Gå til innhold

Utradisjonelt bryllup?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)
Binna: det hørtes koselig ut, men helt ordinært og normelt i mine øyne.

Som sagt over her; bryllup gjøres på så mange vis. MANGE har det i det små og enkle, man er ikke kjemperar eller spesiell av den grunn.

Og bryllupet til Binna hørtes for meg ut som et helt normalt bryllup.

Men det er klart; noen ønsker jo til enhver tid å fremstå som "annerledes" enn andre.

Mulig det, for meg er ikke poenget å være så "annerledes" enn andre.

Men etter å ha hengt på forumet her en stund, så er det hvertfall en annen vri enn det mange andre velger. Og en annen vri enn de bryllup jeg har vært gjest/ servitør i.

Hadde jeg vært opptatt av å være annerledes hadde ikke valgt den løsningen.

Uansett, etter startsinnlegget fikk jeg inntrykk av at TS var ute etter et måte å feire bryllup på uten at de skal få for mye oppmerksomhet. For jeg er litt slik som mannen i dette tilfelle.

Endret av Binna
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Brudulja
Skrevet

Tusen takk alle som har svart! Utrolig mange flotte og gode svar her! :klappe:

Jeg skal printe ut og vise til min fremtidge ektemann, så kom gjerne med flere gode tips og fortelle gjerne hva dere skal på dagen. :)

Skal vi gifte oss m samme mannen?! :ler:

:ler: Håper ikke det! ;)

Når bruden vakler dratt og blek oppover midtgangen fordi hun har brukt dag og natt de siste to årene på å planlegge dagen fra sekund til sekund, så er det litt leit (jada, setter det på spissen nå...).

:legrine:

Jeg vet det er stygt å le, for det er nok mange som er slik... Men det var litt komisk.

Vi skal ha taler, men veldig få. Vi skal kun ut og spise middag med våre nærmeste, før vi drar rett på hotellet og tilbringer bryllupsnatten. Ingen vals, ingen kaker, kun treretters middag med de talene som kommer der. :)

Koselig! :)

Blir det regnet som mindre tradisjonelt å ha en borgerlig vielse enn å ha en vielse med prest?

Nei, det er ikke det jeg mener. Men "alle" skal liksom gifte seg i kirka, ha stor fest med brudevals (som de gruer seg enormt til), svær kake de skal skjære sammen osv.

Jeg lurer litt på hva man kan gjøre hvis man ikke vil dette, og hvordan andre vil reagere på det.

Uansett, etter startsinnlegget fikk jeg inntrykk av at TS var ute etter et måte å feire bryllup på uten at de skal få for mye oppmerksomhet. For jeg er litt slik som mannen i dette tilfelle.

:Nikke:

Selv om det skal være vår dag, så vil jeg ha folk som jeg bryr meg om med på dette, men samtidig så vil jeg ikke at mannen min skal føle seg ukomfortabel.

Gjest Gjesta
Skrevet
:Nikke:

Selv om det skal være vår dag, så vil jeg ha folk som jeg bryr meg om med på dette, men samtidig så vil jeg ikke at mannen min skal føle seg ukomfortabel.

Bare for å forklare litt, med fare for å gjenta meg selv:

Jeg tror nok det er lettere å "slippe litt unna" om man ikke har et stivt selskap, og hvis man ikke gifter seg i kirken. Bare det å gå opp(bruden) og ned kirkegulvet(vil jo gjelde mannen din og) blir for mye for meg..

Hvis man tenker i forhold til lokalene og, så går det jo an å sette seg slik at ikke alles øyne vender seg rett på brudeparet. Og si at man har koldtbord så må folk myldre litt rundt. Det går jo an å ha f.eks et musikalsk innslag ved spisingen? (For å ta litt oppmersksomhet). Har man en f.eks grillfest istedetfor selskap vil det straks bli litt mer avslappet og.

Jeg skjønner innmari godt de som reiser bort og gifter seg i utlandet, fristende særlig med tanke på all oppmersomheten..

FLERE forslag? (jeg trenger de og..)

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, det er ikke det jeg mener. Men "alle" skal liksom gifte seg i kirka, ha stor fest med brudevals (som de gruer seg enormt til), svær kake de skal skjære sammen osv.

Jeg lurer litt på hva man kan gjøre hvis man ikke vil dette, og hvordan andre vil reagere på det.

Jeg tror nok det er lettere å "slippe litt unna" om man ikke har et stivt selskap, og hvis man ikke gifter seg i kirken. Bare det å gå opp(bruden) og ned kirkegulvet(vil jo gjelde mannen din og) blir for mye for meg..

Jeg synes det er litt rart at denne oppfatningen fremdeles lever. Det er bare halvparten av de som gifter seg som gifter seg kirkelig, og en del av dem som gifter seg kirkelig gifter seg enkelt på kontor uten å gå opp noe gulv og uten å ha stivt selskap.

Jeg skal ikke henge meg opp i dette, men jeg synes ikke at tinghus-vielse skal sees på som noe "enkelt" og kirkelig vielse skal sees på som noe som medfører at man må ha stort bryllup, musikk og stas.

Det er andre ting som bør ligge til grunn for valg av vigselsmåte.

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)
Jeg synes det er litt rart at denne oppfatningen fremdeles lever. Det er bare halvparten av de som gifter seg som gifter seg kirkelig, og en del av dem som gifter seg kirkelig gifter seg enkelt på kontor uten å gå opp noe gulv og uten å ha stivt selskap.

Jeg skal ikke henge meg opp i dette, men jeg synes ikke at tinghus-vielse skal sees på som noe "enkelt" og kirkelig vielse skal sees på som noe som medfører at man må ha stort bryllup, musikk og stas.

Det er andre ting som bør ligge til grunn for valg av vigselsmåte.

Selvsagt er det flere grunner. Jeg og min kommende mann er overhodet ikke kristne og synes ikke vi har noe i kirken og gjøre. Dessuten har har det også noe med hva slags type oppmerksomhet man ikke ønsker, det har jeg jo allerde forklart.

Dessuten er ikke trådstarter ute etter helt utradisjonelt bryllup, men et litt annerledes for å slippe for mye oppmerksomhet ;)

Endret av Binna
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Vi hadde et kjempeenkelt bryllup på julaften i fjor, kun aller nærmeste familie og forloverne til stede. Det var HEF som stilte med vigsler. Vi leide lokale for vielsen rett i nærheten av der vi bor, og etterpå dro vi hjem og spiste først lunsj og bryllupskake, og så vanlig julemiddag etterpå. Ingen taler, ingen brudevals, bare koselig samvær med hele familien samlet (ikke så ofte, akkurat...). Ingen kjempefest, siden vi selvsagt hadde med oss dattera vår på 8 mnd.

Absolutt en dag vi husker og ser tilbake på med glede. (inngangsmarsjen var forresten On the Turning Away med Pink Floyd :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...