Pearl Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Hei Kunne tenke meg å lage en egen hjemme side men lurer på hvordan jeg skal gjøre det og om det er en mal som foretrekkes? Vet at det ermange plasser man kan gå inn og lage hjemmesider med egen ferdig mal hvor en bare kan mate inn infoen som en vil ha med. Men hvor svarer det seg å lage en slik? Noen som er lettere enn andre? Noen som har flere valgmuligheter? OSV.
Anglofil Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 (endret) Hei du! Jeg har selv to hjemmesider, en gjennom yahoo! geocities (Yahoo! Pagebuilder) og en gjennom googlepages. Begge er lette å bruke, men du må ha gmailkonto for å kunne bruke googlepages. Du finner sidene her; www.googlepages.com http://geocities.yahoo.com/join/ Googlepages har ferdige maler, noe Yahoo! Pagebuilder også har, men du kan også lage dine egne. Selv synes jeg de begge er greie, men googlepages.com er kanskje den letteste å bruke. Selv må jeg innrømme at jeg skulle ønske googlepages.com kanskje var litt mer avanserte, men det er nå så. Du kan bruke html på begge hvis du ønsker det, noe jeg har brukt litt, når jeg gidder, hehe. Mvh Yvonne Endret 19. juni 2006 av yvonne
yvoesp Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 www.freewebs.com Denne siden er som tittelen sier gratis og svært enkel i bruk. Jeg er totalt grønn på html ++, men her klarer jeg meg supert. Lett og oversiktelig selv for mor
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 Slike generatorer er som regel totalt ubrukelige og produserer markup som ikke likner grisen. Dersom du ikke er helt stø i HTML, så finnes det gode WYSIWYG-editorer som kan hjelpe deg litt på vei. Du har blant annet denne http://www.arachnoid.com/arachnophilia/ (Java-basert). Det finnes også fler (gratis og ikke-gratis), men jeg vil i hvert fall råde deg til å holde deg langt unna MS FrontPage. Denne har allerede forsøplet WWW mer enn nok fra før av. Dersom du er seriøs på det å lage hjemmeside, så er det bare gå ned til Narvesen og handle et hefte med innføring i HTML og CSS. Begge er så enkelt å lære at det neppe finnes særlig gode argumenter for å la være. Når det gjelder gratistilbydere av webplass, så finnes det jo en del å ta av. Mange av de utenlandske er egentlig bare søppel (bannere, pop-ups, tracking og dårlige tjenester). Freewebs ble nevnt, men sist jeg sjekket denne tjenesten, så tilbød den ikke FTP-tilgang. Freewebs krever også at du putter reklame for Freewebs på sidene dine. Nei, Freewebs er ikke spesielt god.. Home.no (20 MB) og Start.no (30 MB) er to norske som er ok. Førstnevnte tillater imidlertid kun statiske websider, men har FTP-tilgang, mens sistnevnte tilbyr PHP, FTP-tilgang og litt annet småknask (ikke DBMS). Sikkerheten hos Start.no har fått litt pepper, men det kanskje med rette. Home.no kan være noe ustabil.
Pearl Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2006 Tusen takk for svar. Jo jeg ønsker å lage en skikkelig side og har ikke lyst på for mye pop ups nei. Må nok skaffe meg de heftene. ja. Er det noen plasser det er greit for ungene å få laget seg sider?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå