Gjest splæsj Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Jeg har internett fra bluecom. Fikk det for 5 måneder siden. Så langt har jeg ikke fått en eneste regning. Jeg har hørt om folk som har bluecom som plutselig får en kjemperegning et år senere. Det har jeg ikke råd til. Jeg har: - Ringt to ganger (jada, det skulle ordnes) - Sendt to mailer (ikke fått svar) - Sendt en faks (ikke fått svar) - Skrevet et brev (ikke fått svar) Så hva kan jeg gjøre? Jeg må ha internett, jeg måtte lete lenge før jeg fant noen som kunne levere til mitt område, så det er ikke bare-bare å si opp avtalen heller. Om jeg får en kjemperegning nå, er jeg fristet til å nekte å betale, siden jeg har sagt fra så mange ganger. Har tatt vare på alle kopier av den skriftlige komunikasjonen.
Gjest gjesta Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Jeg har selv Blucom og har ennå ikke fått noen regning. Nå har det da ikke gått mer en 2-3 mnd da. De sender vanligvis regning for et halvt år av gangen. Forskuddsvis. Sett av hver måned det du vet du skal betale. Da bør det ikke bli noe problem når regninga kommer. Hmm. Retter litt på meg selv. Kanskje sette av litt mer siden du kanskje får ei regning for den tiden som har gått + 6 mnd framover i tid Skrekk og gru
Gjest gjest1 Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Jeg ville ha ringt dem igjen, og fortalt at du ahr kontaktet dem så mange ganger og at du har hørt om folk som får regning for et år i slengen og det vil ikke du ha. Kanskje det hjelper å være litt "tøff"
Gjest splæsj Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 Er det virkelig lov å gjøre det slik? Skal sende en mail til forbrukerrådet!
Gjest splæsj Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Jeg ville ha ringt dem igjen, og fortalt at du ahr kontaktet dem så mange ganger og at du har hørt om folk som får regning for et år i slengen og det vil ikke du ha. Kanskje det hjelper å være litt "tøff" ← Jeg prøvde en gang til, sendte mail. "Jeg har prøvd å få tak i dere mange ganger tidligere. Jeg har hatt internett siden januar og enda ikke fått en eneste regning. Jeg har ikke råd til å plutselig få en kjemperegning. Vennligst send meg en giro." Skal skrive et brev på nytt og, hvor jeg hyler og skriker om forbrukerrådet, venter bare venter bare på mail fra forbrukerrådet nå.
Gjest splæsj Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 De sender vanligvis regning for et halvt år av gangen. Forskuddsvis. Nei, på nettsiden står det at giro sendes kvartalsvis. Har ei venninne som bruker dem, og hun får i kvartalet.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #7 Skrevet 20. juni 2006 vi får i kvartalet. men vi har hatt mange andre regningsrelaterte problemer med bluecom da...
Mandel Skrevet 20. juni 2006 #9 Skrevet 20. juni 2006 Jeg har også hatt "regningsrelaterte" problemer med bluecom. Ved sist forfall fikk jeg ikke noen regning. Har brukt de i halvannet år (da som Catch communications) og de har alltid vært trege med å sende ut regning, så jeg reagerte ikke på at det tok tid denne gangen. Plutselig fikk jeg purring med purregebyr og stengingsvarsel. Akkurat det samme skjedde med kjæresten min som også bruker dem. Siden det bare var snakk om et par kroner i gebyr orka jeg ikke å krangle om det og betalte bare. Min mer datakyndige kjæreste sjekka opp hastigheten på linja mi nå for noen dager siden, og det viser seg at jeg bare har en fjerdedel av hastigheten jeg betaler for Hadde det ikke vært for at jeg er på flyttefot og skal si opp hele greia hadde jeg laga et voldsomt rabalder for dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå