Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. juni 2006 #61 Skrevet 21. juni 2006 Huffameg, det var jeg som startet denne tråden og jeg har vist "trampet på noens tær" Da jeg giftet meg for 2 år siden hadde vi en ønskeliste som vi la ut, men vi fikk også gaver som ikke sto på lista som vi syens var fine og som vi har beholdt. Av en onkel fikk vi penger som skulle brukes på bryllupsreisen som "lommepenger" Det som jeg kanskje synes er litt rart med noen av svarene her er at dere kun ser det fra brudeparets side og ikke gjestens. For noen år siden var jeg i et bryllup hvor brudeparet ønsket seg penger slik at de kunne pusse opp kjøkkenet + at de ønsket seg andre ting også Det viste vi at pengene gikk til noe konkret og ikke bare "en ferietur", så da syntes jeg det var greit å gi penger. En ting er hvertfall sikkert jeg går i bryllupet uansett pengegave eller ikke
Gjest Neffi Skrevet 21. juni 2006 #62 Skrevet 21. juni 2006 ER det dumt å ønske seg en ferietur synes du?
Gjest Neffi Skrevet 21. juni 2006 #63 Skrevet 21. juni 2006 Eller var det voksne og fornuftige det het??? ← kall det hva du vil!! Dumt er det iallefall
Brudeberta70 Skrevet 21. juni 2006 #64 Skrevet 21. juni 2006 Huff, jeg synes det er synd at noen er så til de grader negative på en side som egentlig gjelder noe så koselig! Nå tråkker jeg sikkert rett oppi et vepsebol, men noen av dere er direkte kverulante! Hvorfor sitere hvert eneste innlegg?! Godta at vi er forskjellige!!! Sånn er det bare. MEN, jeg skal komme med en liten mening. Brudeparet kan ikke komme med krav til gaver. Men de kan få ønske seg hva de vil! Enten du liker det eller ikke!!! Glad for at visse av dere her inne ikke er mine venner!!! Fyttirakkern!
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #65 Skrevet 21. juni 2006 Huff, jeg synes det er synd at noen er så til de grader negative på en side som egentlig gjelder noe så koselig! Nå tråkker jeg sikkert rett oppi et vepsebol, men noen av dere er direkte kverulante! Hvorfor sitere hvert eneste innlegg?! Godta at vi er forskjellige!!! Sånn er det bare. MEN, jeg skal komme med en liten mening. Brudeparet kan ikke komme med krav til gaver. Men de kan få ønske seg hva de vil! Enten du liker det eller ikke!!! Glad for at visse av dere her inne ikke er mine venner!!! Fyttirakkern! ← Selvsagt
Gjest gjesta Skrevet 21. juni 2006 #66 Skrevet 21. juni 2006 Hvis jeg er så heldig å bli invitert i bryllup, er det sannsynligvis til folk jeg bryr meg om. Folk jeg bryr meg om ville jeg ønsket å gjøre glade, bl a ved å gi dem det de ønsker seg i gave. Vil de ha cash, får de cash av meg. Samma for meg om min tusenlapp går til å betale ned bryllup, en glassbolle eller bryllupsreise. Poenget er vel at alle skal ha det bra ← ENIG
Gjest gjesta Skrevet 21. juni 2006 #67 Skrevet 21. juni 2006 [ Og til de som ikke ønsker seg noe, hva skal dere med pengene hvis dere allerede har alt? ← [/quote kan jo være at de vil sette pengne inn på en spare konto til de finner noe som de kan trenge..... hva skal man med alt dill dall som bare ligger i skuffen og ikke blir brukt?
Scorpina Skrevet 22. juni 2006 #70 Skrevet 22. juni 2006 Ja det var påfallende mye bjeffing her inne om noe så "enkelt" tema som "pengegaver i bryllup"... Nuvel, det vi gjorde når vi gifta oss for 2 år siden (etter å ha vært samboere i ørten år) var at vi ønska oss et sånn sentrumskort. Dvs mange butikker i byen vår har gått sammen om å lage et slikt gavekort-til-bruk-i-mange-butikker-kort. Dæven...nå forklarer jeg dårlig Altså, gjestene kunne gå i en hvilken som helst butikk, si at de skulle kjøpe et sentrumskort og betale inn summen de ønsket. Vi har jo masse stæsj, dill og dall i skapet. Og masse unødvendig sjit (og 3 vaffeljern + minst 8 kakespader, sølvtøy til 24 personer og 2 sett kaffe/middagsservice) så vi HAR det vi trenger. Men, ting som f.eks nye gardiner, sengesett, duker....etc etc....det begynner å bli litt utdatert så vi ville gjerne fornye slike ting. Men, smaken er jo som baken til folk og vi ville SELV kjøpe det vi ønsket (ja, stilen vi har her hjemme). Jeg har fått noen duker og slikt fra tanter i julegave som er..uhm....øhh.....MINDRE pene Dette ønsket vi ikke skulle skje til bryllupet. Så "ego" var vi ja Men, "gaveønsket" vår resulterte i at vi fikk Sentrumskort fra alle gjestene og vi kunne ergo kjøpe det vi ønsket selv, og ikke minst - trengte. Og samtlige gjester syntes sentrums-kort-ideen var strålende! Var forresten i bryllup til mitt søskenbarn 2 mndr etter vårt - og de OGSÅ hadde bl.a ønsket seg Sentrumskort. Så, så enkelt kan det faktisk gjøres (hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt sa en vis person en gang...)
Scorpina Skrevet 22. juni 2006 #71 Skrevet 22. juni 2006 (endret) ...uffda...dobbelposting....*host* Endret 22. juni 2006 av Scorpina
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 22. juni 2006 #72 Skrevet 22. juni 2006 Jeg hadde ikke gitt kontanter. Da hadde jeg heller gitt et reisegavekort. Mellom 500 og 1000 er nok syns jeg. ← Dummeste jeg noen gang har hørt- Hva har vi ønskelister til for da??? Må da respektere hva folk ønsker seg uansett hviken anledning det måtte være..
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2006 #73 Skrevet 22. juni 2006 Dummeste jeg noen gang har hørt- Hva har vi ønskelister til for da??? Må da respektere hva folk ønsker seg uansett hviken anledning det måtte være.. ← :klø: Mener du at man er forpliktet til å gi det folk ønsker seg? Hva med at man som giver kanskje vil stå inne for det man gir?
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 22. juni 2006 #74 Skrevet 22. juni 2006 Enig! Og tror folk virkelig at brudeparet vil bruke pengene til f.eks. strømregninga?? Er folk h fjott eller?? Gjester som synes det er sååååå himmla grusomt å gi den gaven paret virkelig ønsker, har virkelig ingen ting i bryllupet å¨gjøre!! Fan, her bataler man for mat, lokale, drikke, pynt, stæsj, osv. for at gjestene skal få en flott dag, men den gaven man ønsker seg, nei den får man ikke. Kom heller med noe krimskrams, for penger kan man jo ikke gi, det er jo fy fy og atter fy!! For våres del hadde vi tenkt at pengene kommer godt med da vi skal reise ganske så langt pga. en adubsjon, men det er sikkert folk her inne som synes at det blir for drøyt. Vårt, bryllup, vårt valg!! ← U GO GIRL!!!!
Annie Skrevet 24. juni 2006 #75 Skrevet 24. juni 2006 Har på følelsen at det er noen VELDIG unge debattanter som har de hissigste innleggene her. Det blir bare for dumt å lese flere av innleggene til enkelte. (Trenger neppe nevne navn.) Jeg er prinsippielt i mot å betale for bryllupet til brudeparet. Enten har man råd til å gifte seg og ha et stort bryllup, eller så har man det ikke og har da et lite bryllup. At brudeparet skal, nærmest kommandere gjestene hva de skal gi er for dumt! Da jeg giftet meg fikk jeg en bronsefigur av venninnen og forloveren min. Ikke noe jeg noengang hadde kjøpt seg, men i ettertid er jeg veldig glad for den. Den minner meg nemlig om den dagen og om henne. Det kommer aldri penger til å gjøre. Uannsett hva de blir brukt til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå