Gå til innhold

Sort kjole i sommerbryllup?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Selv ville jeg holdt meg unna sort og hvitt (og kanskje rødt, har hørt noe om det og), men jeg ville ikke reagert hvis andre kom i de fargene

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så farlig hva slags farger man ikler seg i et bryllup. Det er uansett ingen som tar feil av hvem som er bruden - har aldri sett noen klage fordi menn er antrukket i samme farger som brudgommen..... Svarte klær er dessuten så vanlige at det er vel ikke mange som tenker begravelse når de ser festantrekk i denne fargen?

Vi hadde sommerbryllup og min kjole var svart og grå - mange av gjestene hadde samme farger på sine klær. Likevel tror jeg ikke det var veeeldig mange som tok feil,l og noen begravelsesstemning ble det ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Er vel fra gammelt av. Min mor har sagt til meg at man ikke skal bruke svart i bryllup siden det er en sorgens farge.

Men er jo mindre svart i begravelser.

Bruker jeg svart i bryllup selv, ikke gjort det enda. Men er stadig innom tanken... Gjør det meg no at andre har det... NEI.

(Regner faktisk med at min søster kommer i ganske mørke klær i mitt bryllup. Hun hater å bruke farger...)

Gjest Gjest
Skrevet

Har ofte brukt sort kjole i bryllup jeg. Og jeg er langt fra den eneste i de bryllupene jeg har vært i.

Jeg er heller ikke redd for å bruke hvitt dersom det er et sommerbryllup - men aldri helt hvitt.

Den eneste regelen jeg vet om er at du ikke skal overskygge bruden. Men det er vel uhyre sjelden noen tar feil om hvem som er brud. :ler:

Skrevet

kjør på! :ler:

jeg har selv brukt sort, knelang kjole i sommerbryllup, men spritet opp litt med farger på tilbehøret (sjal, veske, sko, smykker).

Eneste jeg tenkte på er at det er litt lite sommerlig å komme i helsvart, bekymret meg ikke for at de skulle tro at jeg sørget! :ler:

Skrevet

kjør på! :ler:

jeg har selv brukt sort, knelang kjole i sommerbryllup, men spritet opp litt med farger på tilbehøret (sjal, veske, sko, smykker).

Eneste jeg tenkte på er at det er litt lite sommerlig å komme i helsvart, bekymret meg ikke for at de skulle tro at jeg sørget! :ler:

Skrevet

Jeg kan ikke fatte og begripe at noen ikke kan gå i sort kjole i et bryllup. Så lenge en gjest er pyntet, og ikke da går i brudekjole, kan h*n ha på seg akkurat hva h*n vil for min del.

Jeg skal gifte meg om 11 dager. Mamma og min beste venninne skal ha på seg sorte kjoler. Mammas kjole er det til og med jeg som har plukket ut, den er fantastisk. Kanskje jeg skulle fortelle dem at de ikke får lov å ha de på seg allikevel? ;)

Nei, jenter, det blir faktisk for dumt at noen ikke får ha på seg den og den fargen. Det er ihvertfall min mening.

Skrevet

Jeg var i bryllup i helgen, og var faktisk overasket over hvor mange som hadde sort kjole. Har gått i sort kjole i bryllup en gang, men da var det galla, og den eneste kjolen jeg hadde som var passende. Jeg viste også at bruden kom til å gå i sort kjole. Jeg ville ikke gått i sort kjole, med mindre jeg kjente bruden godt og viste at det var greit. Jeg ville også ha lett etter alternativer, før jeg valgte ut den sorte kjolen.

Nå vil jeg pressisere at jeg legger merke til alle som går i sort, og kanksje tenker mitt, men jeg "anklager" dem ikke for noen ting, eller reagerer negativt til dem på noen måte. Så er du optatt av hva folk kanskje tenker om deg i sitt stille sinn, så kan det være lurt å ungå svart, ellers er det eneste viktige at du føler deg vell og at du ikke fornermer bruden.

Skrevet

Jeg syns sort er helt greit :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg mener slikt ikke burde vært et tema engang! Vi skriver 2006; jeg skjønner at mange tar bryllup gravalvorlig, men dette er det ikke alle som gjør. Jeg gjør det ikke, og da har jeg på meg det jeg selv liker- så lenge det er pent og stilig, bør det være "min sak". 

Jeg hadde svart morsom "retro"-aktig kjole m svarte sko i bryllup, jeg iallefall. Og fikk masse komplimenter for kjolen...! ;)

Har du en fin kropp og er en vakker jente, kan du antagligvis få komplimenter for hva som helst ;) Det gjelder å kle seg for sin fasong, og sitt utseende - og se til å være FRESH!!!! det er det værste jeg kan se; en ustelt dame/mann med en dress/kjole tredd over hodet av den eneste anledningen; jeg skulle jo ikke ha på meg jeans!

Gjest gjesta
Skrevet

Sort kjole med fresht tilbehør: KJØR PÅ! :Nikke: Det blir kjempelekkert, og om noen rynker på nesa av at "Gid, tenk hun har på seg sort!", så slapp av! Det er garantert bare noen gamle tanter som du aldri kommer til å prate med likevel.

Gjest Gjest
Skrevet

:overrasket:

Er vel fra gammelt av. Min mor har sagt til meg at man ikke skal bruke svart i bryllup siden det er en sorgens farge.

Men er jo mindre svart i begravelser.

Bruker jeg svart i bryllup selv, ikke gjort det enda. Men er stadig innom tanken... Gjør det meg no at andre har det... NEI.

(Regner faktisk med at min søster kommer i ganske mørke klær i mitt bryllup. Hun hater å bruke farger...)

Stakkars brudgom da! Han er jo nesten alltid kledd i sorgens farge! :overrasket:

Jaja, jeg kommer vel knapt nok inn i bryllupet jeg skal i til helga jeg da.... Sort sommerlig kjole til knærne med gull-paljetter, hvit jakke med samme paljetter, gullsko og gullsmykke.... :overrasket::overrasket:

Nei vet du meg hva.... Vi snakker 2006 her ikke 1800tallet.... Om man skal unngå rødt i tilleg er det jo snart ikke farger igjen å oppdrive på kjoler...

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde du kommet i sort kjole i mitt bryllup hadde det ikke gjort meg NOEN verdens ting. Hadde ikke tenkt på det en gang!

Skrevet (endret)

Jeg har brukt sort kjole i bryllup, med tilbehør med farge på. Bruden, min svigerinne, sa at hun ikke brydde seg om hva folk kom i. De kunne faktisk ha stilt i grilldress om det var det de følte for.

Greit nok å ikke stille i helhvitt, selv om man er fullstendig klar over hvem bruden er. ;)

Før i tiden giftet faktisk folk seg i sort. Da betydde det ikke død og fordervelse. :ler: Det var med den ene britiske dronninga at hvitt ble in. Da var jo hvitt en upraktisk farge (det er den jo fremdeles da), så det å gifte seg i hvitt sendte ut signaler om at man hadde så mye midler at man faktisk hadde råd til å kaste kjolen, dersom den ble tilsmusset med noen småflekker.

Etter denne dronninga giftet seg, utviklet det seg en trend i de øverste og kongelige klasser i Europa og etterhvert som økonomien ble bedre for vanlige folk, begynte også de å gifte seg i hvitt. ;)

Endret av Saeria
Gjest Gjest
Skrevet
Kan man ha en sort kjole som rekker nedenfor knærne i sommerbryllup? Tenkte å ha grønt, lilla eller sølv tilbehør....

Jeg synes du kan ha det, sålenge bruden ikke skal ha sort brudekjole.

Gjest Embla s
Skrevet

Uffda, jeg hadde svart kjole i det første brylluppet jeg var i. Følte meg veldig fin og fikk ingen stygge blikk, og de er fortsatt gift!

Skrevet

jeg har hatt sort kjole med store røde/rosa/hvite blomster på og grønne blader i to bryllup jeg, og bare fått skryt for kjolen.

helsort ville jeg ikke brukt i bryllup selv, men ville heller ikke reagert på om andre gjorde det.

føler du selv at kjolen er sommerlig nok og at du med tilbehøret ikke føler deg for svart for ett sommerbryllup, så kjør på ja.

Skrevet
Selv ville jeg holdt meg unna sort og hvitt (og kanskje rødt, har hørt noe om det og), men jeg ville ikke reagert hvis andre kom i de fargene

Skriver under på denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...