Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Liker hundene deres regnvær? Eller er det helt pyton? Lille Poppy kan ikke fordra å bli våt på potene, og enda verre er det om det regner på pelsen. Når det regner, sniker hun seg langs husveggene og hopper over vanndammer. Selv om hun er trengt, så tar hun heller en lynskvett og holder resten, heller enn å gå på do i regnet. Bedrer ikke den sunnmørske sommeren seg snart, så ender vi vel opp med en innehund. Finnes det i det hele tatt hunder som synes regnvær er digg?
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Bikkjene mine snur i døra hvis det regner ute. Da haster det ikke så fælt med den tisseturen allikevel..
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 Mine hunder hater regn, og vil ikke tisse de heller hvis det regner ute. Men på jakt - da driter de i det. Da kan de løpe i pøsende regn og plaske i vanndammer - selv om de til vanlig tripper rundt vanndammer etc. (Jeg har bare en hund nå da, men jeg er så vant til å skrive om de i flertall )
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 Min digger vann, og regn går helt greit. Var ute og plasket i vanndammene i går.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Min hund vil helst ikke på tur når det regner, men det er fordi alle luktene forsvinner, og det å lukte er noe av det viktigste med turen. Når det regner er det jo ingen steder å markere og markeringen vil forsvinne... Han blir med og når vi har gått et stykke der han er litt motvillig, så demonstrerer han og tripper bestemt foran mens han nærmest drar i sela. Han prøver å finne store trær der det fremdeles er lukter og det hender han lykkes. Jeg tror ikke det er vannet han er redd for om det er varmt, så elsker han å bade og legger seg gjerne i søledammer.
Gjest uri Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 Regn= ingen hindring. Han gjør sitt beste i å spise opp regnet som kommer ned, samme med alle sølepyttene.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #7 Skrevet 20. juni 2006 Vi har gått til ytterpunkter for å få hundene til å trives ute i allslags vær, så her merkes det ikke på hundene om været er ille. :-)
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #8 Skrevet 20. juni 2006 Vår kar bryr seg ikke så mye om regn, men unngår vanndammer. Men i det siste har han begynt å hoppe uti alle slags myrhull når vi er ute på tur, som har resultert i det aller verste han vet, nemlig dusj. Vann er greit ute, men ikke inne, tydeligvis.
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #9 Skrevet 20. juni 2006 Vår kar bryr seg ikke så mye om regn, men unngår vanndammer. Men i det siste har han begynt å hoppe uti alle slags myrhull når vi er ute på tur, som har resultert i det aller verste han vet, nemlig dusj. Vann er greit ute, men ikke inne, tydeligvis. ← Motsatt av mine som SKAL nedi alle bekker og uti vannet for enhver pris...
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #10 Skrevet 20. juni 2006 Motsatt av mine som SKAL nedi alle bekker og uti vannet for enhver pris... ← Men det er vel ikke motsatt, heller det samme? Han hopper jo uti alle grøfter og myrhull, slik at han må under dusjen hver gang vi kommer inn etter en langtur. Og da blir matmor våtest.
Cherie Skrevet 20. juni 2006 #11 Skrevet 20. juni 2006 Min synes ikke all verdens om regn, men dete re helst fordi hun blir gjenomvåt så raskt og begynner å fryse. Regnet i seg selv tror jeg hun gir katta i.
Gjest Solsikke Skrevet 20. juni 2006 #12 Skrevet 20. juni 2006 Min snudde alltid i døra når det regnet, og var håpløs å få med ut. Fikk sydd et regndekken til henne, og det hjalp litt. Men hun så ganske komisk ut
Velvet Skrevet 20. juni 2006 #13 Skrevet 20. juni 2006 Eksen min sin hund liker ikke regn. Hun snur i døra nesten uansett hvor nødig hun er. Noe helt annet er det å gå tur i regnvær, spenningen med å snuse overalt oppveier glatt ulempen med våte poter og pels.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå