Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har utrolig mange små stoffrester som jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre med.

Jeg har alltid tenkt at det er greit å ha stoffbiter i tilfelle rottefelle, men nå begynner det å hope seg opp, og det tar masse plass. Forslag? Jeg tenkte jeg kunne gi det bort til en barnehage (eller så kan jeg jo kanskje samle på det til min egen unge blir stor nok til å ville leke med sånt?). Jeg quilter ikke, og har ingen planer om å begynne med det heller... Andre ting?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vel, barnehage eller barneskole er ingen dum ide! Du vil tidsnok få stoffrester til egne barn senere.

(Jeg har gitt bort hele "samlingen" av fine skjell til barnehage"hobby")

Skrevet

Jeg samler også på dem, og innbiller meg at det skal bli et teppe en gang. Tviler egentlig på at det blir det.

Gjest Gjesta
Skrevet

Barnehager, skoler og sfo blir alltid glade for slike ting :)

Skrevet

Vi bruker lite stoffrester (har nok!) i barnehagen men en skole hadde nok blitt veldig glad for de!

Skrevet

Skoler samler på alt mulig og stoff kommer alltid godt med. Du får se ann størrelsen på bitene litt, noen er kanskje for små til å få noe ut av.

Eller så kan du jo eventuelt lage din egen fillerye?

Gjest gjest1
Skrevet
:Nikke: Da jeg jobbet på SFO kom mødrene med både garn og stoff - og lykken ville ingen ende ta! :)
Skrevet
Jeg quilter ikke, og har ingen planer om å begynne med det heller... Andre ting?

Gi dem til noen som quilter ;)

Gjest splæsj
Skrevet

Du kan jo lage mye rart av stoffrester.

Skrevet

Klipp lange strimler av dem, og hekle en fillerye med tykk heklenål. Kan bli veldig fint!

Skrevet

Hva jeg gjør med dem..... samler på dem i hundre år, slik at de tilslutt ligger innerst på loftet eller i kjelleren og er umulig å finne når jeg tror jeg trenger dem. Noe som vanligvis inntreffer klokken elleve en fredagskveld når jeg bestemmer meg for å sy lappeteppe akkurat NÅ.

Men joda, jeg har laget kjempefine sengetepper (oftest på nattestid :sjenert: ) Men nå for tiden så går lappene stort sett ut med den store FlyLady ryddesjauen når vi først orker å angripe det.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker det til bokomslag, pynte opp pynteputer og pledd, kanskje pynte noen klær, sy små bamser og lignende. Ville gitt det ort om det bare var i veien tror jeg.

Skrevet (endret)

Quiltere får aldri nok av stoff biter.....

Endret av Titti73
Skrevet
Hva jeg gjør med dem..... samler på dem i hundre år, slik at de tilslutt ligger innerst på loftet eller i kjelleren og er umulig å finne når jeg tror jeg trenger dem. Noe som vanligvis inntreffer klokken elleve en fredagskveld når jeg bestemmer meg for å sy lappeteppe akkurat NÅ.

:ler: Det høres så alt for kjent ut ...

Gjest Gjesta
Skrevet
Barnehager, skoler og sfo blir alltid glade for slike ting :)

jepp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...