Gjest Svimle Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 (endret) Hvor lenge holder markblomster seg i vann? Skal ha en salig blanding (stort sett det meste en finner tenker jeg..) av blomster som finnes i Troms i juli. Skal ha noen vaser med buketter, samt knipe av noen små blomster som skal flyte rundt i vann. Spørsmålet er bare om dette kan gjøres kvelden før eller om det må plukkes blomster samme dag? Noen som kan hjelpe meg? Jeg er håpløs når det kommer til blomsterkunnskap.. Endret 19. juni 2006 av BecomingBride
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 de jeg har satt i vann eller knepet av og lagt i en skål med vann holder seg fint i et par dager, så kvelden før skulle gå bra.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Det er faktisk veldig stor forskjell. Noen markblomster ville jeg ikke pyntet et bord med i det hele tatt, fordi de faller nesten med den samme de plukkes. Du burde prøve og se først, så får du en følelse. Jeg vet i hvert fall at prestekrager og kløver står lenge, og blåklokker. Mens f.eks smørblomst (har et annet navn, sikkert) av ulike slag faller nesten med det samme. Og hundekjeks (du vet de hvite) faller fort. Uansett holder sikkert blomstene seg lenger i en skål med vann, vil jeg tro, og da har du ikke problemet med at de faller ned på duken. Lykke til uansett, ingenting er vakrere enn markblomster! (Hadde det i brudebuketten min)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå