Gå til innhold

Hva skjer hos sexologen ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym i dag
Skrevet

Jeg har innsett at jeg ikke har så mye annet valg enn å oppsøke en sexolog.

Saken er vel at jeg ikke aner hva som skjer...jeg har vært inne på hjemmesidene til Institutt for klinisk sexologi og terapi (sexologi.no)

og her virker det som om det kun er samtaleterapi som er behandlingen.

Skjønner ikke helt at det kan fungere uten noen underlivsundersøkelse, derfor lurer jeg på om det er noen av dere som har vært hos en sexolog, og hva som skjer ?

Det frister ikke så veldig å sitte å utdype sine mest intime detaljer til et vilt fremmed menneske, spesielt ikke om det er en mann...

Er klar over at de er såkalte spesialister og er der for å hjelpe meg, men det føles nå likevel fryktelig privat (det er det jo også), og ganske "feil" å skulle brette ut mine mest intime detaljer til et vilt fremmed menneske.

Anyone ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er å være åpen og ærlig. Ikke vær redd for å åpne deg for vedkommende sexolog. Føler du det enklere med en kvinne, får du nok det. Det vil ikke være som en underlivsundersøkelse, men som en samtale. Sexologen vil som en psykolog kartlegge hvorfor du reagerer som du gjør. Nå vet jeg ikke hvorfor du oppsøker sexolog, men jeg antar det er for å få et bedre sexliv. En sexolog vil få deg til å utforske deg selv rent mentalt og hjelpe deg med øvelser og tanker.

Det er iallefall ikke farlig!

Lykke til!

Skrevet

Hei! Jeg snakker med en sexolog regelmessig. Vi bare prater litt på en lett og behagelig måte. Ikke noe å grue seg for, en sexolog vet jo det aller meste om sexualitet, og vet også at slike ting kan være vanskelig å snakke om. Han jeg går til er også allmenlege.

Selvsagt er det vanskelig å åpne seg for en fremmed, særlig om du bare har ett besøk. Likevel, skal du ha hjelp er det helt nødvendig å kunne snakke fritt. Det går helt fint!

Prøv du, og lykke til :wink:

Skrevet

Wow, Hege, du er tøff som sier sånn i fullt offentlighet.

Og jeg synes dere får mange poeng for å ordne opp i problemer rundt dette.

Skrevet

Jeg tror de fleste her inne aner hvorfor jeg går til sexolog, og det er da ingen skam å snakke med noen som har peiling når du trenger en prat, ikke sant? :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...