Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

funnet drømme leiligheten som ble lagt ut idag... takst er på 1 290 000 og jeg er kjempe intr i denne... men visningen er på mandag neste uke. er det noen mulighet tilå kunne by på denne før visning, og se på den.....??? hvordan fungerer dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest splæsj
Skrevet

Ja, det skal kunne gå an det, det skader ikke å spørre i alle fall. I verste fall må dere kjøpe leiligheten usett - det gjorde jeg.

Skrevet

du kan jo ringe megler og si at du er intr. men at visningstpunktet ikke passer så bra, høre om det er mulig med visning tidligere.

Gjest -eline-
Skrevet
du kan jo ringe megler og si at du er intr. men at visningstpunktet ikke passer så bra, høre om det er mulig med visning tidligere.

Det gjorde jeg og x'n da vi kjøpte leilighet sammen, så den samme dag som vi hadde tapt vår andre budrunde og la inn bud etter den visninga på 30.000 over prisantydning, det holdt ikke for at de ikke skulle holde visning, men det var heller ikke meningen. Vi skremte unna endel interesserte og det var kun et par som endte opp å by mot oss, vi måtte opp 40k til dog (skal legges til at prisantydningen var veldig lav i forhold til alle andre leiligheter i området, de med samme standard/størrelse/beliggenhet/husleie hadde prisantydning på 50-80k mer).

Skrevet

Det er meget mulig å kjøpe noe før visning. Å kjøpe usett anbefaler jeg ikke... men å få en "privatvisning" er somregel ikke noe problem. Og byr du høyt nok kan det være at de selger før visning.

De fleste meglere anbefaler dog å vente til visning og budrunde med mindre budet er meget godt, fordi det er mer trolig å få mer å den måten.

Gjest betsy
Skrevet

Kan hende dette går på leiligheter som meglere vet ikke er så populære, men ellers er det veldig lite sannsynlig at meglere godtar bud før visninger. Med mindre du byr veldig mye over takst.. :)

Jo flere interesserte, jo mer interessert er megleren til å holde visninger..

Gjest Gjest
Skrevet
men å få en "privatvisning" er somregel ikke noe problem. Og byr du høyt nok kan det være at de selger før visning.

Noen selger sikkert før visning, men det kan ikke være mange. Siden visningen nesten garantert vil gi selgeren mer penger. Men det skader ikke å prøve!

Skrevet

De fleste venter til visning ja, med mindre man som sagt byr meeeeget "godt".

Jeg har opplevd at ting har blitt solgt før visning (og det er kjedekig når en sev har planer om å gå på visningen) et par ganger, men det meste selges etter visning ja. Pga muligheten for høyere pris, selvsagt.

Men det er jo lov å prøve seg, om man vil. Slett ingen garanti for at megler anbefaler det eller at selger godtar det da. (det er SELGER som må godta bud før visning, ikke megler. Megler avgjør ikke om det skal hodes visning, det avgjør selger, men megler veileder. Og uansett om en "megler" i orets forstand oppfattes som nøytral, så er en megler denne sammenheng betalt av selger og er mer partisk med ednne enn kjøper (også fordi de ofte får provisjon...)

Skrevet

en venn av meg gjorde i hvertfall det. sa at han skulle på ferie så visningen passet ikke, og han endte opp med å kjøpe leiligheten før visning.

Gjest gjest1
Skrevet

Selv om jeg nettopp har kjøpt leilighet, følger jeg ivrig med i megler-avisene/brosjyrene. Og det er slett ikke sjeldent at de har en annonse med visningsdato (som ennå ikke har vært), som det står stemplet "solgt" over.

Så hvis jeg var veldig interessert i noe, ville jeg tatt kontakt så snart som mulig, før noen andre evt. kjøper før visning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...