Gjest Chrizzy Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Hvor setter du grensen? Vil du kalle klining for utroskap, eller sluttgrunnlag? Er det utilgivelig? Er det ikke SÅ farlig? Hva mener du?
Gjest gjest1 Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Tipper det hadde kommet litt an på hvor lenge vi hadde vært sammen. Klart jeg hadde blitt sint, men dersom vi hadde vært sammen lenge hadde jeg kanskje ikke gjort det SLUTT
Gjest Bellatrix Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Det kommer jo an på hva hvert enkelt par setter som grense. Vi er enige om at klining er utroskap.
Pilar Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Jeg hadde ikke gjort det slutt p.g.a klining. Det er ikke dermed sagt jeg hadde blitt imponert.
Frøken Freken Skrevet 19. juni 2006 #5 Skrevet 19. juni 2006 (endret) Jeg hadde IKKE syntes det var greit. Jeg hadde nok ikke gjort det slutt, men det hadde gitt forholdet vårt en alvorlig knekk. Jeg liker ikke se på meg selv som sjalu, men hadde noe sånt skjedd hadde jeg slitt voldsomt med tilliten til han. Jeg er på det sånn at det han kan gjøre med meg til stede er greit, mens ting han føler han må skjule er utroskap (Med visse unntak, han har jo sine kamerater som han snakker med om ting osv). Han hadde så absolutt ikke klint med ei annen foran ansiktet mitt, og dermed ser jeg vel på det som en form for utroskap ja.... Endret 19. juni 2006 av Edderkopp 1
Saeria Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 Jeg hadde nok ikke gjort det slutt med sambo om han hadde gjort dette. Vi har tross alt vært sammen så lenge at forholdet er verdt for mye til det. Men jeg hadde følt en form for svik. Jeg hadde blitt sinna og lei meg, fordi vi begge mener at klining er å trø over en grense. Det hadde sikkert tatt litt tid før jeg hadde hatt den samme tilliten til han som jeg har nå.
Gjest Chrizzy Skrevet 19. juni 2006 #7 Skrevet 19. juni 2006 Jeg er egentlig ikke mye utsvevende av meg, men jeg har klint med to jenter mens jeg har vært i forhold (idiotiske greier egentlig, var bare tull og vas). Jeg vet at min sambo ikke hadde blitt sjalu om jeg fortalte det, kanskje heller tent. Men om jeg hadde fortalt at jeg hadde klint med en mann så hadde helv... vært laus. Hva er forskjellen? Jeg hadde ikke likt det om han klinte med en dame og i alle fall ikke en mann!
Gjest Bellatrix Skrevet 19. juni 2006 #8 Skrevet 19. juni 2006 Antakelig fordi han vet at du ikke er lesbisk, men hvis du kliner med en mann ligger det et potensiale for noe mer?
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #9 Skrevet 19. juni 2006 Jeg har gjort det...... jeg klinte i fylla med en jeg hadde vært kin på før jeg traff typen min. Dette har jeg aldri fortalt til NOEN! Det forteller meg at jeg gikk over streken...... men jeg angrer egentlig ikke....
Gjest Chrizzy Skrevet 19. juni 2006 #10 Skrevet 19. juni 2006 Antakelig fordi han vet at du ikke er lesbisk, men hvis du kliner med en mann ligger det et potensiale for noe mer? ← Ja det har du nok rett i. Jeg for min del ville jo tenkt at om HAN skulle kline med en mann så ville han nok være bifil eller skaphomse Merkelig det der egentlig!
Gjest Frk Åberg Skrevet 20. juni 2006 #11 Skrevet 20. juni 2006 For meg er det utroskap. Syns selvfølgelig det verre med sex, men syns likevel det er temmelig ille. Hadde nok ikke gjort det slutt pga. det, men forholdet hadde nok fått en alvorlig knekk. Men andre forhold har kanskje andre toleransegrenser.
Gjest 1111 Skrevet 20. juni 2006 #12 Skrevet 20. juni 2006 Jeg mener at klining er utroskap og det samme mener kjæresten min (når det er snakk om klining med det motsatte kjønn; uskyldig klining med det samme kjønn blir ikke det samme, det er vi enige om). Jeg ville ikke gjort det slutt med kjæresten min om han klinte med ei annen jente, men forholdet ville som noen andre nevnte her i denne tråden, fått en alvorlig knekk. Jeg ville hatt store problemer med å oppbygge tillitt til han igjen og sjalusien hadde stukket dypt.
Malama Skrevet 20. juni 2006 #13 Skrevet 20. juni 2006 Jeg ville nok ikke gjort det slutt sånn uten videre, vi har tross alt vært sammen i 5 år, vi elsker hverandre, vi planlegger et liv sammen, er på boligjakt og sånn. Det dropper man ikke bare pået sekund sånn uten videre. Men, ja, jeg ville sett på det som et stort svik, ja det er utroskap godt nok for min del, jeg hadde ikke akseptert det, hadde følt meg såret og sveket, og slitt leeeeeeenge med å tilgi/glemme om jeg noen gang ville klart det. Meget mulig det til slutt ville blitt slutt likevel, rett og slett pga mangledne tillit. Jeg anser tillit som en grunnleggende og vesentlig del av et forhold. Og kunne ikke stolt på ham om han ikke brydde seg mer om meg enn å kline med andre.
Sheba Skrevet 20. juni 2006 #14 Skrevet 20. juni 2006 Det kommer jo an på grensene det enkelte paret har for hva som er utroskap det. For min egen del ser jeg ikke på klining som utroskap, det samme gjelder kjæresten min. Tror man vinner mer på å være litt raus dersom man mener alvor med forholdet man er i. Uten at det betyr at det er fritt fram for å kline med gud og hvermann. Men om det skjer en gang i blant er det ingen big deal. Det som er viktig er hvem man har i hjertet sitt og hvem man går hjem og legger seg hos. Kanskje derfor vi i sommer har vært sammen i 11 år?
Lillie Skrevet 20. juni 2006 #15 Skrevet 20. juni 2006 For meg er dette utroskap (og mannen mener det samme). Men om jeg hadde kasta han ut hvis han hadde klina med ei anna ei...?? Tviler for det, men forholdet hadde nok fått seg en alvorlig knekk, ja.
Gjest Aethra Skrevet 20. juni 2006 #16 Skrevet 20. juni 2006 For meg er det utroskap. Kjæresten min og jeg har begge ett litt strengt syn på dette, noe som gjør det desto viktigere å respektere. Nå har vi vært sammen ganske lenge, og kjenner hverandre såpass godt, at det hadde vært et kjempetillitsbrudd dersom det hadde skjedd (i og med at vi er såpass klare på grensene, begge to). Men jeg hadde nok ikke gått av den grunn dersom det hadde skjedd - skjønt vi hadde virkelig måttet jobbe med forholdet.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #17 Skrevet 20. juni 2006 Om min mann hadde gnikket seg inntil en annen jente og klint med henne så hadde han vært skikkelig tent på henne. Det er det jeg ser på som det verste, ikke selve kliningen. Om han gir uttrykk for at han vil knulle noen andre så er det ikke akkurat positivt for vårt forhold. Det er langt over grensen for oss begge. Ingen skilsmissegrunn, men ekteskapet hadde fått seg en knekk. Jeg ser ingen grunn til å kline med et annet mannfolk. For meg er kliningen begynnelsen på noe mer og det er forbeholdt min mann.
Gjest baby-E Skrevet 20. juni 2006 #18 Skrevet 20. juni 2006 Jeg ville ikke gjort det slutt med sambo pga klining. Vi har vært sammen i seks år. Såklart jeg hadde blitt forbannet, vært skuffet og følt meg såret. Jag hadde sikkert tatt det opp en gang eller ti før jeg hadde klart å legge det bak meg, men gjort det slutt pga det; nei.
Malama Skrevet 20. juni 2006 #19 Skrevet 20. juni 2006 Tror man vinner mer på å være litt raus dersom man mener alvor med forholdet man er i. (...) Det som er viktig er hvem man har i hjertet sitt og hvem man går hjem og legger seg hos. ← Joda, men så er det slik da at for mange er det utenkelig å kline med noen uten at det er følelser der, og da blir det tvil om hvor hjertet er... Og hvem jeg ville ønske å legge meg hos. Jeg ville aldri klina med noen andre enn den jeg elsker. Jeg kliner ikke for morro, det er en del av et uttrykk for kjærlighet. Om jeg altså gjorde det med noen andre enn min samboer, så hadde det hatt en del å si om hvor hjertet er.... Greit å være raus, men... så raus er nok hverken jeg eller min samboer, derfor anser vi det som uakseptabelt, og over grensen for utroskap. Og selv om vi ikke har vært sammen i 11 år, "bare" 5, så kommer vi nok til de 11, de 20 og de 30 om noen år, selv om vi anser klining med andre som uakseptabelt.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #20 Skrevet 20. juni 2006 Tipper det hadde kommet litt an på hvor lenge vi hadde vært sammen. Klart jeg hadde blitt sint, men dersom vi hadde vært sammen lenge hadde jeg kanskje ikke gjort det SLUTT ← Det var det jeg trodde også Men etter at min mann hadde klint med en kollega i fylla klarte jeg rett og slett ikke at han rørte meg. Jeg orket ikke tanken på at den munnen som skulle kysse meg hadde kysset en annen. Etter hvert irriterte alt ved ham meg. Så kliningen var grunnen til at det ble slutt til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå