Gå til innhold

Enda mer fri bar

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå er jeg veldig nysgjerrig:

Hvis man har en bar som er åpen i 4-5 timer, hva kan man regne med at det koster per snute å ha fri bar?

Vet at det er umulig å gi en presis pris, noen drikker ikke i det hele tatt, mens andre drikker "mye", men hva slags erfaringer har dere hatt/hørt om?

Endret av marsy
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Vi har fått råd om å beregne 2 drinker pr person, erfaringsvis går det ikke så mye etter en lang middag, visstnok. Og så er det bare bar i tre timer eller noe sånt.

Skrevet

Tror det varierer VELDIG. Var i bryllup for litt siden der mannen ved siden av meg drakk seg gjennom barlista..........3 GANGER :overrasket: . Og det var mange drinker der!!!

Gjest Gjest
Skrevet
Tror det varierer VELDIG. Var i bryllup for litt siden der mannen ved siden av meg drakk seg gjennom barlista..........3 GANGER :overrasket: . Og det var mange drinker der!!!

Det er et ekstremt tilfelle, og kan ikke brukes som noe retningsgivende i forhold til det ts spør om.

Gjest gjest1
Skrevet

Tja, dette kommer vel veldig an på klientellet, hva slags "kultur" man er fra? har vært i brylluper på sørlandet; der gikk det veldig lite drikke, for å si det sånn. Men brylluper jeg har vært på i Trøndelagsområdet, har vært generøse på drikkefronten... :ler:

Tenk på hvem du skal be, du. Er de "friske", bør du vel beregne mer enn to driker på mann.

Gjest gjest1
Skrevet

....haha. To drinker pr mann SKULLE det stå!

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Prismessig hva det kommer på, er vel helt avhengig av om man har festen privat eller på en restaurant, etc.

Vi har festen privat, og regner med et alkoholkonsum etter middag på rundt 300,- pr snute. Og da er vi ganske sikre på å ikke gå over ihvertfall. Bedre å legge i litt for høyt enn å regne for lite og få en kjedelig overraskelse i ettertid.

Det kommer jo også helt ann på hva slags alkohol en serverer, og når middagen er ferdig..

Personlig synes jeg kanskje 2 drinker hørtes veldig lite ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor mye folk drikker etter middagen avhenger også av hvor mye som drikkes under middagen. Det er vanskelig å vite, men i noen familier er det vanlig med mange taler og mye skåling, og da går det fort en del vin.

Skrevet (endret)

Hvis man tar utgangspunkt i at baren er åpen i 4 timer, og at kaffe avec også serveres i det tidsrommet (og det har blitt servert vin til maten tidligere) kan man kanskje regne i snitt 2-3 drinker per gjest??

Huff, dette er vanskelig :sjenert:

Endret av marsy
Gjest Gjest
Skrevet
Hvis man tar utgangspunkt i at baren er åpen i 4 timer, og at kaffe avec også serveres i det tidsrommet (og det har blitt servert vin til maten tidligere) kan man kanskje regne i snitt 2-3 drinker per gjest??

Huff, dette er vanskelig  :sjenert:

Det kan umulig være for lite i alle fall.

Med vin til maten og kaffe avec er det ganske mye med tre drinker i tillegg, er det ikke? Jeg synes det virker mye med mer drikke enn det. Jeg hadde garantert ikke tålt 3 drinker etter et 2-3 glass vin og kaffe avec.

Skrevet
Det kommer jo også helt ann på hva slags alkohol en serverer, og når middagen er ferdig..

Personlig synes jeg kanskje 2 drinker hørtes veldig lite ut.

Vi har alt på et hotell.

Vi kjøper en drikkepakke som inkluderer alt av drikke frem til kaffe avec.

Men jeg er ikke helt sikker på når vi kan beregne å være ferdig med middagen, det har jo litt å si ja

Gjest Gjest
Skrevet
Vi har alt på et hotell.

Vi kjøper en drikkepakke som inkluderer alt av drikke frem til kaffe avec.

Men jeg er ikke helt sikker på når vi kan beregne å være ferdig med middagen, det har jo litt å si ja

Er slektene deres talere? Tror du det blir mange sanger?

Hvis mange skal tale og det skal synges mange sanger tar middagen gjerne 3 til 4 timer etter det tidspunktet dere har satt opp at middagen skal begynne.

Skrevet
Er slektene deres talere? Tror du det blir mange sanger?

Hvis mange skal tale og det skal synges mange sanger tar middagen gjerne 3 til 4 timer etter det tidspunktet dere har satt opp at middagen skal begynne.

regner med 3 timer til middagen, siden det ihvertfall blir 4 taler som jeg helt sikkert vet om allerede nå

Gjest Gjesta
Skrevet

etter hva flere skrev i den andre tråden om fri bar som går nå, så er det vanlig å regne med 500- 1000,- pr pers i baren.

Skrevet
etter hva flere skrev i den andre tråden om fri bar som går nå, så er det vanlig å regne med 500- 1000,- pr pers i baren.

:overrasket: Det var enormt mye! Skulle jeg ha drukket for så mye etter velkomstdrink, vin til maten og avec, hadde jeg vært døddrukken og blitt sendt til pumping! Er ikke prisen på en drink rundt 80 kroner, da? Hvor kommer dette tallet fra?

Gjest Gjesta
Skrevet
:overrasket: Det var enormt mye! Skulle jeg ha drukket for så mye etter velkomstdrink, vin til maten og avec, hadde jeg vært døddrukken og blitt sendt til pumping! Er ikke prisen på en drink rundt 80 kroner, da? Hvor kommer dette tallet fra?

Jeg vet ikke hvor det tallet kommer fra, men regner med at de kommer fra litt "finere" hoteller.

Gjest Gjest
Skrevet

Det var 1 som skrev det og mange som mente det måtte være alt for høy sum. Disse til sammen kan da ikke bli tatt til inntekt for å ha skrevet at det er helt normalt med 500-1000 kr pr gjest. :overrasket:
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vet ikke hvor det tallet kommer fra, men regner med at de kommer fra litt "finere" hoteller.

Ikke vet du hva du videreformidler helelr skjønner jeg.
Gjest Gjesta
Skrevet
Ikke vet du hva du videreformidler helelr skjønner jeg.

Stått opp på feil side av sengen idag?

Jeg sjekket tråden, og så bare èn som skrev det i farta, trodde det var flere. Skyt meg!

Gjest Gjest
Skrevet
Skyt meg!

No.

Jeg er ingen drapsmann, selv om jeg synes bridezillagalskapen blir litt vel voldsom her til tider. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...