jeg har mulighet til å legge ut bilder i full størrelse ? testet pizco for moro skyld men der blir de forminsket ned noe alvorlig.

Endret av smulemor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...