mari Skrevet 19. mars 2002 #1 Del Skrevet 19. mars 2002 først tenkte vi at vi skulle vente med å dra på bryllupsreise til sønnen vår var et år, sånn at han kunne bo hos besteforeldre en uke, men nå har vi funnet ut at vi egentlig har mest lyst til å ta han med oss. vet at vi vil savne han alt for mye hvis vi skal la han være hjemme, og det vil ødlegge stemningen altfor mye. Når vi gifter oss i august vil han være 7 mnd. og mitt spørsmål er; Hvor passer det å dra på bryllupsreise med en liten gutt? Gjerne romantisk med mulighet for å få barnepasser et par kvelder. helst ikke for dyrt sted, max 30000 for alle (tar gjerne i mot tips for dyrere steder og så vi kan drømme litt...) er det noen som har erfaring fra å ta med små barn på bryllupsreise? har dette vært greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 19. mars 2002 #2 Del Skrevet 19. mars 2002 Jeg håper det ikke er så mange av oss som har erfaring!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppis Skrevet 19. mars 2002 #3 Del Skrevet 19. mars 2002 Hvorfor sier du det Diddi? -Fordi man ikke bør ha barn før man gifter seg???!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2002 #4 Del Skrevet 19. mars 2002 Jeg slenger meg på. Da vi var på Skopelos for to år siden var det et par som var på bryllupreise og de hadde sin lille datter på knappe året med seg. Der er det rolig og flott. Perfekt sted og veldig romantisk. Det er muligheter til flere dagsturer både til fastland og nabo øyer. 32 dager igjen 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Skrevet 19. mars 2002 #5 Del Skrevet 19. mars 2002 Hvorfor i all verden håper du det, Didi? Lignende spørsmål har vært diskutert under Barn og familie, så kanskje du skal prøve å legge ut innlegget ditt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest perle Skrevet 19. mars 2002 #6 Del Skrevet 19. mars 2002 Uten at jeg skal svare for Diddi her, så tolket jeg det som at hun kanskje mente at de fleste her inne planla og gifte seg, og at mange ikke har vært gift før, og dermed heller ikke vært på bryllupsreise, hverken med eller uten barn... Eller ikke??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 20. mars 2002 #7 Del Skrevet 20. mars 2002 Det stemmer. Hadde hun spurt om erfaring med å reise med barn, så hadde jeg kunnet svare selv. Men jeg har ennå ikke reist på BRYLLUPSREISE med barn. Dersom det er noen her som allerede er gift, eller har vært gift så kan det jo hende de har denne erfaringen. Men siden jeg er en av de som gifter meg første (og forhåpentlig eneste) gang, så håper jeg jo at det ikke er så mang her som gifter seg for annen gang. (Det er ikke meningen å starte noen diskusjon på dette. For jeg mener IKKE at det er galt å gifte seg igjen. Vi håper vel at dette er den ene?) TA EN FLEIP DA JENTER! IKKE REAGER SÅ KRASST MED EN GANG! (Hva er det som gjør at så mange glefser til? Overså dere smilefjeset?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 20. mars 2002 #8 Del Skrevet 20. mars 2002 Men for å svare på spørsmålet om å reise med så små barn. Vi var på Skiatos i mai/juni med en liten på ca 8 mnd. Han hadde da akkurat lært å stå (meget ustø). Det var slitsomt å holde bak ham når vi var på flisene rundt bassenget. Fint med basseng så han kunne bade, men det var gresset han trivdes på. Om kveldene gikk vi ut med han i vogna (ved 20-tiden). Da sovnet han gjerne, og gjorde han ikke det så måtte vi gå noen runder til. Når guttungen sov, så kunne vi spise! Vi dro på båtturer til et par andre øyer. Da fikk vi litt vind, og opplevde litt mer. Dette var dagsturer, og vi fikk fint med oss vogna. Ta med myggnetting. Vi tok også med reiseseng hjemmefra. Ellers så hadde vi et lite minikjøkken på rommet. Det gikk greit å kjøpe barnemat på glass, og bleier. Hadde med morsmelkerstatning hjemmefra. Vil ikke anbefale så altfor lange flyturer, da det er slitsomt å sitte med dem så lenge på fanget. Ha en fin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 20. mars 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 20. mars 2002 Tusen takk. det er bra noen faktisk gadd å svare på spørsmålet mitt!! jeg tror nok også at det var en spøk det som sto tidligere bare så det er sagt! det behøver ikke nødvendigvis ha vært bryllupsreise, det holder at det er et romantisk fint sted som vi både kan trives med guttungen og lage små søsken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
odin Skrevet 20. mars 2002 #10 Del Skrevet 20. mars 2002 vi gifter oss i september og 5 dager etterpå drar vi på bryllupsreise til kreta (chania kysten) og det er klart vi skal ha med oss barna.det har aldri vært noe snakk om noe annet.det blir vel ikke så mange hete netter men det kan vi ta når vi kommer hjem. vi er 2 voksne 2 barn på 2 og 12 og vi skal betale 18000 for ei uke.vi synes barna også skal få oppleve denne begivenheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anni Skrevet 20. mars 2002 #11 Del Skrevet 20. mars 2002 Off topic: Skal du gifte deg i Nittedal kirke Mari? Det skal jeg nemlig..12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2002 #12 Del Skrevet 20. mars 2002 Vi skal ha med vår gutt på 2 år til Kypros. Er glad for at vi har valgt og ta ham med ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 20. mars 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 20. mars 2002 Anni; nei jeg skal gifte meg på hytta på Tjøme, ute så vi håper været holder!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå