Gå til innhold

Hva er din favorittrett? Helst med oppskrift!

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde79
Skrevet

Kom igjen folkens, hva er det beste dere kan få i dere?? Det trenger ikke være middag, en lettere lunsj-rett går og an. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe av det beste jeg vet er en spesiett god kylling som jeg kjøper på Ultra, den er marinert (er tre forskjellige typer tror jeg, thai, barbeque og vanlig marinade), saftig og fantastisk god! Så lager jeg ovsbakte potetbåter med skallet på og varmer kyllingen oppå disse. Tilbehør er salat og bernaisesaus, gjerne kald rømmebernaise nå om sommeren.

Gjest Gjest
Skrevet

Det aller, aller beste er oksestek, først brunet i panna, så stekt i leirgryte i ovnen. Den kan gjerne marineres en dag eller to på forhånd i olje, løk, krydder og urter (varierer etter hva jeg har i skapet). Tilbehør må være rosenkål, poteter og peppersaus. YUM :sikle:

Skrevet

Pinnekjøtt er i grunn det beste jeg vet om, men ikke så veldig aktuelt på denne tiden av året. Ellers så synes jeg kjøttkaker er sinnsykt godt.

Skrevet

Når du stiller et så åpent spørsmål, er det selvsagt helt umulig å svare, egentlig - jeg liker så mye. :) Her er et lite utvalg av det jeg synes er godt. Hvis noe frister, kan du jo be om oppskrift. ;)

-Lammestek (full av rosmarin, salvie og hvitløk), fløtegratinerte jordskokker med parmesan, aspargesbønner med ramsløk og ovnstørkede tomater med oregano. Eller kalvefilet med samme tilbehør. Nå om sommeren foretrekker jeg forresten kanskje grillet lam med tabbouleh (couscoussalat med tomat, rødløk, persille og mynte) og tzatziki.

-Stekte kyllinglår marinert i hvitløk og sitron, potetmos med pastinakk og sellerirot, blandet grønn salat med sitron/olivenoljedressing. Eller coq au vin med samme tilbehør.

-Stekt ryggfilet av brosme, ovnsbakte potetbåter, grillet asparges og romesco (saus av grillet paprika, ristede mandler, chili, hvitløk og safran).

-Ovnsbakte kveiteskiver med fennikel og appelsin + mandelpotetmos med sjalottløk og safran.

-Ny på sommerfavorittlisten siden fredag: Byggrynssalat med grillede grønnsaker og pinjekjerner.

Skrevet (endret)

Kan ikke plukke ut en ting akkurat, men nå på sommeren kommer gode blåskjell langt opp :)

Fikk servert noen i fjor, de var stekt i ovn, men med hvitvin og hvitløk i bunnen av langpannen. :sikle:

Edit; Snakker om skjell.. Kamskjell hentet rett opp fra sjøen, dampet samme dag. :)

Endret av wind-up bird
Gjest gjest1
Skrevet

Det beste jeg vet er sjømat i alle varianter.

Fra abbor til ål... :)

Gjest Hilde79
Skrevet

Her var det sinnsykt mye godt!! Tusen takk!! :)

Skrevet

baconruller :)

bacon med ost, oregano og paprikapulver, rullet sammen. lagt i en ildfast form. Hermetiske champignon helles over (synes ikke det er like godt med ferske...). stekes i ovnen i ca 30 min på 200 grader, skal bli litt sprøstekt.

serveres med ris og ananas.

Gjest Gjest_huldali_*
Skrevet

Innbakt skampi med grønnsaker og ris med gurikmeie er nå favoritten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...