Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 jeg baker ingers rugbrød etter en oppskrift jeg fant her på kg. brødene legger jeg i brødformer (1.5 liter) og stekes i 1 time på 220 grader som det står i oppskriften. men jeg syns brødene blir litt klissete inni når de er ferdig. og på brødkniven fester det seg et belegg av deig... brødet smaker godt og ikke rått men rart at det med kniven?
Gjest Svimle Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Brødet skal være sånn! Det er et saftig brød, og nettopp derfor trenger en ikke så mye smør/pålegg på skiva.
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 (endret) Det stemmer det som BecomingBride sier, brødet skal være sånn. Jeg blir litt fort lei det klissete brødet, og lager rundstykker i stedet. De steker jeg i 20 minutter, og de blir utrolig gode og saftige. Det er ikke lett å lage rundstykker, det er mer at man klapper til og former deigen, og deler den opp til små firkanter Endret 20. juni 2006 av Marillia
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 åh javel når dere sier det da? men de gangene jeg har kjøpt ingers på bakeriet så er jo det fint og fast og ikke klissete inni. men men. må bare huske på å vaske brødkniven med en gang ellers setter deigen seg helt fast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå