Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjestnå
Skrevet

Velger å være utlogget nå... Har i lengre tid hatt et "fuckin god friends"- forhold til en mann (vi har også vært kjærester tidligere). Vi har valgt å kun være "elskere" fordi begge har kommet ut av laaange forhold (samboerskap m/barn og ekteskap) og trenger tid alene. Skal dog sies at han har gitt utrykk for å ha mere følelser enn det jeg har...

Vel, den siste tiden har vi møttes ca annenhver helg og det har self endt med at vi har blitt med hverandre hjem...

Hele tiden har vi vært klare på at vi ikke har noen forpliktelser overfor hverandre...

Møttes sist nå i helgen hadde sex flere ganger... Og da sier han bla at dersom jeg hadde ville blitt med han til syden (skal være en stor gjeng av hans familie som skal feire mange runde årsjubileer) (fikk samme tilbudet da vi var sammen) så hadde han spandert... (og det gjør man vel ikke til hvem-som-helst?).

Han er en person som betyr veldig mye for meg og vi har snakket om at vi engang vil ende opp sammen igjen, må bare få litt orden på livene hver for seg først... Vi har (eller har i allefall jeg trodd) et veldig sterkt vennskap...

Derfor var det ganske overraskende da jeg i går fikk en telefon av min bestevenninne som fortalte at ei annen felles venninne hadde vært på besøk hos han i flere dager (vi bor i en annen by enn han)...

Tok en telefon til han hvor han sa (spakt) at jo, stemte det, og at han trodde at at jeg visste dette... Snakket endel sammen og han sa at de kun var venner og at det ikke hadde skjedd noe mellom dem. At hun hadde sagt at hun var interssert men at han hadde gjort det klinkende klart at dette var helt uaktuellt.

- Hadde vel forsovidt vært greit det (om det hadde skjedd noe, men synes han burde sagt noe om det (for da hadde jeg holdt meg unna)...- Har jo ikke lyst til å ha sex med en som også holder på med ei venninde).

Idag pratet jeg med venninna (som hadde vært på besøk) og hun kunne fortelle at jo, de hadde hatt sex opptil flere ganger... Til henne hadde han sagt at han ikke hadde følelser for meg.

Fy faen. Føler meg fullstendig latterliggjort og lurt. Så sinnsykt dum...

Det samme sier "hun andre". Vi har begge spurt han om "den andre" hvorpå han da til begge svarer at det kun er vennskapelig og helt uskyldig.

Er ikke sjalu, bare sint og lei meg for at han lurer meg, juger og ødelegger vennskapet våres. Og at han ikke viser såpass respet sånn at jeg i allefall kunne fått valget om jeg ville ha hatt sex med han når jeg var klar over at han hadde sex med ei venninde.... (hadde self IKKE hatt det)....

Måtte bare få ut litt frustrasjon. er så forbanna at jeg har blitt så kvalm at jeg spyr... At det går ann å være så drittsekk!!!!!!! grrrrrr

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Det er vel det som er forskjellen på FF og kjærester, er det ikke? At i et kjæresteforhold så forventer man trofasthet, mens i et FF-forhold så kan man gjøre som man vil? Har der noen avtale på det da, å ikke ligge med andre?

Gjest Gjest
Skrevet

Litt enig i at dere har jo selv blitt enig i å ikke å ha et forhold. Du sier jo selv at det virker som han har mest følelser :forvirret:

Men han kunne vært ærlig. Det har jo vært inneforstått at dere skulle bli sammen igjen... Tror jeg hadde følt meg litt snytt ja...

Dessuten enda verre når han ligger med vennina di, han burde jo skjønt at dette ville bli avslørt...

Tror jeg hadde følt meg lurt, litt såret, og hadde nok holdt meg unna.

Men samtidig har han egentlig ikke gjort noe gærent, så du får bare finne ut av det selv.

:klem:

Gjest Gjesta
Skrevet

Drittsekk ja!

Men dersom du skal ha en "fucking good friend", så må det etter min mening være litt mindre følelser inne i bildet enn det du tydeligvis har. Litt av poenget med pulevenner er etter mitt syn at begge har frihet til å ha sex med andre. Trofasthet er ikke en del av dealen. MEN det er såklart viktig å være ærlig! Jeg trenger ikke vite om hans andre damer, men om jeg hadde spurt ham om det så hadde jeg forventet et ærlig svar. Og dersom det hadde vært en venninne av meg, så hadde jeg nok endt hele greia.

Så han fyren er en pikk som driver og lyger og lurer dere, men samtidig må du ta et pulevenn-forhold som det det faktisk er: sex uten forpliktelser.

Gjest gjest1
Skrevet
Det er vel det som er forskjellen på FF og kjærester, er det ikke? At i et kjæresteforhold så forventer man trofasthet, mens i et FF-forhold så kan man gjøre som man vil? Har der noen avtale på det da, å ikke ligge med andre?

Ikke alltid. Jeg trodde i starten av førsteinnlegget at jeg hadde vært her og skrevet på fylla, helt til jeg leste om sambo og barn. Da stemte det ikke mer. Men jeg har da et slikt "forhold" til kameraten min, og vi har en klar avtale om at hvis en av oss treffer noe det kan bli noe mer med, så skal vi si fra til den andre før det skjer.

En kan nesten kalle det et forhold uten forelskelsefølelsene.

Begge to syns det er respektløst og forkastelig å ligge rundt med andre når vi har denne greia her.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Ja, men da har dere den avtalen, Towe, det så ikke ut som at ts og hennes ff har det. Har man en avtale så har man en avtale, men man kan ikke forvente trofasthet hvis det ikke er en del av greia. Eller kanskje hun bare glemte å skrive at de har en avtale på det? Selvsagt var det dumt av han å lyve, men jeg trodde man forventet mer av et kjæresteforhold enn av et ff-forhold.

Gjest gjest1
Skrevet

Ah ok, trodde du snakket generelt om FGF jeg :)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Vel, nå har jeg aldri skjønt meg på det med å ligge med kompiser. For meg er sex hovedforskjellen på å være venner og kjæreste. Men hvis man skal være venner, ha sex og forvente trofasthet, hvor blir da forskjellen mellom en venn og kjæreste?

Gjest gjest1
Skrevet

Tja. At man ikke orker noe forhold/greier å finne noen andre, og at man har tilgangen på det omtrent når som helst, samt slipper kjønnsykdommer? Funker fint for meg iallfall. Dessuten kjenner vi hverandre så godt kroppslig nå at det er vanskelig å si nei - for oss begge..

Gjest gjest1
Skrevet
Hele tiden har vi vært klare på at vi ikke har noen forpliktelser overfor hverandre...

Han har jo ikke gjort noe galt ut ifra det du skriver?

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke jeg som har mest følelser, men er forbanna for at han ikke sa noe. Det er følelsene for VENNSKAPET jeg føler har fått seg en knekk... Man puler vel ikke to venninder samtidig??? Det er heller ikke jeg, men han som helevtiden har snakket om de store drømmene han har for "oss".

Men uansett forpliktelser eller ikke; når vi begge har spurt har han jo jugd oss rett i fjeset...

Hadde ikke så mye som letta på et øyelokk hadde det vært "hvemsomhelst". Men jeg og "hun andre" har kjent hverandre enda lengre enn noen av oss har kjent han... Vi er alle tre i samme vennegjeng. Hverken "hun andre" eller jeg var overhode klar over hverandre. Vi har jo begge faktisk spurt og fått benektende svar!!! Gjett om det er to jenter som er ganske så forbanna nå'a.... Går på respekt av andre mennesker det der.....

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)
Tja. At man ikke orker noe forhold/greier å finne noen andre, og at man har tilgangen på det omtrent når som helst, samt slipper kjønnsykdommer? Dessuten kjenner vi hverandre så godt kroppslig nå at det er vanskelig å si nei - for oss begge..

Høres ut som et kjærestepar for meg, men dere om det. ;)

Endret av Bellatrix
Gjest Gjesta
Skrevet

Dersom pulevenner er trofaste, er man jo så godt som kjærester! Du føler kanskje det er en forskjell, fordi dere ikke er spesielt forelsket i hverandre, og dere løper ikke rundt hånd i hånd og kaller hverandre kjærester. Men likevel.. hva er egentlig forskjellen på pulevenner og kjærester, når man ikke har friheten til å ha sex med andre? Dere er vel kjærester da, minus de dypere følelsene og troen på at det skal holde evig (noe som forøvrig mangler i flere kjæresteforhold).

Jaja, her driver jeg å kverulerer på et tåpelig definisjonsspørsmål, selv om jeg har stor forståelse for Towelies ordning :) Er bare det at generelt sett (altså dersom man ikke har en eksplisitt avtale) så mener jeg pulevenner per definisjon ikke må være trofaste.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hatt flere fgf forhold og var supert :)

Men det var en spilleregel som gjaldt: Ligger man med andre i mellomtiden så er man åpen om det.

I noen av forholdene så brukte ikke mannen kondom, siden jeg hadde spiral. Om han da lå med noen andre i mellomtiden så var det ekstremt viktig for meg å få vite det. Da var det på med kondomen.

Dessuten er det ubehagelig å dele samme fyren med en venninne, så om han hadde hatt seg med en jeg kjente ville jeg absolutt ha foretrukket å bli informert om det.

Det er uansett ubehagelig når noen lyver til deg.

Gjest agjest
Skrevet
Fy faen. Føler meg fullstendig latterliggjort og lurt. Så sinnsykt dum...

Det samme sier "hun andre". Vi har begge spurt han om "den andre" hvorpå han da til begge svarer at det kun er vennskapelig og helt uskyldig.

Er ikke sjalu, bare sint og lei meg for at han lurer meg, juger og ødelegger vennskapet våres. Og at han ikke viser såpass respet sånn at jeg i allefall kunne fått valget om jeg ville ha hatt sex med han når jeg var klar over at han hadde sex med ei venninde.... (hadde self IKKE hatt det)....

Men uansett forpliktelser eller ikke; når vi begge har spurt har han jo jugd oss rett i fjeset...

Hadde ikke så mye som letta på et øyelokk hadde det vært "hvemsomhelst". Men jeg og "hun andre" har kjent hverandre enda lengre enn noen av oss har kjent han... Vi er alle tre i samme vennegjeng. Hverken "hun andre" eller jeg var overhode klar over hverandre. Vi har jo begge faktisk spurt og fått benektende svar!!! Gjett om det er to jenter som er ganske så forbanna nå'a.... Går på respekt av andre mennesker det der.....

:Nikke: Jeg skjønner deg godt. Ikke noe vits å diskutere side opp og side ned om pulevenner/kjærester og allskens annen faenskap.

Fyren har løyet for dere begge, DET er det verste her. Om dere hadde eller ikke hadde en avtale om å ikke ha andre, so what? På et direkte spørsmål bør han være redelig nok til å være ærlig. Særlig siden jeg antar at han vet at dere er venninner. Han burde vel tenkt at dere snakker sammen? Og at sannheten kommer for en dag.

Finn deg noe bedre, pulevenn eller noe annet som respekterer deg.

Gjest gjest1
Skrevet

Næh. Vi kysser aldri, og det gjør jo kjærester!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...