Gå til innhold

Sedvanerett

Fremhevede innlegg

Gjest Bodillen
Skrevet

Hvis du først leser tråden min her inne om en nabo fra helvete, vet du hva jeg trenger hjelp til.

Har forsøkt å lese litt om sedvane/hevd på jusstorget og paragrafen.no, men det blir så generelt.

Det hadde jo vært fantastisk om det fantes et nettsted hvor man kunne stille juridiske spørsmål, gjerne mot en liten slant.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er du medlem av Huseierenes landsforbund? hvis ikke meld deg inn - og de vil kunne gi deg svar på tlf.

Skrevet

Her i bergen er det noe som heter jussformidlingen, det er studenter som er nesten ferdig med juss-studiene som kan yte gratis rettshjelp.

http://www.jussformidlingen.no/default.asp

Går jo an å forsøke dem? Kanskje fins det tilsvarende tiltak andre steder i landet?

Gjest Bodillen
Skrevet

Kom nettopp på at vi er OBOSmedlemmer (selv om vi ikke bor i OBOSleilighet). Kanskje de kan hjelpe!

Tusen takk for tips, dere! Jeg skal sjekke de ut!

Gjest Gjest
Skrevet
Kom nettopp på at vi er OBOSmedlemmer (selv om vi ikke bor i OBOSleilighet). Kanskje de kan hjelpe!

Tusen takk for tips, dere! Jeg skal sjekke de ut!

Hvorfor er dere obosmedlememr når dere bor langt utpå landet?
Gjest Bodillen
Skrevet
Hvorfor er dere obosmedlememr når dere bor langt utpå landet?

Det kan jo hende vi ønsker å flytte i leilighet når vi blir eldre og ungene har flyttet ut? En OBOSleilighet, f.eks... OBOSmedlemsskap kan dessuten arves - hvem vet hvor ungene ønsker å bosette seg etter hvert! Også gir medlemsskapet flere fordeler, som rabatter osv på en rekke tjenester

Gjest Gjest
Skrevet

Ok, men det koster jo ganske mye i året.

For at ikke dette skal se ut som en total avsporing, så spurte jeg fordi dere kanskje kunne ha vel så nytte av å være medlemmer av huseiernes landsforbund.

Der får dere bl.a. juridiske råd. De har også knyttet til seg advokater innenfor eiendomsfeltet som man kan kontakte til rabattert pris ved mer kompliserte saker. I tillegg til at man også der får en rekke rabatter som er relatert til huseiere.

Gjest Bodillen
Skrevet
Ok, men det koster jo ganske mye i året. 

For at ikke dette skal se ut som en total avsporing, så spurte jeg fordi dere kanskje kunne ha vel så nytte av å være medlemmer av huseiernes landsforbund.

Der får dere bl.a. juridiske råd.  De har også knyttet til seg advokater innenfor eiendomsfeltet som man kan kontakte til rabattert pris ved mer kompliserte saker. I tillegg til at man også der får en rekke rabatter som er relatert til huseiere.

Neida, det koster ikke mer enn 200 kroner i året.

OBOS bygger ut en god del i den byen som ligger nærmest hjemstedet vårt, så det er faktisk ikke usannsynlig at vi vil få bruk for medlemsskapet vårt en gang i fremtiden. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Neida, det koster ikke mer enn 200 kroner i året.

OBOS bygger ut en god del i den byen som ligger nærmest hjemstedet vårt, så det er faktisk ikke usannsynlig at vi vil få bruk for medlemsskapet vårt en gang i fremtiden. :)

Og dersom du kjøper en OBOS leilighet er medlemsskapet gratis!

Gjest Gjest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...