Gjest gjest 0 Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Kan man ha en sort kjole som rekker nedenfor knærne i sommerbryllup? Tenkte å ha grønt, lilla eller sølv tilbehør....
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Du kan jo det...men er det veldig varmt, så ser det rart ut med svart spør du meg.
Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2006 #5 Skrevet 19. juni 2006 Du kan det, hvis du bruker masse fargerikt / lyst tilbehør til.
Gjest gjest 0 Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 Du kan jo det...men er det veldig varmt, så ser det rart ut med svart spør du meg. ← Det er et bryllup i nordnorge.... tviler på at det blir supervarmt der veldig fort?
Gjest gjest 0 Skrevet 19. juni 2006 #7 Skrevet 19. juni 2006 Du kan det, hvis du bruker masse fargerikt / lyst tilbehør til. ← Min sambo skal ha grønt slips, så hvis jeg har grønne sko og grønt sjal burde det vel gå? (freshe grønnfarger...) Det er i krisetilfelle da... har en grønn kjole nemlig, men den er i trangeste laget...
Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2006 #8 Skrevet 19. juni 2006 Min sambo skal ha grønt slips, så hvis jeg har grønne sko og grønt sjal burde det vel gå? (freshe grønnfarger...) Det er i krisetilfelle da... har en grønn kjole nemlig, men den er i trangeste laget... ← Aha, skjønner.. Jeg er en sånn som alltid ender opp me dkriseløsninger selv.. Og så lenge tilbehøret er friskt så går det helt fint
Gjest vimse Skrevet 19. juni 2006 #9 Skrevet 19. juni 2006 Nei, jeg synes ikke det passer seg med sort kjole...
Gjest gjest1 Skrevet 19. juni 2006 #10 Skrevet 19. juni 2006 Jeg trodde svart kjole alltid var lov. Jeg hadde ikke reagert på det i forhold til andre gjester, men tror jeg hadde lurt på det samme selv om det gjaldt meg. Hehe.
Gjest gjest 0 Skrevet 19. juni 2006 #11 Skrevet 19. juni 2006 Jeg trodde svart kjole alltid var lov. Jeg hadde ikke reagert på det i forhold til andre gjester, men tror jeg hadde lurt på det samme selv om det gjaldt meg. Hehe. ← Ja det er litt sånn jeg tenker... Men på en annen side vet jeg at mange mener sort er fy... men jeg må si at jeg ikke hadde løftet på et øyenbryns selv om neon kom med sort kjole i mitt bryllup. Vurderer om jeg skulle kjøpt meg en ny kjole sånn i tilfelle, men jeg synes egentlig ikke at jeg har råd...
Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2006 #12 Skrevet 19. juni 2006 Sort kjole med sort tilbehør i bryllup er ikke lov. Sort med fargerikt er litt på kanten, men lov. (Jeg jobbet med å selge selskapstilbehør noen år, og da måtte vi kunne sånne ting.. Hva som var greit/ på kanten/ uakseptabelt ol )
Gjest gjest1 Skrevet 19. juni 2006 #13 Skrevet 19. juni 2006 Jeg mener slikt ikke burde vært et tema engang! Vi skriver 2006; jeg skjønner at mange tar bryllup gravalvorlig, men dette er det ikke alle som gjør. Jeg gjør det ikke, og da har jeg på meg det jeg selv liker- så lenge det er pent og stilig, bør det være "min sak". Jeg hadde svart morsom "retro"-aktig kjole m svarte sko i bryllup, jeg iallefall. Og fikk masse komplimenter for kjolen...!
superlove Skrevet 19. juni 2006 #14 Skrevet 19. juni 2006 Jeg mener slikt ikke burde vært et tema engang! Vi skriver 2006; jeg skjønner at mange tar bryllup gravalvorlig, men dette er det ikke alle som gjør. Jeg gjør det ikke, og da har jeg på meg det jeg selv liker- så lenge det er pent og stilig, bør det være "min sak". Jeg hadde svart morsom "retro"-aktig kjole m svarte sko i bryllup, jeg iallefall. Og fikk masse komplimenter for kjolen...! ← Dette har jeg aldri ofret en tanke. Jeg har kun vært i 2 bryllup i mitt liv, men hadde sort kjole på begge. Og i det ene bryllupet var tilogmed kjolen min LANG Håper brudeparet ikke fikk varige mèn
loffen Skrevet 19. juni 2006 #15 Skrevet 19. juni 2006 Selv hadde jeg ikke gått i sort i bryllup. Men hadde jeg brydd meg om noen andre gjorde det? Nei.
Gjest gjest1 Skrevet 19. juni 2006 #16 Skrevet 19. juni 2006 Dette har jeg aldri ofret en tanke. Jeg har kun vært i 2 bryllup i mitt liv, men hadde sort kjole på begge. Og i det ene bryllupet var tilogmed kjolen min LANG Håper brudeparet ikke fikk varige mèn ← Var den lang?! Holy crap, jente. Tulla.
jeni75 Skrevet 19. juni 2006 #17 Skrevet 19. juni 2006 Det er et bryllup i nordnorge.... tviler på at det blir supervarmt der veldig fort? ← Personlig hadde jeg vel aldri valgt sort i bryllup (var faktisk i bryllup nå på lørdag, og gikk da i turkis og hvitt), men hadde ikke kanskje ikke reagert på at andre hadde gjort det. Kusinen til bruden gikk i hvit kjole med sorte prikker i forskjellige størrelser (prikkene, altså) med sorte sko og sort veske. Syntes hun var ganske stilig. Det eneste jeg har hørt som en sånn pekefingerregel, er at vi jenter ikke skal bruke hvitt siden bruden gjerne er i hvitt...
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #18 Skrevet 19. juni 2006 I følge tradisjonen skal gjestene ikke møte i bryllup i sort eller hvitt. Hvitt er forbeholdt bruden, og sort betyr død og fordervelse, noe man ikke ønsker et nygift par. Så du risikerer at de skylder sin framtidige skilsmisse på kjolen din...
evilla Skrevet 19. juni 2006 #19 Skrevet 19. juni 2006 Jeg mener slikt ikke burde vært et tema engang! Vi skriver 2006; jeg skjønner at mange tar bryllup gravalvorlig, men dette er det ikke alle som gjør. Jeg gjør det ikke, og da har jeg på meg det jeg selv liker- så lenge det er pent og stilig, bør det være "min sak". ← Såå enig!! Jeg har også hatt svart kjole i bryllup, og har sett at mange andre hat det samme. Forstår virkelig ikke hva som er galt med det?? Og som skrevet over hvorfor dette i det hele tatt er et tema?? Jeg kommer ikke til å bry meg om hva andre har på seg i mitt bryllup så lenge det ikke er en brudekjole
Gjest gjest1 Skrevet 19. juni 2006 #20 Skrevet 19. juni 2006 I følge tradisjonen skal gjestene ikke møte i bryllup i sort eller hvitt. Hvitt er forbeholdt bruden, og sort betyr død og fordervelse, noe man ikke ønsker et nygift par. Så du risikerer at de skylder sin framtidige skilsmisse på kjolen din... ← Øh jah. Jaja. Da går det mye i død og fordervelse her i gården. Sort er nemlig favoritt-fargen min. Ærlig talt- klart bruden skal få være den eneste i hvitt(hvis det er så viktig..) men slike holdninger til svart høres temmelig "middelalders" ut. Skal man være jomfru på bryllupsnatta og da kanskje? Og gå med sort skaut den dagen gubben dør? Bare prøver å sette slike holdninger inn i et perspektiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå