Gå til innhold

kidnappe bruden på dagen?

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

hei

jeg skla gifte meg til lørdag.... og fikk tilfeldigvis hørt at noen planlegger å " kidnappe" meg på selve dagen.....

har noen hørt/vært med på dette før?

hvordan fungere dette?

har egentlig ikke lyst til det.... hørtes faktisk litt "skummelt" ut.... :sjenert:

men om noen har vært bort i det..... fortell hva det går ut på....

har nok nerver fremme allerede om jeg ikke skal gå å tenke på det oxo....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Si fra alvorlig at du ikke vil dette du.

Gjest gjest1
Skrevet

Gurimalla, da hadde jeg fått hetta for å si det sånn. Var nok stressa og hadde lite nok med tid på selve bryllupsdagen som det var.

Håper dette er bare tull for din del.

Gjest gjesta
Skrevet

håper at det er tull jeg oxo..... siden det blir en stressa dag som det er... så jeg håper det ikke skjer.... har foresten aldri hørt om det før jeg.... så jeg måtte bare høre om det er andre som har opplevd det....

huff huff..........

har nok nerver fra før jeg..... det er jo bare 5 dager igjen.....

Gjest Svimle
Skrevet

Aldri hørt om å bli kidnappet samme dag som bryllupet! Kidnappet til utdrikningslaget, ja, men ikke til sitt eget bryllup! Fikk helt "hakeslipp" jeg nå.

Gjest Markblomsten
Skrevet

Altså, den dagen håper jeg virkelig jeg ikke blir kidnappet. Dagen kommer jo til å fly avgprde med alt som skal skje før kirken jo :overrasket:

Skrevet

Min første tanke er bare: "Åh herregud!!! :frustrert: " Må jo være tull?!?!?! Kan vel ikke være noen som vil stresse deg opp mere enn nødvendig på en slik dag? Om det ikke hadde vært fordi de visste du hadde god tid, og mulighet til en liten hyggelig frokost, en halvtime hos massør eller liknende.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det er en hyggelig overaskelse passer det likevel dårlig med overaskelser den dagen. Da er det bedre du får vite om det på forhånd. Jeg ville sagt fra til familien min, forlover, brudgom, og evt andre som evt kan være involvert, fordi det er din dag, og slett ikke meningen du skal måtte tenke på noe ekstra stress. Det er ikke sikkert de som planlagt dette har skjønt at det kan være stressende for deg, selv om det er noe hyggelig som er planlagt.

Skrevet (endret)

I bygda der mannen er fra er bruderøving vanlig fikk jeg høre. (gammel tradisjon) Det som skjer da er at bruden blir "stjålet" på kirketrappa (etter sermonien) og kjørt rundt til mannen kommer opp med en passende løssum. Prisen er en viss mengde alkohol, denne alkoholen blir baren ut over kvelden da! Glad jeg slapp!

Endret av liv
Skrevet

Det var bruderov jeg også tenkte på. I Finland har de tradisjon for det har jeg skjønt - men da som "underholdning" på slutten av middagen eller no'. En kollega giftet seg med en finsk dame - og hun ble røvet på slutten av middagen av sin bror og fetter og for å få henne tilbake måtte brudgommen løse en oppgave.

Skrevet

Den siste varianten der hørtes jo litt morsomt ut da!! :ler:

men vet ikke helt om jeg ville ønsket det for min egen del... :sjenert::ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Så lenge det skjer etter vielsen så skulle jeg nok klart å ta det med humor. ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Det er så utrolig mange dårlige tradisjoner!

Gjest Gjesta
Skrevet

De eneste gangene jeg har hørt om bruder som blir kidnappet før bryllupet, er når de ikke vet at det skal være bryllup. Jeg vet ikke hva som ville vært verst jeg: å bli stresset opp med en kidnapping på en allerede stressende dag - eller å plutselig opdage at du skal gifte deg, uten å ha fått gå gjennom prosessen oppe i hodet og alle forventningene.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde synes d var deilig med en frokost med venner evt massasje før stresset begynte jeg da...

Dagen for meg var absolutt ikke stressende - bare fin!!!

Jeg våknet kl 8 av meg selv. Skrev talen min.... dro hjem (viste at mannen og forlover var vekk..) skrev ut talen, dusjet - en god og lang dusj.., ble hentet av forlover, vi hentet brudepikene, så bar det avgårde for å spise lunsj med gode venniner, får frisøren kalte. Bare på slutten av frisørtimen var d litt stress... Forloveren hentet blomstene, får hun hentet meg og brudepikene hos frisøren, og det bar avgårde til vielsen, som vi var ute i god tid til!

Bare koste meg og nøt hvert øyeblikk jeg den dagen!!!

Kos deg - de gjør sikkert ikke noe dumt med deg!!!

Gjest gjesta
Skrevet
Jeg hadde synes d var deilig med en frokost med venner evt massasje før stresset begynte jeg da...

Dagen for meg var absolutt ikke stressende - bare fin!!!

Jeg våknet kl 8 av meg selv. Skrev talen min.... dro hjem (viste at mannen og forlover var vekk..) skrev ut talen, dusjet - en god og lang dusj.., ble hentet av forlover, vi hentet brudepikene, så bar det avgårde for å spise lunsj med gode venniner, får frisøren kalte. Bare på slutten av frisørtimen var d litt stress... Forloveren hentet blomstene, får hun hentet meg og brudepikene hos frisøren, og det bar avgårde til vielsen, som vi var ute i god tid til!

Bare koste meg og nøt hvert øyeblikk jeg den dagen!!!

Kos deg - de gjør sikkert ikke noe dumt med deg!!!

ååå så ut som du hadde en helig start på dagen.. her har jeg det ganske stressa.. jeg skal være hos frisøren kl 10 sammen med forloveren min og ca 13:30 kommer 2 brudepikenen og skal bli fikset på håret... og jeg skal være hos frisøren helt til kl halv 4.... en lang dag hos frisøren.. så jeg får kjøpe med meg no mat å spise der mens håret er opprullet og står under varmen i over 1 time...

oioioi bare 4 dager igjen..... må stikke å få ordnet noen ting. begynner å haste,,

p.s får håpe ikke de finner på noe sprøtt da jeg har en stressa dag fra før....puh...

Gjest Gjest
Skrevet
ååå så ut som du hadde en helig start på dagen.. her har jeg det ganske stressa.. jeg skal være hos frisøren kl 10 sammen med forloveren min og ca 13:30 kommer 2 brudepikenen og skal bli fikset på håret... og jeg skal være hos frisøren helt til kl halv 4.... en lang dag hos frisøren.. så jeg får kjøpe med meg no mat å spise der mens håret er opprullet og står under varmen i over 1 time...

oioioi bare 4 dager igjen.....    må stikke å få ordnet noen ting. begynner å haste,,

p.s får håpe ikke de finner på noe sprøtt da jeg har en stressa dag fra før....puh...

Ja da skjønner jeg godt at du ikke har tid til å bli kidnappet ja....

Ta med mat og drikke til frisøren du - du får ok nok av tid til å kose deg der.

Vi hadde med champis (alkoholfri, da forlover er gravid og brudepikene for små for alkhol..) Og det var kjempehygglig!

Husk fotoapparat og gjerne et videokamera om du har sjans. Du kan få mange fine minner fra dagen hos frisøren! Ta bilder underveis og når dere alle er ferdige!

Gjest Gjest
Skrevet

Bruderoeving er vanlig her jeg bor (i Tyskland). Bare morsomt og varer ikke lenge (omtrent saann som beskrevet i innlegg ovenfor, men tatt med til en pub eller noe istedenfor aa bli kjoert rundt). Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...