Flittiglise Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 En hypotetisk problemstilling: Hvis man skal på et skolejubileum (f.eks 20 år etter russ) og man vet at ungdomstidens store kjærlighet kommer, og at han gleder seg til å møte deg - og du fremdeles føler noe veldig spesielt for ham... Er det da totalt forkastelig og umoralsk å ha et lite eventyr (selv om man har en partner) , hvis man vet at man aldri vil treffes igjen og ingen vil få vite det? Men lever jo bare denne ene gangen, og ville jo ikke skade noen... Eller...?
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Ville vært feil, men skjønner at du kan ha lyst. Men hvis det serveres drikke på dette jubileumet (som det gjorde på vårt) og dere blir rimelig fulle så er det vel bortkastet å bare høvle over hverandre bare for å ha gjort det liksom. Dessuten har dere sikkert forandret dere såpass at utseende deres ikke er like tiltrekkende som for tjue år siden, ikke sikkert dere får lyst på hverandre.....
Gjest Jeg logget meg ut litt, jeg Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Dessuten har dere sikkert forandret dere såpass at utseende deres ikke er like tiltrekkende som for tjue år siden, ikke sikkert dere får lyst på hverandre..... ← Nei, det er noe eget med de store flammene fra ungdomstida, de blir ikke gamle. Etter litt å drikke er man plutselig tilbake i ungdomstida. Åra er vekke og alt som det en gang var. Mellom ligger år og erfaringer, ekteskap, jobber og barn. For å si det slik: been there, but... not done that.. På flere klassefester og med flere gamle flammer. Men man har da fått vett i hue for å bruke det. Det er så mye å tape og lite og vinne, så mange som ville bli ulykkelige.
wind-up bird Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 Jeg syns ikke at man skal ha noe sidesprang med en gammel flamme nei. Det er i grunnen ekstra forkastelig om man på forhånd har tenkt gjennom om det er forkastelig
Gjest bare gjest Skrevet 20. juni 2006 #7 Skrevet 20. juni 2006 Var på en sånn klassefest for ett år siden. Traff min gamle flamme og hele livet mitt ble endret. Hadde jo både mann og barn men tenkte som så at et lite eventyr kan vel ikke skade. Det gordet det!! Jeg falt hardt og måtte selvsagt fortelle alt hjemme, noe som resulterte i mye elendighet. Nå er jeg alene med tre barn og min gamle flamme er historie. Det ble ikke så heftig likevel og han trakk seg når det ble alvor. Det var nok en grunn til at det ladri ble han og meg i utgangspunktet kanskje... Mitt råd til deg er vel at du kanskje skal styre unna et evnt.eventyr. Tenk ihvert fall igjennom alle konsekvenser og muligheter. Vil du virkelig fucke opp hele livet ditt!?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 20. juni 2006 #8 Skrevet 20. juni 2006 Dere har jo klart dere uten hverandre i 20 år, så hvorfor begynne å gi liv til gamle følelser nå? Spar dere - for deres egen skyld og for de forholdene dere allerede er i sin skyld.
Buster Skrevet 20. juni 2006 #10 Skrevet 20. juni 2006 Om du virkelig seriøst vurderer dette må det jo være noe galt hjemme hos deg mellom deg og din mann. Jeg for min del ville ikke tenkt tanken en gang, klart at man kan føle seg smigret eller tenke tilbake til gamle dager osv, men å vurdere om man skal ha seg en liten runde og om dette er greit! Nei STOPP opp og tenk deg veldig nøye om her før du kaster hele livet ditt rett i dass som en av dem i de tidligere innlegg har fortalt om seg selv. Det er lov å tenke, fantasere, drømme osv om absolutt hva du vil, men der går også den grensen som så fort kan ødelegge alt for alltid. Tror heller ikke at det blir helt som før, klart at dere sikkert kan finne mye felles osv med ham, men om han er singel og villig til å gjøre deg om til en utro dame, tror du ærlig at han ville hatt noe mer med deg å gjøre etterpå. Skulle han ha dame selv så viser jo både han og du at dere ikke er verdt dem dere er sammen med. Jeg skal ikke fordømme deg, da du ikke har gjort noe galt enda, men utroskap er og blir en uting som er utrolig sårende og dårlig gjort mot den andre. Har du så sterkt behov for å skulle knulle rundt, så får du finne deg en type som støtter åpent forhold og også akseptere at han har seg med andre damer.
Gjest Gjest_Flittiglise_* Skrevet 22. juni 2006 #11 Skrevet 22. juni 2006 Ok, det var fint å få noen innspill. Takk til alle som har engasjert seg men det er ikke noe å ta sånn på vei for heller...(noen blir så overgira) Konklusjonen må bli som de sier "over there": Don`t have sex with your ex.... Flittiglise
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #12 Skrevet 22. juni 2006 Min gamle flamme (dvs: som hadde oversett meg fullstendig fra jeg var 10-16, men som jeg var helt på tuppa etter de samme årene) - han dukket opp på jubileum, og var plutselig interessert i meg Heldigvis var jeg blitt voksen, og så hvem han var - han er absolutt ikke noe for meg. ......og man vet at ungdomstidens store kjærlighet kommer, og at han gleder seg til å møte deg - Hvordan vet du det, da? Det er kanskje ikke 20 år siden sist dere traff hverandre?
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #13 Skrevet 9. juli 2006 Vet det fordi jeg fikk en sms etter at adresse- og telefonliste ble sendt ut til de som hadde meldt seg på jubileumet. Nå er det straks, og jeg satser på at også jeg er blitt mer voksen. -Flitiglise
Gjest d'Arc Skrevet 9. juli 2006 #14 Skrevet 9. juli 2006 Æsj, at noen i det heletatt kan vurdere å gjøre sånt.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2006 #15 Skrevet 9. juli 2006 forkastelig, umoralskt, egoistisk, daårlig er mitt svar!
Wonderwoman Skrevet 9. juli 2006 #16 Skrevet 9. juli 2006 Æsj, at noen i det heletatt kan vurdere å gjøre sånt. ← Ja, er det ikke mye bedre å sette seg på sin moralske høye hest!? Trådstarter var muligens ute etter en bittelitt mer konstruktiv tilbakemelding. Jeg slenger meg på rådet om å tenke lenger enn den ene (muligens) "magiske" kvelden og ikke gjøre noe som det blir vanskelig å leve med / rette opp i ettertid. Lykke til på jubileumsfesten
Gjest d'Arc Skrevet 9. juli 2006 #17 Skrevet 9. juli 2006 Ja, er det ikke mye bedre å sette seg på sin moralske høye hest!? ← jaha?
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #18 Skrevet 15. juli 2006 Det er bra å tenke gjennom slike situasjoner på forhånd. Har man tatt et valg før man står overfor en fristelse, er det lettere å si nei. Samme gjelder om du skal på en fest der du vet du kan bli tilbudt stoff, det er de som PÅ FORHÅND har bestemt seg for å si NEI, som faktisk sier NEI. Flittiglise: det er ikke farlig å tenke på dette, det er voksent og smart! Det å IKKE tenke igjennom det, hadde vært mye farligere, da ville det vært mye lettere å falle for den gamle flammen.... Dere som sitter på deres høye hester med skyhøye tanker om egen moralsk fortreffelighet, tipper dere ikke er mye over 20 år noen av dere...? Jeg visste også alt da jeg var ung...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå