Gjest Dingo Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Er det noen som har reisebag istedenfor reisebur? Er de greie i bruk? Tenkte de er grrreiere å lagre, men kaanskje jeg burde gå for ett tradisjonelt reisebur? Det er bare snakk om korte kjøreturer på maks en halvtime.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Liker best bur med tanke på vasking og event. kollisjoner.
Kvitil Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 Vi har bur og det er bra, men den må ha tilvenning . Ikke dra på langtur før å ha prøvd det ut. Katter liker seg best på gulvet har vi erfart.
Gjest Gjest_sassy_* Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 Er det noen som har reisebag istedenfor reisebur? Er de greie i bruk? Tenkte de er grrreiere å lagre, men kaanskje jeg burde gå for ett tradisjonelt reisebur? Det er bare snakk om korte kjøreturer på maks en halvtime. ← En nabo har bag og det er dobbelglidelås på toppen og pusen der klarer å presse hodet sitt i mellom og få opp glidelåsen. Jeg bruker reisebur, eller rettere sagt prøver å venne pusen til reiseburet - ikke helt populært ennå.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Ja, jeg har faktisk både reisebag og reisebur. Buret kjøpte vi først, og bruker det til bilturer til dyrlegen og hytta. Senere har jeg kjøpt en Sherpa reisebag i flystørrelse siden katten skulle være med litt hit og dit. Liker reisebagen godt, den er meget solid med netting på sidene og fremme. Åpning fremme og oppå, men pusen greier da ikke å åpne bagen selv! Bagen har også stålforsterkninger så den ikke klapper sammen. En god reisebag er dyrt, betalte 750 for min! Vel verdt pengene vil jeg si, siden den er enklere å bære med seg på fly, buss etc. Har du bil og skal bare korte turer er det nok like greit med et vanlig bur. Fordelen med det er at det er mer plass til katten og mye billigere.
jordbær Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 Ville brukt bur i bil... Hvis du er ute etter å prøve bag til pus, så jeg at plantasjen solgte..
Gjest Pusemamma Skrevet 22. juni 2006 #7 Skrevet 22. juni 2006 Det sikreste i bil er et bur ikke bag. Da kan du feste setebeltet rundt og er tryggere ved en bråstopp evnt. kollisjon. jeg har et fint bur med masse lufthull så pus kan følge med. Det er viktig at dyrene står stødig i bilen.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #8 Skrevet 22. juni 2006 Ja, jeg har faktisk både reisebag og reisebur. Buret kjøpte vi først, og bruker det til bilturer til dyrlegen og hytta. Senere har jeg kjøpt en Sherpa reisebag i flystørrelse siden katten skulle være med litt hit og dit. Liker reisebagen godt, den er meget solid med netting på sidene og fremme. Åpning fremme og oppå, men pusen greier da ikke å åpne bagen selv! Bagen har også stålforsterkninger så den ikke klapper sammen. En god reisebag er dyrt, betalte 750 for min! Vel verdt pengene vil jeg si, siden den er enklere å bære med seg på fly, buss etc. Har du bil og skal bare korte turer er det nok like greit med et vanlig bur. Fordelen med det er at det er mer plass til katten og mye billigere. ← Enig i denne. Bur er mest kombortabelt for pus, bag ville jeg bare brukt i fly.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #9 Skrevet 22. juni 2006 Det sikreste i bil er et bur ikke bag. Da kan du feste setebeltet rundt og er tryggere ved en bråstopp evnt. kollisjon. jeg har et fint bur med masse lufthull så pus kan følge med. Det er viktig at dyrene står stødig i bilen. ← Og hvorfor kan du ikke feste setebeltet rundt en reisebag? Det gjør vi.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #10 Skrevet 22. juni 2006 Vi bruker bag og er veldig fornøyd med den.
Gjest Dingo Skrevet 10. juli 2006 #11 Skrevet 10. juli 2006 Vel... jeg kjøpte en reisebag. Og den mindre engasjerte dama i dyrebutikken fant en til kr 200. Men den er liten bare 40 cm lang, og det oppdaget jeg ikke før jeg hadde kastet embalasjen. Så jeg må nok kjøpe ny når den blir for liten. Men bunnplaten er allerede knekt, ( tror nok 11-åringen var involvert), og bagen har bare blitt brukt til tilvenning her hjemme. Så jeg får lete etter noe jeg kan bruke i bunn 38*20 cm. Så man får hva man betaler for=(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå