^me^ Skrevet 19. juni 2006 #1 Del Skrevet 19. juni 2006 ja, da har jeg blitt innkalt til intervju på lidl. jeg lurte på om det går ann og ta med seg en liten blokk med spørsmål til intervjueren. evt. svar på spørsmål som 3 positive ting med deg selv og 3 negative. fortell om deg selv. har lett for og få jernteppe... eller må alt komme rett i fra hodet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #2 Del Skrevet 19. juni 2006 Nei, jeg har gjort det. Sagt at jeg har med en liten huskelapp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rioja Skrevet 19. juni 2006 #3 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg har gjort det. Både stikkord jeg vil ha fram om meg selv og spørsmål jeg har. Notert spørsmål underveis også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2006 #4 Del Skrevet 19. juni 2006 Gjest og Rioja:fikk dere jobben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagensdiva Skrevet 20. juni 2006 #5 Del Skrevet 20. juni 2006 jeg ville til nod tatt det med inn hvis det var sporsmaal til intervjueren..men ikke skrevne ting om meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 20. juni 2006 #6 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg har alltid forberedt meg slik og fått gode tilbakemeldinger fra intervjuere på at jeg var godt forberedt. Viktig at du ikke leser rett fra arket når du får spørsmål om deg selv, men kjekt å bruke som huskelapp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 20. juni 2006 #7 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg har dette. Har det bare som en huskelapp/puggelapp. Har brukt den en gang og det så ikke ut til å bli videre godt mottatt. Men jeg var veldig nervøs og trengte det for å prioritere riktig (hadde mange viktige tsider, men måtte velge de 3 viktigste). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 20. juni 2006 #8 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg har kun 1 gang hatt med meg ei blokk på intervju, men da bare med spørsmål jeg ville stille intervjueren. Men jeg hadde forberedt meg på alle sånne spørsmål om positive og negative sider osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #9 Del Skrevet 20. juni 2006 Helt greit å ha med spørsmål en selv har om jobben, men jeg ville aldri ha ansatt en som trenger huskelapp for å kunne beskrive seg selv som person... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 20. juni 2006 Helt greit å ha med spørsmål en selv har om jobben, men jeg ville aldri ha ansatt en som trenger huskelapp for å kunne beskrive seg selv som person... ← det er vel bedre og være saklig og får med alt om deg selv i stedet for og sitte å si: ehh..åså..ehhh...jahm..og ja...det!ehmm.. å det..?og glemme halvparten? det viser at du har orden på ting og har forberdt deg til interbjuet og kan selge deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagensdiva Skrevet 21. juni 2006 #11 Del Skrevet 21. juni 2006 det er vel bedre og være saklig og får med alt om deg selv i stedet for og sitte å si: ehh..åså..ehhh...jahm..og ja...det!ehmm.. å det..?og glemme halvparten? det viser at du har orden på ting og har forberdt deg til interbjuet og kan selge deg selv. ← det sier jo litt om deg naar du ikke engang klarer aa si noe om deg selv paa et intervju..kommer klart ann paa jobben..er det en kontorjobb spiller det ingen rolle..men ville aldri valgt en slik person til aa representere feks bedriften min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rioja Skrevet 21. juni 2006 #12 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg har aldri vært på intervju uten å få jobben! Jeg har alltid hatt med meg ei blokk med spørsmål. Her noterer jeg også fortløpende litt stikkord om bedriften og stillingen etterhvert som jeg får info. ?Spørsmål som skulle dukke opp underveis. I tillegg har jeg hatt med meg søknaden og CV'n. Dette sitter ofte den som intervjuer med foran seg, og da synes jeg det er greit å ha dette selv også, når jeg henviser til "som du ser på min CV hadde jeg i 1998, en jobb slik og slik". Og når den som intervjuer sier " jeg ser du skriver i søknaden din slik og slik" så ser jeg evt. sammenhengen. Jeg sitter ikke å ser ned på blokka, men har noen stikkord der også ja. Uansett; LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 23. juni 2006 #13 Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg har lett får å prate mye, så blokka og pennen er kjekk å ha. Det er en del spørsmål som lønn osv hvor man ikke bør nøle på. Jeg har spørsmålene klare til intervjueren oxo, i butikk da... Hvorfor slutter kollegaen din? Er det mye gjennomtrekk av nye ansatte her?(evt hvorfor det?) Er dere ofte utsatt for tyveri?(orker ikke jobbe nær narkis-bule osv) Er det betalt på kveld og i helgene? Mye overtid?, får man avspassering eller overtidsbetalt? Hvor masse helgejobbing er det? Hvor mange xtra vakter er det (det er de som får det til å gå rundt, når jeg jobber hele uka, vil jeg overlate kveld og helger til andre) Ringehjelper eller faste xtravakter(ringehjelper er lite å stole på, og det går utover deg) Sånn er lett å glemme når jeg er opptatt av å gi ett godt inntrykk, jeg føler det er tryggt å ha mine notater foran meg. Jeg skriver ned svar de gir oxo, så jeg ikke glemmer hvor mye jeg skulle få i lønn i mnd, og i året. Mye å huske på -Viktig å være nøye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smarties Skrevet 26. juni 2006 #14 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg ville absolutt hatt med lapp / blokk! Hva som står der, trenger jo ikke intervjuer å vite.. Ofte er man nervøs på intervju, og det kan være greit å skrive ned gode argumenter for hvorfor du skal få jobben el.l. Jeg vet med meg selv at det kan være mange ting jeg har planlagt å si, eller spørre om, som man kanskje ikke kommer på av seg selv når man sitter der. Intervjuer sitter jo som regel med en blokk / lapp, og noterer, så hvorfor i all verden skulle ikke du gjøre det? Dersom jeg var den som intervjuet, tror jeg nesten jeg ville blitt litt "skeptisk" dersom du ikke hadde med noe å notere på, hvertfall. Jeg mener - det er vel svært få som husker alt som blir sagt, og etter min mening vil det gi et inntrykk av manglende interesse for stillingen, dersom man ikke har forberedt seg på å notere litt.. ("Sikkert ikke så mye interessant som kommer opp, så jeg gidder ikke notere", liksom.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Silla_* Skrevet 26. juni 2006 #15 Del Skrevet 26. juni 2006 Som avdelingsleder sitter jeg ofte i intervjuer rollen. De som ofte får mest oppmerksomeht av meg er de som stiller godt forberedt til intervjuet. Det tyder på at de er interesert og at de virkelig ønsker jobben. Dette gjør de ved å svare konkret på sprøsmål, men også ved å stille spørsmål selv. Jeg synes godt at du kan ha med en liten jukselapp med spørsmål. Men når det gjelder svar på negative og positeive sider av deg selv, burde du ikke bruke lapp.. Du må se på intervjuet som en helt vanlig samtale, der du skal prate om det emnet du kan best. Nemmelig deg selv. Det handler om komunikasjon med andre mennesker. Det er helt greit å være nervøs og spendt før et intervju. Men ikke la det hemme deg. Hvis du husker og smile og puste, så går dette bra. Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå