mann over bord Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Heisann, Jeg lurer på om jeg skal fri til min kjære når vi reiser til Østen i vinter. Jeg må skrive litt vagt, i tilfelle min kjære leser dette... Men jeg trenger noen synspunkter på følgende først: Planen er å fri ved en god annledning på destinasjonen. Tar jeg fra henne den gleden det er å glede seg (lenge) til bryllupet og fortelle/ diskutere det med alle veninnene sine ? Er det greit å få sydd en kjole av en skredder der nede? Vet ikke hva hun ønsker seg. Vi blir oss + 6 gjester + barna våre, mest sannsynlig. Er det noen flere plusser eller minuser med dette ? Kan jeg få noen synspunkter på dette ? Hilsen meg.
MarianneHR Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Har dere snakket om å gifte dere? Tenkte at du kanskje vet noe om hvordan bryllup din kjære ønsker seg (stort med mange gjester, eller lite med deres nærmeste?) Du kan evnt spørre hennes nærmeste venninne - hvis du stoler på at hun kan holde det hemmelig.
*Emma* Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Du kjenner henne best og vet hennes syn på bryllup. Hadde jeg fått et slikt "tilbud" hadde jeg sagt ja til frierit men IKKE vil å gifte meg uten å ha visst om det på forhånd. Hvis hun alltid har drømt om og ønsker "full pakke" bryllup så vil nok en slik løsning bli en skuffelse ja. MEN er hun derimot av den mere "spontane typen" som ikke bryr seg så mye om bryllup trpr jeg det er perfekt! Som sagt..du kjenner henne best....
Gjest Gjest_mann over bord_* Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Jada, vi har snakket om det. Hun vil reise bort å gifte seg. Ikke noe stort. Det jeg lurer på er om jeg skal vente til vi kommer ned til destinasjonen før jeg frir, eller om jeg skal fri før vi reiser. Jeg har lyst å vente... Så får hun seg en overaskelse. Hilsen meg
*Emma* Skrevet 19. juni 2006 #5 Skrevet 19. juni 2006 Så lenge dere har diskutert det og hun ønsker lite "borte vekk" bryllup blir det sikkert toppen!!! (Skal ha det selv.) Jeg syns fortsatt at planleggingen er kjempe morsom da...og hadde blitt skuffet om jeg ikke fikk vært med på det. Har kost meg m å titte på kjoler etc m venninder og bladd i blader og sett på blomster og kaker etc etc.... Du kan jo "gjøre noe" ut av frieriet slik at det blir er overraskelse da....og bryllupet kan jo være en overraskelse for alle andre....selvom hun vet om det.... Det er vanskelig å svare hva andre ville likt....for meg er det å ta del viktigere enn en overraskelse...men for henne er kanskje det å få en stor overraskelse mer betydningsfult enn å planlegge...jeg liker jo planleggingen..men om hun ikke er typen til det vil hun kanskje velge overraskelse... hmm...vanskelig...
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 Det første du bør gjøre er å gjøre grundige undersøkelser i forhold til papirarbeidet ved et slikt bryllup. De som gifter seg ved norske utenriksstasjoner og sjømannskirker gjør oftest papirarbeidet unna på folkeregisteret i Norge en stund før de reiser. Det er mulig å gifte seg uten norsk prøvingsattest, men det kan bli vanskelig å få vigselen godkjent i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå