Gå til innhold

Skal jeg fortelle han om de 27 før han?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Trenger noen råd her.. helst fra dere gutta (hvis det er noen her).

Jeg har akkurat blitt sammens med en gutt som jeg er veldig forelska i. Han og for den saks skyld.. :D

Men nå har det seg sånn at jeg har gjort ganske mye før jeg møtte han. Har hatt sex med 27 stykker til sammen (og er bare 21 selv..) Hadde et ganske utsvevende liv for et par år tilbake..

Han har spurt meg om hvor mange jeg har hatt sex med, men jeg har bare sagt til han at det er en hemlighet....

Det jeg da lurer på er om jeg burde si noe om dette? Skal jeg bare lyve, og si ett litt lavere tall, for å få han til å ikke mase mer? Eller skal jeg forsette å holde kjeft. Er så redd for at han ikke vil like meg mer hvis jeg forteller det. At han mister respekt for meg og alt det der.... :oops:

Hilsen fra en som har roet seg betraktelig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

personlig så har jeg erfart,de gangene temaet har kommet på banen, så er det best å være ærlig. Fortell hvorfor og settingen rund det.Fortell om hva du selv føler for det livet du levde. Det er ingen skam i å ha vært aktiv seksuelt.

MvH Spying (gutt på 25)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville aldri fortalt det....

27 er mange til å være bare 21

det kommer sjeldent noe godt utav å fortelle slike ting.

vent heller å se om han er noe å satse på, når han får respekt for det vil det ikke ha noe å si, men etter min mening er ikke dette den ideelle åpningsreplikken i et forhold!

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du synes han e oppegående e det vel ikkje noe problem å si i fra. Synes forresten du har ingen ting å skamme deg over og drit i disse som sier, huuuufamæ huffa mæ 21 år og 27 partnere".

Fortell han sanneheten om han tåler å høre det. Det er best om han tåler det fordi det er litt kjipt å ikke vite. Om du veit at han ikke tåler å høre dette sier du bare et vilkårelig tall, "huffamæ kjærringene" ville antakelig synes 2 før han e akseptabelt og anstendig :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok jeg må være en "huffamæ kjærring" som Hans så pent beskriver det :ler: men uansett, deg om det og gjort er gjort.

Ærlighet varer lengst, fortell han det, men vær forberedt på at han kan være en "huffamæ fyr", da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skammer DU deg for det livet du har levd?

Ærlig bør du være uansett, dersom han ikke takler det, tror jeg han vil slite med det selv om du venter til han er blitt glad i deg, da vil det bare gjør enda vondere at du ikke var ærlig med ham fra starten av.

Hva andre rundt dere mener er det korrekte tall for deg, det synes jeg du skal blåse i, så lenge DU klarer å stå for det du har gjort!

Og det er ingenting å skamme seg over, så lenge du ikke ønsker det ugjort selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at dette skal være et tema mellom to mennesker i et forhold en gang. Hvem vil vite det da?? Og hvorfor??

Synes faktisk ikke noen har noe med hvor mange man har ligget sammen med.

Dette ville jeg slett ikke fortalt, for det er neppe noe du er stolt av vil jeg tro i din unge alder?

Hvordan hadde du følt det hvis det hadde vært motsatt og han hadde ligget med halve verden?? Ville du visst det??

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker et så seriøst forhold som det høres ut som, fortell det! Dvs. at du kan i hvert fall si at det er mange, og at du i en tidligere periode var litt "aktiv". Prøv å gi uttrykk for at du ser litt annerledes på ting nå osv.....

Lykke til

Mogens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enten lar du vær å si det og forklarer at dette synes du er (eller burde være?) uvesentlig, eller så bør du fortelle sannheten. det å lyve om slike ting fører sjelden noe godt med seg - sannheten kommer ofte for en dag smått om senn likevel, og da vil han nok synes at det at du løy for han er verre enn antallet du har hatt før han... :roll:

for øvrig pågår det en paralllell tråd (men med motsatt fortegn) her inne akkurat nå: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=19783

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg må være ærlig å si at å ha ligget med 27 stykker når du bare er 21 år gammel er veldig mange. Det er ikke nok og si at man har levd ett "litt utsvevende liv" da.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke sagt noe- det vil ikke føre noe godt med seg og mest sannsynlig vil han bli usikker på deg. Mistanken for at du har vært/vil komme til å være utro blir større og han vil miste tiltro til deg. Hvis han er smart vil han også kreve at du tester deg for kjønnssykdommer og HIV. Det hadde hvertfall jeg gjort øyeblikkelig.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han spør så syns jeg du skal fortelle det.... åpenhet i et forhold er viktig og jeg tror han vil gå rundt og lure å hvorfor du ikke vil fortelle han det.

Syns han det er mange, så får du heller forklare hvorfor og hva du føler selv i dag.

Noen takler å høre om partnerens fortid, andre gjør det ikke...... men de som ikke takler det vil før eller siden finne det ut tror jeg.... og da vil de tenke at denne personen ikke er rett for meg.... skulle det være tilfelle i deres forhold er det vel greit å finne det ut så tidlig som mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det er nok mange gutter der ute som ikke vil takle å høre om antall sexpartnere før en, særlig når man nesten er oppe i 30 stykker i såpass ung alder.

Slik er det dessverre. Men jeg synes det går begge veier, jeg synes ikke det er noe positivt at gutter ligger med alt som rører på seg for så å si "men jeg har roet meg nå"- så skal liksom alt være i orden.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den sammenligningen som også før har blitt trukket av folk med ett "roligere sexliv", om at "mange sekpartnere = større risk for utroskap" har jeg aldri skjønt!!

Kan noen vær så snill å forklare meg hvorfor dette i det heletatt har noe med hverandre å gjøre??

Jeg husker ærlig talt ikke hvor mange sexpartnere jeg hadde hatt når jeg var 21, men det var helt sikkert flere en de som har problemer med andres antall sexpartnere! Ikke skammer jeg meg over det heller!

Er man singel og nysgjerrig på sex, så har dette med fysisk kontakt og sex å gjøre! ingenting med moral og verdier man har når man er i ett forhold! Og man KAN faktisk ha moral og verdier både i og utenfor ett forhold selv om man som singel har hatt sex når man vil og med den man vil!

Er man klar over hva slags seksualliv man velger, også som ung, så trenger ingen be deg om å dra å sjekke deg for sykdommer heller, for det gjør man automatisk når man er i den situasjonen!

Man kan faktisk være både ansvarsfull for egen og andres helse selv om man som singel har lyster sexuelt, og gjør noe for å dekke disse lystene! Man kan til og med ha verdier og moral!

Tro det eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Den sammenligningen som også før har blitt trukket av folk med ett "roligere sexliv", om at "mange sekpartnere = større risk for utroskap" har jeg aldri skjønt!!

Vel, for meg er det slik at hvis en person har ligget med veldig mange mennesker så synes jeg det er en indikasjon på at personen har problemer med å styre sine lyster. Jeg tror ikke på at man har hatt ekte følelser for alle man har ligget med når vi snakker om såpass høye tall som vi gjør her.

Dermed blir sjansen for utroskap større slik jeg tolker det fordi man med sin seksuelle fortid viser at man ikke kan motstå "fristelser".

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei,det synes jeg ikke du skal!

Det tilhører fortiden,og han har ingenting med det!

Like lite som du har noe med fortiden hans...

Jeg er selv gift,og har da ingenting med min manns "festligheter" og gjøre!

Jo mindre jeg vet,jo bedre..

Dropp det du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Syns det blir det samme om du har hatt en elsker du har ligget med 27 ganger eller om det er 27 stk.

Det er ikke noe galt med det men det er desverre fortsatt litt igjen, når det gjelder likestilling på dette området.

Hadde jeg vært deg, ville jeg fortalt om de han antageligvis får vite om. Resten kan du holde for deg selv og heller fortelle om senere dersom det føles riktig.

Selv er jeg 30 og har ligget med bare 5 noe som skyldes langeeeee forhold.

Det jeg prøver å si her er at du ikke har noe å skamme deg over. Problemet er bare om hvordan han ser på dette og konsekvensene hans følelser medfører.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da kan jo jeg som faktisk har vært i den situasjonen du omtaler, fortelle at det stemmer faktisk ikke!

Det at man som ung, singel og nysgjerrig har sex når man selv ønsker, og kanskje ønsker dette oftere en div andre, har ingenting med at man ikke klarer å styre sine lyster. Man er derimot veldig bevisst sine lyster, og velger selv når man ønsker å gjøre noe ut av dem eller la det være!

Du har helt rett i at man ikke har hatt følelser for alle man har ons med! men det kommer ikke av at man ikke kan styre sine lyster, men at man faktisk kan synes sex er godt for sexen sin del, ergo at man ikke nødvendigvis må "elske", men ha fysisk sex. Man får kroppskontakt, man får fysisk tilfredsstillelse, og det kan være veldig godt med sex med en man rett og slett bare tenner på.

Det at man liker sex også uten at følelser er innvolvert, trenger ikke si at man ikke er kababel til være trofast når man er i ett forhold med en man er glad i. Jeg kan jo se på meg selv, rett nok så har jeg i mine øyne vært utro i ett forhold, men det hadde ingen ting med sex å gjøre. Jeg har aldri hatt noe behov for å ha tilfeldig sex når jeg er i ett forhold, da har man jo sex allerede, og kan eksprementere sammen med partner.

Jeg har også før hevdet det stikk motsatte, noe jeg faktisk tror på! Ikke bare fra min side, men også fra å ha pratet mye med venner og bekjente som ikke har hatt mange sexpartnere, og som oftere er nysgjerrige på hvordan det ville vært å hatt tilfeldig sex med en mann ikke har følelser for! Risikoen der for utroskap er minst like stor som for meg som har hatt, og som jo da faktisk VET hva det gir og ikke gir å ha tilfeldig sex.

Og hva man kunne motstå eller hva man hadde lyst på i fortiden, kan også endre seg ganske radikalt, derfor trenger overhode ikke en "vilter" ungdom ha noe som helst å si om hva slags sex man foretrekker når man blir eldre! Jeg kunne f.eks i dag ikke tenke meg å ha sex med en tilfeldig, eller en jeg ikke ønsket ett forhold til og som ga meg gode følelser som den persoenen vedkommende er. Men det er jo ikke fordi jeg skammer meg over slik jeg levde, men fordi jeg i dag har andre ønsker en det jeg hadde når jeg var i tenåra eller rundt der.

Derfor forstår jeg fremdeles ikke hva slags sammenheng det er mellom mange sexpartnere SOM SINGEL i fortiden, har med utroskap i ett forhold hvor man bryr seg om partneren sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det er nok mange som får problemer når de skal gå fra en tilværelse hvor man kunne ligge med 3 forskellige folk i uka til å være dønn seriøs i ett forhold og ikke kunne ha sex med alt man ser mer.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke det igjen som noe problem i det hele tatt jeg! Og ingen av de jeg kjenner som har levd som meg heller!

VET du dette, eller er det noe du tror om folk som ikke velger å leve som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...